Jag är med på hur du menar och när jag läser ditt svar så inser jag att det gick lite snabbt i mina tankar. Men den slutsats vi kan dra av det är väll ändå att Tedenby plockar ut klart mest i lön i faktisk lön? Även om det i sig inte säger så mycket mer än att han helt klart tjänar bra (fast det visste vi ju)
Vet inte än, eftersom det bara var de som hade deklarerat tidigt på listan. Man kan väl deklarera till typ 2 maj, och detta var bara de med godkända deklarationer före 8 april. Men ja, jag tror också han tillhör toppen. Känns som han sätter undan 50%…
Jag är lite orolig för hur tedenby ska klara sig under Anton Blomqvist och hans spelsystem. Vila med pucken. Hålla i puck och slå vettiga passningar till medspelare är ju inte direkt tedenbys starka sida.
Att åka och jaga dumpade puckar som under Lindbom passar nog honom bättre, och då var han ändå inte uppe på SHL klass.
I Schweiz åker man inte och dumpar och kör och där gjorde han ju bra ifrån sig.
Fast han funkade ju inte alls senaste åren, då han varit riktigt dålig, så jag förstår inte riktigt slutsatsen här?
Jag tror mer på ett strukturerat spel där man har en idé för Tedenby, när ska han få pucken? I vilket läge? I vilken del av zon/isen? Vad är hans styrka?
Istället för detta eviga dumpande och alla ska spela på i princip samma sätt… Låt han få pucken i fart, försöka med någon dragning och gå rakt på mål. Till exempel.
Slutsatsen var väl att eftersom han hade det så svårt att prestera i spelet där det inte krävs så mycket puckskicklighet, så är jag rädd att han ska få det ännu tuffare när det gäller att hålla i pucken. Men det kanske passar honom bättre som ni säger.
Jag tror tedenfart har lite till i sig. Med ett spel som är mer puckvänligt, så kommer han kunna nyttja sina styrkor bättre. Det snackas mycket om att tedenfart trillar och tappar puck etc, men det är naturligtvis så att han har skills i sig. Med ett bättre nyttjande av dessa skills, i rätt formation och del av spelet, tror jag han kan komma till sin rätt. Texvis som att ta in puck i offensiv zon, för att sedan ha ett par klara passningsalternativ för att sätta igång ett puckinnehav. Sedan skall han inte vara spelfördelare utan mer en ättrig jävel kring sargerna, där han fortsatt är stark över pucken. Sen in framför mål och störa, och så ut igen.
Det tror jag tar tillvara på hans styrkor.
Om han bara kunde lära sig att slå en pass som inte är fladdrig och i knähöjd. Men ni har säkert rätt. Tedenbys kvalitetet kanske kommer till sin rätt under AB. Hoppas det, för han är ju riktigt kul att titta på när han har stäm i grejerna
Den stora frågan är ju vart han ska in i laget någonstans. Ser verkligen inte vart han ska in…
Tror inte på Tedenfart. Han ska va “bra” inte “okej” nästa säsong för att va godkänd.
Kommer snart moderera och åtgärda varje gång de där smeknamnet används @Diabolics .
Du är upphovsman, skärpning!
Känns bara obehagligt ![]()
I min bok är han helt slut. Tror utan tvekan de kommer bli läktaren för honom efter 12-15 omgångar. Han har varit brutalt kass. Självklart hoppas jag man kan hitta rätt för honom men igen SHL är för bra defensiv liga för den spelartyp han är. Kan inte åka lalla runt så som han försöker göra. Så är med dig tror inte på han alls heller.
Nått jag reagerade på angående teden var hans uttalade i jnytt om hv. Han menade på att han inte kände igen hv som förening. Lite som att de var därför de gått dåligt för honom.
Varför inte agera då? Påpeka detta uppåt , lyft problemet.
Kanske han gjort men inte fått gehör.
Kanske han (och andra) fått gehör och därför sker mkt nu.
Jo men en säsong försent …
Lite OT men hur är det försent? Vi är kvar i SHL, det är verkligen inte försent att ändra på saker (inklusive Tedenbys eventuella roll). Det sagt så är jag fortarande väldigt tveksam till om Tedenby kommer lyckas men jag skulle bli väldigt glad om han visar att jag har fel nästa säsong.
Jag hoppas och tror Teden kommer va mycket bättre i år.
Jag med . Tror han är sjukt sugen på att bevisa för alla kritiker ( även mig)
Med den lönen måste man kunna förvänta sig minst 25-30 poäng per säsong. Så det är försent, eftersom han redan bränt 2/4 säsonger på det där kontraktet. Om han inte då avslutar med två säsonger med 50 poäng per… något som naturligtvis inte kommer hända. Kan inte fatta att vi fullföljer det kontraktet.
Vad menar du är alternativet till att fullfölja kontraktet?