Håller med.
Tyckte man såg igår att när det väl var lite rörelse i spelet så fick han fram de passningarna man vill att han ska lägga, så det var ett stort kliv framåt och hoppas han kan fortsätta på det spåret
Håller med.
Tyckte man såg igår att när det väl var lite rörelse i spelet så fick han fram de passningarna man vill att han ska lägga, så det var ett stort kliv framåt och hoppas han kan fortsätta på det spåret
När han nöjer sig med att göra en gubbe o sedan släppa pucken är han ibland rätt användbar!
Nej, det är inte bara Wedins kontrakt som diskuteras.
Det fans är missnöjda med Nubben här diskuteras alltså även på samma sätt bland Timrå-fans.
Vi tycker olika du och jag.
Bor själv i Sundsvall och bilden av Nubben skiljer sig åt.
“IK Oskarshamn och Timrå är SHL:s minsta ekonomier och når strax under 100 miljoner i omsättning.”
Så den grund Nubben lagt för Timrå kan man inte ta ifrån honom. Fråga dig runt och lyssna vad spelare, ledare och sponsorer har att säga om honom.
Jag ser dock HV problem på andra sätt än dig. Just självbilden och bristen på ork/fysik är enligt mig en stor orsak till vårt problem. Vad är vårt signum? Vad kännetecknar HV?
Åker vi mycket skridskor? Spelar vi en teknisk och finurlig hockey? Spelar vi tufft och hårt?
Jag vet faktiskt inte riktigt vad vi står gör längre.
Timrå har med små medel byggt upp ett starkt lag med spelare som brinner för laget. Spelare som vill vinna och som pratar om detta högt.
Peterson - han vet inte ens vilken taktik våra tränare har. Tedenby tycker grabbarna måste höja sig osv osv.
Du får fortsätta beskylla Nubben och fortsätta lägga alla fel på honom. Jag tycker dock roten till det onda är helt andra saker än dig.
Igår slog Timrå Färjestad borta - gnäller supportrarna nu också
Hela detta inlägget tyder väl på att Tedenby skyddas. Medan det svingas vilt på andra.
"Saker och ting har inte slagit väl ut sen Teden kom hem. Det är vi alla överens om. Men killen älskar HV. Hade vi legat i toppen av tabellen och Teden levererat som han gör. Ja, då hade det kanske varit lättare att fundera på en brytning. Men i det läget vi är i nu så kommer vi behöva varenda HV-hjärta som finns (det kryllar inte av sånt i årets trupp) för att hålla oss kvar.
Sen vidhåller jag att det finns större floppar än Teden, både sett till kontrakt och prestation. Teden till skillnad från många andra gör sitt yttersta för att vända både på sin egen insats och lagets, det är i alla fall det intryck han ger på isen. Han trampar, han åker, han är tamigtusan alltid halvt medvetslös när han sätter sig i båset efter ett byte.
Teden vill extremt mycket. Sen att han inte klarar av den roll han värvats för lastar jag inte honom för. Det visste ju alla som har någorlunda koll på hockey att han inte skulle åka runt och ösa in poäng. Det har han aldrig gjort och kommer heller aldrig att göra. Tedens insats speglar som så mycket annat vilket kasst lagbygge Nubben satt ihop."
Problemet med Tedenby är att han inte klarar av nån roll i laget överhuvudtaget. Spelare i SHL idag generellt mycket smartare hockeyspelare än när Tedenby var här sist och spelade. Varenda intervju med honom så undrar man överhuvudtaget om han förstår hockey. Kika på klippet så förstår ni vad jag menar: Kronwall sågar krislaget HV71:s försvarsspel: "Fel, fel, fel!"
Tedenby gjorde det bra när han spelade i 4:e kedjan. Han gav tusan i att försöka bära puck och vara konstruktiv. Istället fokus på att checka fast motståndarna. Lyckades med det ofta och fixade utvisningar. Ge honom den rollen fullt ut. Åk skridskor, var ettrig, checka, bär inte puck från egen zon, spela inte PP, ta ströchanser när de kommer ur forechecken.
Den positionen skulle kunna passa honom i offensiva situationer, men defensivt faller det genom helt. Om han hade visat samma aggressivitet och energi i det defensiva spelet, hade det kanske fungerat väl. Men defensivt verkar han vara förvirrad. Han åker runt och viftar med klubban, ger anvisningar och är alltid ett steg efter i varje situation.
Man undrar ju vilken bedömning domarna i SHL hade gjort på en sån straff, men tanke på Kaskis straftt mot RBK. Sköt Teden när han “missade” sin backhand, och sen slog in sin egen “retur” på volley…?
OM HV = Bortdömd
Om annat lag = Korrekt mål.
Tedenby intervjuades i Pravdas hockeymorgonpodd i morse.
Intervjuer med honom är ju inte direkt djupgående och analytiska och ger oftast inte så mycket.
Inte denna gången heller förutom när han likt Linus Fröberg, också en dyr flopp, trodde att HV kan bli luriga i ett slutspel och att laget bara ser uppåt i tabellen och målet är att hamna på en av slutspelsplatserna.
Då vet vi det. Målet är inte att slippa Play Out utan målet är slutspel och även framgång där.
Lugn, Lindbom förtydligade i podden att mål nr 1 är att komma ovanför strecket.
Han sa att det var ett första delmål att undvika kval.
Målet i vår är slutspel även enligt Lindbom.
Föreningens mål är topp åtta och sen kvartsfinal minst.
Känslan är verkligen inte att det är kris utan mer att undvika kval gör vi nog ganska enkelt och ska sen gå till slutspel och överraska där.
Så fortfarande är det minst kvartsfinal som gäller, inte att bara undvika kval. Verkar som kval inte är något som anses som en överhängande risk överhuvudtaget inom HV.
Realistiskt eller fel självbild, jag vet inte vilket men hoppas de har bättre koll på läget och når minst topp åtta som de verkar tro är fullt rimligt fortfarande och det enda som tydligen gäller.
Behöver inte vara fel att ha denna, realistiska eller inte, målsättning bara man backar upp det framåt med resultat.
Som utomstående kan man ibland önska att det enda som ska gälla är att undvika kval men är kanske ett för defensivt och negativt tänk.
6p upp till slutspel och halva serien kvar. Vore oerhört konstigt om man inte har slutspel som uttalad målsättning.
“Vi har en enda målsättning och det är att undvika Play Out, ingen annan målsättning finns och allt fokus ligger på det”
Jag hade inte tyckt det var konstigt om han uttryckt sig så.
Inte prata om att bli luriga i ett slutspel och prata om kvartsfinal med mera.
Vi har gjort samna misstag tidigare.
Att Tedenby säger så är väl inte överraskande då han inte är den skarpaste men att Lindbom pratar om slutspel är lite förvånande.
Om styrelsen har beslutat att målsättningen är att komma top åtta är det vad övriga måste förhålla sig till.
Jajamän, det som gäller och inte verkligheten, rätt fokus viktigt.
När vi åkte ur var väl målsättningen typ guld och gällde kanske även under Play Out?
Lindbom sa slutspel i HVPodden.
Tror målsättningen var top sex när vi åkte ut. Problemet var att Linus började prata om att vi blir farliga i slutspel när vi var som allra sämst. Han såg inte elefanten i rummet.
Jag tycker inte att vi ska sänka målsättningen för säsongen. Vi har fått stopp på raset och play in är inte långt borta. Guld är en utopi, kvartsfinal en dröm. Play in ett nåbart mål. Nytt kontrakt ett “KRAV”.