Tråden om #21 Mattias Tedenby

Var det någon som uppfattade vad Tedenby gjorde / sade mot klacken igår efter matchen?

Verkar konstigt om han var dryg och arg mot publiken efter sina prestationer de senaste 15 månaderna.

Han symboliserar så mycket som är så fel i HV. Fruktansvärt överbetald som spelar helt värdelöst och som tyvärr matchas som den storstjärna har är betald som.

Som någon skrev, väldigt ofta när han intervjuas eller när han sitter i båset så ser han ut som om han precis gått i måi i Stockholm maraton.

2 gillningar

Nej det missade jag helt.
Tedenby borde vsrken spela PP eller ha en topp 6 roll.
Han är inte tillräckligt bra för det.

1 gillning

Han åkte väl bara och hälsade på Malmöspelarna? Han var först fram, sedan tror jag att han stack med svansen mellan benen som alla andra ynkryggar.

Så var det ju inte. De flesta tackade, om än diskret. Tedenfart likaså, men som du nämnde, han var först fram, då syns man mest. Den som gjorde den största insatsen i tackandet var Ortio.

Ingen i vårt (nyktra) sällskap uppfattade att någon tackade så de måste ha varit väldigt diskreta i så fall. Tyckte de hälsade på Malmöspelarna och sedan vände.

Detta stämmer inte! Alla spelare tackade ståplats, men det syntes att de skämdes.

5 gillningar

Så uppfattade jag det med.

2 gillningar

Tedenby är inte en spelare att luta sig emot när det blåser motvind. Jag anser att man borde försöka göra sig av med honom för att få in pengar för en mer pålitlig spelare som kan göra andra bättre. Tedenby har alltid kört sitt med fart och hålla puck vilket han inte lyckas alls med i denna liga där många lag byggt bakifrån med rappa följsamma backar. Finns säkert något lag i Schweiz som vill ha honom.

1 gillning

Han var en av dem första som tackade publiken!

Trade Ruotsalainen - Tedenby

1 gillning

Bara att konstatera att vi har fått en ny Martinsson#64 situation, liknande förra säsongen.

Får se om Lindbom vågar agera.

Att han spelar PP är verkligen ofattbart, att han spelar öht är en gåta.

Behöver lyfta sig enormt och frågan är om han kan det?

Varit en superflopp nu i 15 månader med en skadeperiod i mitten.

Ingen tillfällig dipp utan den nivån han är på helt enkelt?

5 gillningar

@CROHB Han skulle må bra av att bänkas anser jag även om han är välbetald minst sagt.

Sen MÅSTE de plocka honom från PP för han verkar ju inte inse att det inte är hans grej.

Står det inskrivet i hans kontrakt att han ska spela PP ja då är det ju bara att bänka honom för det skulle inte bli alltför stor skillnad.

Ni är ganska hårda i er kritik nu. Han är en av många forwards som måste upp. Det händer lite för lite framåt helt klart. Tycker mig ändå se en viss förbättring hos Teden från förra året. Han jobbar hårt ligger bra i försvaret täcker skott osv.

Tycker han passar mer i en checking line nästan och ja att han spelar PP är fortfarande en gåta.

2 gillningar

Jag tycker tedenbys puck behandling har gått från dålig till ännu sämre tyvärr. Det är som att hans huvud spelar lika snabbt som förr, men kroppen inte hinner med. Ibland funderar jag på om han har tvål på klubb bladet.

1 gillning

Tycker fortfarande Tedenby gör en av sina bättre säsonger sett till lagspelet. Han skulle kunna lyfta fjärdekedjan ett snäpp istället för att sänka topp 9.
Inte hans fel och jag upplever att han är en av de som kämpar mest.

Tycker Teden ska sluta spraya siliconspray på sin klubba, för han tappar alldeles för mycket puck från bladet när han ska passa/skjuta/ta emot.

1 gillning

Kankse ska köra superlim istället och bara åka in med pucken i mål. Materialaren får såga loss pucken sen.

3 gillningar

Jag försökte göra detta i innebandy, jag sprayade backhandsidan med handbollsklister. Jag kunde göra enhandsdribblingar med backhandsidan som var väldigt imponerande men om jag ville över på forehand, passa eller skjuta så blev det mindre bra eftersom bollen inte gick rakt från klubban.
Möjligen hade det kunnat vara en bra grej om jag sprayat en mindre del av backhandsidan. Bollen fick klister på sig också så det blev rätt uppenbart.

1 gillning

Kanske är vi nått på spåren här :smile:

Tedenby på tillbakamarsch. Blir tyvärr bara sämre och sämre.