Sjukt mycket hat mot tedenby. Har han haft två bra säsonger i hv? Nej. Men kan ju bero på tusen saker. Tex att spelsystemet med dump and chase kanske inte passar en spelare som inte har i ryggmärgen att fullfölja och trycka till. Tror det kommer bli grym skillnad på den fronten med blommans spel och att han kommer hitta en betydligt bättre roll kommande säsong
Jag vet inte om jag sett något som helst hat mot Tedenby på det här forumet dock - däremot har han blivit, och är, ifrågasatt inte minst i förhållande till de lönesiffror som cirkulerar gällande honom.
Dessutom förekommer ju hans namn naturligtvis när man ifrågasätter hur han använts under 23/24, exempelvis kopplat till PP, även om det ju egentligen är coachningen man ifrågasatt då.
Men nej, hat mot Tedenby har jag inte sett här.
Hat och kritik är ju inte samma sak.
Mycket kritik? Ja.
Kritiken består ju i hans spel och inget annat. I slutändan är det ju det allt handlar om oavsett hur mycket vi gillar Teden som person och för allt han gjort i HV dressen.
Känns som att Teden skulle behöva lite nytänk och uppfinna sig själv lite. Han kanske inte kan spela som han alltid gjort utan behöver hitta en ny nisch. Jag tror framförallt att han skulle må bra av ett miljöombyte där han kan bevisa att han fortfarande har något att tillföra och få tillbaka lite självförtroende.
Känns inte som att valet av spelsystem går att skylla på när det kommer till att vara på rätt ställe i försvaret, slå en passning rätt eller att förvalta en klar målchans. Det hade kunnat gå lyfta fram fler saker som varit undermåliga.
Hade han tjänat som Herman Hansson eller Önerund hade det varit en sak, tyvärr tyder allt på att det inte är så.
Kan ses på bild att han tränar med laget enligt senaste sociala medieflödet.
Han har varit sjuk och därför inte synts till förän nu.
Ja hat o kritik är inte samma. Sen har det blivit lite väl raljerande ibland i själva kritiken. Vilket är onödigt. Annarsfår man ta kritik.
Teden är en mycket uppskattad lirare för allt han gjort för klubben tidigare genom åren och hur han bjuder på sig själv. Tror ingen önskar honom annat än lycka på isen om han vill fortsätta spela. Men, lämnar Önerud för man anser han inte platsar, känns det som samma för Teden.
Absolut, tycker jättemycket om Tedenby som person men det är som du säger, håller inte Simon (som jag tycker varit bättre än Tedenby denna säsong) så är det nog dags att klippa banden även här.
Fast det är ju en väldigt stor skillnad när den ena har utgående kontrakt och inte kostar klubben en krona till jämfört med att betala ut 2 årslöner för någon
Jag tror Teden kommer ha en bättre säsong om Bumbikedjan återförenas. Värt ett försök i alla fall.
Vadå hat?
Var? Från vem?
Tillhör en av dom som kritiserar Tedenby som spelare 2022 och framåt.
Det har inget med hat att göra.
Övertygad om att alla som kritiserar hans insatser på isen de sista åren hade jublat av glädje om han fick ordning på spelet.
Ingen här hatar Tedenby.
Snarare lider vi med honom.
Även Tedenby inser att det inte varit direkt lysande.
Du måste lära dig s skillnad på sak och person. Det är inte Tedenby som människa folk stör sig på utan att han spelat dålig hockey.
Samma med Nubben sjukt trevlig men gör dåligt jobb som SC.
Ja, det faktumet har jag medvetet inte beaktat i det jag skrev, men tänker att det är än värre, om man inte presterar. Hur det ska lösas är inte självklart, på nåt vis. Tillsammans med tränarstab måste man finna vägar att lösa det, så att man får ut mer, och det är viktigt att ta det seriöst, inte tänka att det löser sig av sig självt, med nya förutsättningar.
Om nu Lias och Svampen hade kommit tillbaka hade man ju velat se Bumbibjörnkedjan iaf i nån match, kanske sista hoppet o få fart på gamle Teden?
Känns snarare som att sänka Andersson och Sandberg. Gammelgubbs-bumbibjörnarna på ketamin slipper jag helst.
Lias behöver snabba spelare bredvid sig.
Borgström-Andersson-OSL där Borgström och OSL skiftar vinge för att komma till skott tror jag mer på i så fall.
Lenc-OFM-Sandberg skulle ge oss en checkande kedja i elitklass.
Tedenby kan börja gå som materialar-lärling.
Varför inte haha , roligt o testa faktiskt.
Tedenby letar sig in på top10 listan i JP över de under 40 som tjänar mest i Jönköpings kommun, en årsinkomst för 2023 på strax under 1 500 000, dvs ca 125 000 i månaden.
Rätta mig om jag har fel men detta är alltså Tedenbys lön?
Ingen annan HV spelare återfinns på listan, hur kan det va så?
Nej. Se varför nedan.
För att spelare kan välja hur mycket de vill ta ut i lön nu, och hur mycket de vill spara till senare (efter karriären). Det finns spelare som sätter undan typ alltfrån 25-75% av sin lön till pensionen. Och jag har för mig att jag sett att snittet ligger nånstans över 50%. Finns ju egentligen ingen anledning att ta ut mer än “nödvändigt” under spelarkarriären om man inte vill skatta bort för mycket… så taxerad inkomst säger exakt noll om vad en hockeyspelare egentligen tjänar.
Så det förvånar mig att Teden ändå tar ut så pass mycket som han gör. Men det kan ju finnas tusen orsaker till det, det vanligaste när spelare har tagit ut mycket i lön är för att de ska köpa/bygga hus
Sen kan det ju vara så att han har en del pengar sparat som ger avkastning eftersom det är inkl. kapitalinkomster. Men som sagt, ska inte spekulera i det egentligen.
Såg nu f.ö att listan var baserad på deklarationer godkända före 8 april 2024. Så kan nog tillkomma nån mer HV-spelare när hela förra årets taxering är klar.