Men oavsett vem som betalar, det påverkar mkt väl resten av kedjan att veta att man har en kedjekamrat som utan att prestera därefter har en mkt högre lön. Blir inte rätt signaler i ett lag. Då skulle han göra så mkt mer vid sidan om, som ledare. Vilket han kanske också gör, men det har vi inte sett.
Se på det sätt som Önerud, utåt, leder laget i intervjuer. Där blir det ett viktigt komplement som ger värde.
Väldigt konstigt, för om nu ”alla vet” va tedenby har för lön, berätta det då? Berätta också hur mycket av det som klubben betalar och inte? För du verkar väldigt insatt i det hela om nu din källa är ” alla på forumet vet”
Tro dig? För ja råkar sitta på info direkt kopplat till just hans kontrakt som motsäger just det du skriver och den infon säger att tedenby har 300 000kr/månad fast med den lilla detaljen att hv inte betalar något av det utan en extern sponsor klev in och tog hans kontrakt när man skrev det med honom. Så det här ”alla vet” och ”tro mig” är ju bara ren BS
Sponsorerna borde väl veta vad de betalar för? Att Tedenby inte haft en bra säsong undkommer knappast någon. Jag ser inte kostnaden som ngt problem då den inte belastar HV, däremot tar ju Tedenby upp en plats där man hellre sett ngn bättre.
Eller så var det sponsorns ”krav” att pengarna skulle gå till just en värvning av tedenby? För inte direkt så sponsorn gav hv 300 000 i månaden att göra vad de vill med. De borde ju satt några krav eller tycker du inte det?
En fundering bara då du inte verkar vara ett fan av honom. Va hade du för förväntningar på honom när han signade. Va skulle vara hans roll? Stänka dit 30-40p/säsong? Eller va hade du förväntat dig att han skulle ha för roll när du fick veta att han var klar? Och kom inte och säg att du inte var glad över värvningen. För det kan inte ha funnits många som inte tyckte det var en bra värvning när det väl begav sig
Leverera på en allmänt högre nivå, inte poängmässigt. Han är en av lagets bästa betalda spelare. Då ska han tamej fan leverera lite också och inte glida på någon räkmacka bara för att han är en HV grabb. Sen är han själv förmodligen besviken över resultat han har visat oss. Två säsonger i rad har han varit dålig. Det finns ingen ursäkt längre.
Självklart var alla tok glada när han kom tillbaka och tror nog många väntade sig runt 30p men man insåg snabbt att SHL är för bra liga för Teden, man kan inte flänga runt som han gjorde förr.
Kan inte vara så att spelsystemet med dumpa puck och jaga inte passar honom? Liten spelare som inte är den bästa på att smälla på. Kan ju vara så att det nya spelsystemet som blomman inför passar honom betydligt bättre? Tror, eller rättare sagt, är övertygad av att vi kommer få se en helt annan tedenby under blommans styre emot va vi sett under Lindbom
Hur kan man förvänta sig att han ska göra 30-40p under en säsong när han knappt aldrig kommit över 30 i hv tidigare (32 två gånger och 31 en gång) inte ens under sin prime?
Skrev runt 30p så allt mellan 25-30p tycker jag är helt rimligt. Du får ju tro vad du vill att han kommer vara grym jag tror SHL är för bra defensiv liga för han. Jag tror inte det minsta på honom och så är det bara.