Tråden om #21 Mattias Tedenby

Skitsamma vem som betalar en lön. En lön är en lön. Och med den lönen förväntas man kunna bidra betydligt mer till HV71 2024. Det sänder inga bra signaler i ett lag, där alla kämpar om att ta en plats, om lön och speltid inte står i relation till prestation. Det ska inte ha ska handla om namn och vad man gjort förut. Jag minns det var samma känsla kring Tedenby till stor del under hans förra sejour i HV även om han har kunnat blixtra till ibland. Ingen säger att han inte gör sitt bästa eller inte visar hjärta, det är inte det det handlar om.

3 gillningar

Ja säger inte emot dig om att man ska göra själ för sina pengar utan det ja sa emot va det faktum att man påstod att han kostade hv massa pengar vilket han inte gör, för hade man inte värvat honom hade man inte fått pengarna. Pengarna var endast avsatta för honom och hv hade inte kunnat använda dom på något annat

1 gillning

Det har diskuterats och varit känt sen en lååång tid tillbaka här. Att sponsorer hjälper till, på ett eller annat sätt, i avgörande grad. Tag gärna del av det som diskuterats först. Det var inga nyheter.

1 gillning

För de som slänger ur sig att tedenby kostar hv massa pengar måste det ha kommit som en nyhet för annars hade man inte slängt ur sig sådant på det sättet. Eller?

1 gillning

Eftersom varken HV eller sponsorer gått ut officiellt med vad som gäller kring Tedenbys lön så är det inte orimligt att folk antar saker, genom att rationellt bena ut hur det kan vara, baserat på tidigare händelser och historik.

1 gillning

Eftersom det var mitt inlägg du hakade upp dig på så skrev jag att han var svindyr. Inte att han direkt kostade HV massa pengar.

Jag känner också till upplägget och vilket företag det gäller, vilket de flesta här också gör och vet.

Så svindyr oavsett och tyvärr kass också och platsar inte längre, bedrövlig. Sen dessutom svamlade han om att vi skulle bli luriga i slutspelet när alka såg vartåt det barkade.

Jag var kritisk redan när han kom och det är det sämsta avtalet någonsin troligen, oavsett vem som betalar.

1 gillning

Kan dock nästan garantera att det finns ingen sponsor som betalar hela hans lön. Eller för den delen två sponsorer. Det skulle innebära att de går in med närmare fem miljoner (inkl sociala avgifter) per år för att sponsra EN spelare. Det motsvarar mer än 10% av HV:s totala sponsorintäkter…

Det faller på sin egen orimlighet.

3 gillningar

Ja, det gör jag. Och speciellt med tanke på att de två företagen som hjälpte till att värva Tedenby “bara” är sponsorer på tredje nivån, platinum partners, så verkar det ännu mer osannolikt. Jag hade krävt komma upp på premiumnivå för ett sånt åtagande :wink:

3 gillningar

Kul med nån som har koll :blush:

2 gillningar

Jag jobbade på Axelent när Teden blev klar och då gick man ut med det internt att man är med och betalar en del av lönen, Teden och några fler var även förbi årligen och spelade lite innebandy mm. Jag har dock väldigt svårt att se att det är någon större summa det handlar om i Axelents fall.

3 gillningar

Ja, det är helt orimligt.
Åsså kan man vända på det.
OM det nu skulle vara så, då är det sponsordollares som är “brända” på en sak.
Pengar som evt kunde gått till annat. Inte så lyckat.

Men skit i pengarna, det som stör mest med Tedenby är att han de facto “snor” en plats i laget som jag och många andra hellre hade sett en bra junior (eller flera) få istid istället.

Väl vaskade dollares.
De sponsorna kan inte vara sketnöjda med affären.

2 gillningar

Ok, så ett Lias-påstående som med 98% säkerhet inte stämmer och vad det verkar felaktiga uppgifter om hur mycket sponsorer stod för av Tedenbys lön är uppfriskande?

3 gillningar

Många tror sig veta hur det förhåller sig med Tedenbys lön. Är inte det enklaste att någon knatar över till Skattemyndigheten och begär ut en kopia av hans deklaration?

Förena Bumbikedjan Nubben…

2 gillningar

Klart värt ett försök. Den kemin de visade i slutspelet -17 plockar man inte fram ur rockärmen.

Tror faktiskt att han slutar, ska han förnedra sig i ytterligare två år?

Hur känner sig personen Mattias?
Han måste väl ändå ha insett hans “Bäst före” är passerat för länge sen?

1 gillning

Nej, orginalet är alltid bättre än kopian. Var nästan 7-8 år sedan, verkligen har kommit ifatt.

3 gillningar

Tror besvikelsen över Tedenby handlar om att man inte såg röken av honom på en hel säsong.
Försvarsspelet är katastrof och framåt låg han mest på isen.

Skiter i om det är en sponsor som betalar hans lön. Han bidrog inget denna säsong och att man tror han ska blomma ut kommande säsong är nog att hoppas för mycket. Tror ingen har något emot Tedenby men hans prime är förbi.
När han var som bäst så hade SHL lagen helt annan syn på försvarspelare. Då skulle man spela fysiskt och de va oftast tröga på rören.
Nu har man kvicka backar rakt igenom och då plockas han bort för lätt.

1 gillning

Säger ingenting när det gäller hockeyspelare eftersom de flesta bara tar ut en del av sin lön i lön, resten sätter de undan för pension.

1 gillning

Han är inte längre en Bumbibjörn, han är numera en Grymling som borde varva ner och försöka stå på grillerna i Hc Dalen istället… Tyvärr…

1 gillning