Tråden om #21 Mattias Tedenby

Om jag inte minns fel var det väl samma sak med Davidsson hans sista år, att man kände att han inte kom till sin rätt och borde lagt av. Det blir nåt särskilt med dessa HV-ikoner. Att de bör sluta i tid så man minns dem för det de var.
Kan nog vara svårt att inse, både för en själv och andra.

1 gillning

Typiskt Tedenby dock, ja förutom när han var iväg på sitt utlands-äventyr…där var han helt magisk.
I Hv71 har jag aldrig sätt någon tappa puck så mycket, han kan göra ett par fina finter sen tappar han puck. Tycker han bidrar med nästan ingenting

En riktigt SC hade gjort lite research på i vilka omgivningar som Tedenfart har lyckats bäst, sedan återskapa dem. Lite som man gör med CAP20.

1 gillning

Nubben få ta på skridskorna och sätta upp för Tedenby :wink:

Alla fel är ju snart Nubbens. Har inte spelarna något ansvar? Tedenby kan ju knappt slå en passning, än mindre skjuta. Vilka spelare vill du se som ska täcka upp för detta?

Dessutom var det nog krav uppifrån och sponsorer inblandade i denna värvning.

Då jag själv varit involverad i högsta serien i en annan stor idrott. Så kan jag låta meddela att en rekrytering inte sker enkom av en sportchef. Det är flera starka aktörer som tar dessa beslut.

Så att anklaga Nubben för allt ont är att göra det lite väl enkelt för sig.

Vi får hoppas att segern senast och Shore/Kaski kan ge oss lite hopp. Dessutom verkar Peterson acceprera Lindbom - det kan bli avgörande.

1 gillning

Anpassa spel eller spelare efter Tedenby är nog lönlöst.

Var en vansinnig värvning sett till kostnad och handlar om att minimera skadan under fyra säsonger.

Kan han funka i en tredje eller fjärdekedja so fine annars läktaren. Är ju särbehandlad hittills och det är nog inte så bra inom laget när sådant sker.

Vansinnet med att matcha honom utefter hans lön som en stjärnspelare är ju helt galet och något jag hoppas Lindbom inser.

Vem han spelar med gör nog ingen större skillnad utan stor risk att han sänker övriga spelare i stället.

Är ju en Martinsson#64 situation tyvärr.

Denna jävla häxjakt på Tedenby hela tiden, nya hackkycklingen. Får skit även när han gör det bra. Skäms på er!

4 gillningar

Antagligen är jag för okunnig om sporten ishockey och dess riktlinjer men jag tycker han gör det väldigt bra i senaste matchen. Kämpar, sliter och fick ut mycket av sitt slit. Tror han kommer passa betydligt bättre under lindboms stramare riktlinjer än TM’s fria tyglar

1 gillning

När jag bedömer Tedenby så jämför jag inte med Stakkestad eller Önerud utan med det han förväntas prestera och utifrån roll och lön han har.

Är man nöjd med att han presterar som en komplementspelare så OK men jag anser man ska ha högre krav på honom.

Jag har ex också högre krav på Ortio än Bratten.

Jag har också högre krav på Borgström än OFM.

Detsamma gäller Kaski jämfört med Strandell.

AP20 jämfört med Lindbäck osv

3 gillningar

Det är ingen som gnäller på Forsberg som borde producera likt Tedenby. Dessutom så gjorde han en bra match sist.

Forsberg har väl fått en del kritik också iofs, och han kan väl inte ha samma lön som tedenby?

Tedenbys lön är betald av sponsorer. Så han är princip gratis. Så förväntningarna borde ligga därefter!

Är du seriös? :sweat_smile:
Förväntningar ska naturligtvis vara efter lön, oavsett vem som betalar.

Nu var ju Tedenby betydligt bättre senaste matchen, vilket är positivt. Dock en bit kvar till förväntan.

3 gillningar

Nu belastar han inte HV71 sett till lön, vilket gör en stor skillnad. Sen betalas han den lön för att han är en artist som gör det ovanliga där ute på isen. Folk dras till arenan för att se Tedenby lita.

1 gillning

Vissa är oförmögna att se när Tedenby gör en bra match - kan hålla med om att det blir för mycket kritik .

Det gynnar inte någon - varken HV , Tedenby eller oss fans om man bara är negativ till honom varenda match oavsett prestation .

Bara om man tror att man ska kunna sänka Tedenbys självförtroende , om det är ett mål i sig eller man tycker illa om honom , men det hoppas jag att man inte har/gör …

3 gillningar

Fast hur många är det som köper biljetter eller matchtröjor enbart för Tedens skull?
AP20 är en artist. Teden är ganska mellanmjölk hittills. Den yngre generationen ser nog mer upp till en sån som Foppa.
Tro mig. Jag vill väldigt gärna ha så många utav “våra killar” som möjligt i laget. Men jag går inte med på att de betalas som SHL stjärnor utan att leverera därefter.

1 gillning

Han gjorde 35 poäng i KHL, alltså mer än vad André Petersson gjorde innan sin sista säsong i KHL. Klart man tror han ska leverera då. Inget konstigt alls

Tedenby har spelat i toppformationer alla matcher utom sista och inte varit bra. Han förstör där även om han är gratis. Tycker han förtjänar all kritik med tanke på att förra säsongen såg likadan ut.

Likaså förtjänar Tikka och Stakkestad all kritik. Foppa har steppat upp och såg het ut förra matchen när han fick spela med bättre spelare.

1 gillning

Jag är säkert onödigt negativ här. Jag såg också att Teden gjorde en bra match senast, och är övertygadad om att han kommer växa under Lindbom.
Däremot så har jag svårt med supportrar som ska spela ner förväntan och ansvar. Vem gynnar det? Om inte de ledande spelarna drar loket framåt, vem ska göra det då?

1 gillning

Tro mig, Tedenby kommer göra sina 32 poäng denna säsong med om han inte blir skadad. Det är där han ska ligga i en andra-tredjekedja.

1 gillning

Är beredd på att sätta emot. :slight_smile: