Behöver man ha kandidatexamen i psykologi för att man har en annan åsikt än vad du har eller vad syftar du på?
Jag vill inte ha in AP i de två första linorna av den enkla anledningen att det blir ryckigt. Va likadant förra säsongen, där de två första kedjorna möblerades om hejvilt pga av att våran ledande spelare gick skadad 1/3 del av säsongen. Tror på kontinuitet där vi försöker ha de två första kedjorna så intakta som det bara går, sålänge de levererar.
Låt AP bilda en stark tredje lina med Kero och Brännström
Oklart, visa gärna på detta. I kents fall är väl det vi diskuterar hur kass han är? Inte hittepå om hur han hänger med huvudet eller vad det betyder för framtida värvningar om han väljer att gå till bussen och sätta sig istället för att käka på restaurangen?
Lätt att stå här nu och säga att vi klarar oss utan AP. Att han är borta är nog inte anledningen till att vi vunnit tre raka… Däremot så håller jag med om att han inte ska få en räkmacka in i matchtruppen igen, särskilt inte i kedjan med Ang/Mölgaard/Lenc.
OSL är också en spelare som, om han kommer igång blir en ordentlig tillgång. Vore rent av korkat att bänka honom nu när han börjat steppa igång, även om det är små steg.
Upp till bevis för Blomman, antingen väljer man den lätta vägen och kastar in honom med Borgström och Luoto eller så får han kämpa sig till sin plats och vara redo att dra igång från fjärdekedjan. Om han ens kommer tillbaka. Dessutom är det väl snart dags för JVM och då försvinner Reber, ypperligt tillfälle att köra Brännström/Kero/Petersson som inför säsongen var tilltänkt förstakedja…
Är väl just därför spekulationer är ett risktagande… Det är ett öppet forum och oerhört lätt för falsk ryktesspridning. Därför bör man ha kött under benen innan man postar nånting som kan ta en felvändning.
Whataboutism + OT. Men låt mig hugga på det blanka fina betet: vad är helt fel? Hur kan det vara HELT fel att kent bestämde hans lön? Den person, som enligt de uppgifter vi har från media (dvs inte baserat på om kent ser loj ut när han lämnar bilen och går in i spelaringången) hade en budget som han förfogade över fram till han fick AD som överförmyndare? Vad har du för info att backa upp “helt fel”?
1.Ja var man på förra medlemsmötet sa dem att varje beslut om lön gick genom Nubben och sedan via styrelsen.
2. Vilket bekräftades idag i nedsläpps HV71 då Rikard Nylin bekräftade det till dem att de senaste åren att alltid de högavlönade kontrakten skall ha två underskrifter antingen KD eller någon som sitter i styrelsen.
3. Jag tror att alla skall rannsaka sig själva innan man slänger skit på någon.
AP20 är en ledande spelare som alla skall följa. Men det går inget vidare när alla skall följa hans ledarskap under tre säsonger för det är Nubbens värvning.
Jag säger det fortfarande underkastar hans sig strukturen och systemet lika hårt som Ang gör och åker lika mycket skridskor visar lika mycket vilja som Luoto är han välkommen in i topp 2 kedjorna.
Jag har fått till mig att en sådan som Lindbom enkom och med hjälp av styrelsen drev igenom värvningen av Tedenby utan Kents samtycke. Har det gått till på detta sättet, så är jag övertygad om att flera andra värvningar gått till på liknande sätt. Detta hintade även nubben om i någon intervju med aftonblaskan!
Mycket OT men det är intressant hur man får göra antaganden mot vissa individer och andra inte.
Det blanka OT-spåret: Vi vet att andra än kent signerade, men vi vet inget om vem som bestämde lönenivån. Så din tes att det är “helt fel” har du, som jag uppfattar det, inte belägg för. Men: min poäng var att detta inte går att jämföra med diskussionen kring APs kroppsspråk etc.
INGEN har dragit någon slutsats om kents insatser, baserat på vaga observationer om hur hans kroppsspråk, eller liknande, är. Bara att hans kontrakt är usla och att han är usel som SC. Men i APs fall, samt vissa andra spelares, då skall kroppsspråk etc nyttjas för att dra långt gångna slutsatser.
Mycket OT här nu, vi får försöka hålla oss till AP då detta är hans tråd. Blir jävligt jobbigt att följa diskussionen annars.
@lejacques lyfte fram statistik som var ganska intressant och egentligen tycker jag väl ingen är helt fel ute och oavsett psykologutbildning eller ej så finns det vinklar att tolka statistiken ifrån. Statistik är bra överlag men svårt givetvis att ”mäta” hur mycket impact enskilda spelare har i ett lagbygge. Det man kan se utifrån ovan nämnda statistik är att det inte varit någon större skillnad med eller utan AP i laget men att det finns en skillnad och det är att vi alltså inte plockat mindre poäng utan AP utan snarare tvärtom, men som sagt nästan omöjligt att se om detta beror på AP:s frånvaro eller kanske rentav att kollektivet känner att de behöver höja sig, eller om det bara är ren slump…
För min del står vi inte och faller utan AP anno 24/25, men en AP i form är en stor tillgång för oss - utan tvekan!
Väl skrivet Quila. Och i ett kval mot en lite sämre motståndare kommer en skicklig spelare som AP vara ännu mer nyttig med sin spets. Vi får hoppas att han är i form och skadefri när/om vi hamnar i kval.
Det är klart att det inte är så vetenskapligt att sitta och försöka tolka hur sinnesstämning och läsa kroppsspråk genom TV rutan. Vill bara flika in att det är inte bara AP som är drabbad av detta. Det gäller alla spelare som har höga toppar och som vi förväntar oss mycket av. Day, Törngren, Brännström, OSL är några jag tänker på top of the head. Där har det diskuterats mycket om sinnesstämningar och privatliv i vissa av fallen t.o.m. Det är inte optimalt, men ska det förbjudas är frågan? Gränsen mellan spekulation och lögner/förtalan, var går den?
(förväntar inte att du ska svara på det, det var mer en retorisk fråga)
Angående AP så är det antagligen de extremt höga förväntningarna han har på sig från oss fans, som gör att han studeras så noga, och det är ju i nån form en komplimang
livet är en del av hockeyn och tvärt om, så självklart spelar sinnesstämning etc in i detta. Men, man kan inte bygga sina argument enbart baserat på vad man tror sig se hos en spelare. Man måste oxå ha med sig att alla inte beter sig likadant. Det är huvudsaken i mitt argument. Om vi mods missar att stävja liknande i andra trådar: säg till. Ge exempel.
Detta gäller alla spelare, tränare, sportchefer, kentar och forumdeltagare.
Jag blir faktiskt helt uppgiven, matt, på allt detta vridande och vändande.
Vissa har med en dåres envishet hävdat att laget presterar bättre utan AP. Med tanke på deras övertygelse lät det inte direkt som att det handlade om 0,03 poäng mer per match…
Jag tog fram de här siffrorna med syftet att se om det fanns någon grund i dessa lösa antaganden. Återigen. Det finns ingen grund. 0,03 poäng är en piss i rymden om vi nu ser till hur laget presterat i grundserien utan AP. Tar vi samtliga matcher som HV spelat så skiljer det inte ett skit. Det är plus/minus noll.
Fakta är fakta. Siffror är siffror. Den som påstått att laget presterar bättre utan AP har inget att komma med. Den far med osanning.
Mig veterligen har ingen sagt att laget spelat bättre med AP. Så bevisbördan bör ligga på den som hävdar det motsatta.