Problemet är väl att han ska styra den enheten och han klarar inte av det, han har inte det spelsinnet.
Om nu inte Kaski är tillbaka till nästa match så tycker jag dom kan testa lilldansk på den positionen alternativt slänga in Nättinen och låta Nardella styra pp:et
SHLs powerplaystatistik från denna och förra säsongen. Som sagt, alla andra spelares statistik ser vettig ut och jag kan inte komma ihåg att han gjort något vettigt i powerplay.
Helt sjuka siffror i negativ bemärkelse.
Jag har vart oförstående under en lång tid att tränarna låter Tedenby lira PP.
*alla förutom tränarna
Påminner på något sätt om när vi värvade Bremberg (en av tidernas bästa speluppläggare) och han fick chansen i boxplay samt framför mål i pp:
Är man över 30 år ska man värvas för och spela i den roll man passar. Allt annat känns direkt taskigt.
Mm. Fast i det här fallet det omvända. Bremberg användes som en Tedenby. Tedenby används som en Bremberg.
Har inte största problemet vart att man värvar en dyr spelare och sedan använder i en helt annan roll än det han är bra på?
Värvar man en spelare för så mycket pengar så måste man bygga en kedja runt honom, vilket man inte gjort. Samt ha en spelide för den kedjan inte försöka få in alla i samma form, är ju ingen ung och formbar spelare.
T.ex. förra säsongen vad fanns det för lekkamrater som passade?
Inga det enda man kunde ha honom till var ju få in pucken i anfallszon, och hoppas på ett avslut och få en tek i anfallszon. Men då behöver man en spelskicklig fösta lina med en bra tekare, vilket det känts som vin inte haft på evigheter.
Vad jag försöker säga är att jag tycker inte Tedenby är någon dålig speare att ha i laget, men det måste finnas spelare och spelide runt för att nyttja hans uppsida.
Detta har man totalt missat så det är lagledning och sportchef som totalt misslyckats.
Håller med. Detta landar på Kent till största delen. Han måste, i samråd med HC lista ut vad för spåelare som skall komplettera Tedenfart. Det är en speciell spelare, på många sätt. En legend, en spjuver en flipperkula. Det krävs något likt bumbi-linan för att få detta att funka. Nu skiter man i det och värvar alla finnar man kan hitta eller folk som tidigare haft postnummer 861 34.
Uselt.
Vi har ju spelare han borde fungera med men HC matchar honom med andra.
Tycker iofs Tikka är ok som center bredvid Tedenby men skulle vilja ha Lindbäck som vinge. Skulle finnas vinster med en snabbare center också men tänker att Tikka gör sig bra vid mål när han inte får matchstraff.
Det bästa är att matcha Tedenby mot mer begränsade backar och forwards. När han sätter press på mindre puckskickliga spelare gör han stor nytta.
Sedan blir det inte lättare av att både Tedenby och Forsberg behöver specialbehandling…
Jag ser inga spelare i vårt lag, förutom de i förstalinan som klarar av att lira det freebasande spel som tedenfart står för. Möjligen OSL, men resten blir bara statister när tedfenfart rullar på
Enligt mig är Tedenby en brunkare med bra klubbteknik. Andra snabba eller starka spelare som kan grotta vid sargerna, stressa backar och sprida kaos är vad jag vill matcha honom med. En energikedja som tar korta byten för att lyfta spelet.
Tycker OSL är en på tok för skicklig spelare för att passa med Tedenby.
Nu kanske jag är för hård men jag tycker inte SHL passar Tedenby. Han skulle passa mer in i Allsvenskan likt spelare som Kelleher där han kan utnyttja sin fart. Jag har väldigt svårt att se en roll för honom i SHL.
Han är för dålig och gör spelarna runt omkring sämre. Är ingen dyrkare av Monten och Norberg men att Tedenby är kass är inte deras fel.
På sin höjd i en fjärdekedja. Kan ju inte sätta honom med våra bästa spelare så han sänker dem också.
Måste ju använda honom på ett sätt där han gör minst skada om vi inte kan bli av med honom och hans monsterkontrakt.
Ska vi ta hem Lias och sätta honom med Tedenby och OSL och hoppas på det bästa? Nej tack, han håller inte tyvärr.
Och sen blev det tyst
Åldrades väl…
Mera sånt regelbundet så kanske man får ändra sig…
Ett inlägg inför varje match borde kanske räcka
Kommer snart få in och redigera varje inlägg med de hemska smeknamnet…
Teden börjar se ut som gamla Teden. Nej, han är inte en ledande spelare. Nej, han ska nog inte spela PP. Men jag börjar se tendenser till att han är den där studsande bumbibjörnen på isen igen.
Det går helt klart åt rätt håll.
Kolla statistiken på Växjö matchen. Fenwick… Skulle vara kul att se hur mycket tid han spenderar i försvar kontra anfallszon. Sedan finns säkert något sätt att kompensera för att han nog ofta får börja i anfallszon.
Nä jag håller med om att det är påväg åt rätt håll.
Men hur som hur. Bort med honom från PP!!!
Tycker Teden ska släppa pucken oftare och snabbare.
Han gör sina dragningar men oftast snurrar han så mycket att det tar stopp vid sargen, han målar in sig.