han är bra mycket sämre än så, men i fallet tedenby: även en höna…
Håller med. Det fanns ingen snabbare spelare än Oleg Belov. Han åkte cirklar runt motståndarna i anfallszon. Tedenby däremot var mer avig och lurade backarna upp på läktaren för att köpa korv när han var som bäst.
Pratar vi rå snabbhet kommer ingen närheten av Laine.
Helt enig där.
Han var jäkligt snabb.
Det blir lite “unstoppable force meets an immovable object”. Vi får se vilken kasshet som trumfar den andra
MrMadhawk bekräftar i podden VGB att Tedenby har ca 300K i månadslön. Han trodde att Tedenby låg samma eller högre än AP.
Hur Lindbom tänkte där är svårt att ta in. Med sociala avgifter så kostar fyraårskontraktet mer än 20 miljoner kronor!
För en spelare som inte ens platsar i ett bottenlag. Måste vara ett av SHLs sämsta kontrakt någonsin. Pengar i sjön deluxe.
Hualigen.
En lönepost som borde hållits av en producerande spelare.
Man kan bara spekulera i hur många hedersamma 2-1 förluster vi hade undvikit de senaste åren med en producerande spelare på kontraktet istället.
Kan inte tänka mig det finns en sponsor som är redo betala 300k/mån i 4 år. Möjligen första säsongen.
Mår illa av hela den värvningen kontra prislappen. Sen kommer Tikka
Jag hoppas att vi kan göra en avbetalningsplan med Mattias där vi kan sprida kostnaden till 2027 eller 2028 medan han kan utbilda sig, spela i en annan klubb eller ta ett annat jobb.
Aldrig sett en sådan lösning men Tikka och Tedenby sitter på unika kontrakt.
Jag tror stenhårt på Tedenby som en framtida materialare i världsklass.
Han kan börja med att betala av lite på isen genom att inte vara totalt onödig att ha med.
Jag tror på en Tedenby redemption arc i år
Tror inte på det - men hoppas verkligen du har rätt! Vore grymt för Teden att få bevisa att “alla” har fel
För mig är han slut men hoppas ju av hela mitt hjärta han gör en bra säsong.
Jag har svårt att se att Teden ska kunna komma tillbaka till gammal god form, eller att han håller spelmässigt för en hel säsong. Däremot tror jag absolut på ett uppsving sett till det sett ut de senaste säsongerna. Sen kanske Tedens viktigaste prestationer inte sker på utan utanför isen. Absolut måste han hålla en bra nivå på isen men jag tror hans roll utanför isen, med hans rutin och HV-hjärta, kommer vara väldigt viktigt nu när vi saknar ledare så som Önerud, Thörnberg etc.
Bra lirat idag!
Visst ser han yngre ut i intervjun? Förmodligen gjort en finfin försäsong med Melin.
Hoppas och tror också teden tar steg i år ser bättre ut
Så glad för Tedenbys skull idag. Spelade väldigt vårdat.
Tror och hoppas Teden gör sin bästa säsong på många år och landar på typ 20+ poäng. Sen följer han upp med en helt ok säsong nästa år för att sedan gå i pension.
Det är inte direkt nån prestation att va bättre än föregående säsonger men jag hoppas på samma
Målet i lördags är riktig Teden-anda. He is sooo back!