Du menar tedenbys usla insatser dom senaste hundra omgångarna? Varför vi fokuserar på det? Vänd på steken? Tala om för oss varför vi ska tänka annorlunda!
Fast du har en helt annan typ av avtal. Tedenbys är tidsbestämt utan möjlighet till uppsägning.
Finns inget sätt att bli av med honom om han inte dopar sig eller hamnar i fängelse.
Bästa lösningen för båda vore ett brutet avtal med avbetalningsplan över 3-4 år. Då kan hv “låna” från framtida budgetar.
Skillnaden är väl att Klingberg hade utgående kontrakt + spelade väldigt lite… teden har ju ett år kvar på kontraktet så kanske är enklare när man vet om att det inte blir en förlängning.
Man kan alltid erbjuda någon form av utköp. Vill inte T ta erbjudandet så blir det svårt. Men om han vill spela så är det väl inte omöjligt att han föredrar det framför att suga ut de sista slantarna ur kontraktet.
Tedenby är för dålig defensivt för att spela 3-4 kedja.
För dålig offensivt för 1-2 kedja.
Finns ingen plats för honom helt enkelt.
Vad bidrar han med ute på isen?
Trillar runt offensivt och står och pekar till andra defensivt!
Undrar om man inte köper ut Teden direkt efter säsongen är över och skriver av hans kontrakt på den här säsongen. Vi har fortsatt starka publiksiffror och gör nog ett hyggligt resultat i år också trots en dyr trupp (givetvis beroende på ifall vi får fler kval/play-inmatcher). Då kanske man löser ut en sån som Teden redan om ett par månader
Han fyller 35 om en månad och har sina bästa år bakom sig.
Jag tror och hoppas att han lägger skridskorna på hyllan efter säsongen.
Ett år till där han med största sannolikhet är ännu sämre är ju bara förnedrande.
Inte värdigt avsluta med en sån säsong.
Det räcker liksom nu. Ta ett avslut.
Så kan vi minnas de åren Tedenby var som bäst i HV för 6-7 år sedan med glädje.
Okej jag ska försöka förklara på ett pedagogiskt sätt.
Tedenby är en av de bäst betalda i hela SHL. Han har alltså dyrast kontrakt i HV just nu med 300+k/mån. På 109 matcher sedan han värvades tillbaka av eminenta Nubbish så har han producerat 31 poäng. Gamla Tedenby gjorde 30+ poäng varje säsong.
Tedenby är en elitidrottsman och ska ha den förväntningen på sig därefter. Man ska kunna ställa krav på honom att han levererar bättre än 5 mål och 0 assist på 29 matcher som topp 3 betald (en gissning) i ligan.
Att Teden ens spelar kvar i HV har att göra med hans historia i klubben och hans kontrakt. Jag tror Liljander ser hans och Tikkas kontrakt som de två stora svarta hålen där pengar slösas varje månad som i princip går till ingenting. Här hade Liljander kunnat värva in 2 eller tillochmed 3 spelare till som skulle kunna vara toppspelare i HV den kommande säsongen men istället blir Tedenby kvar som kommer göra 2 assist och 3 mål om han följer trenden.
Sen kan det vara så att en enskild sponsor gått in och betalat just hans kontrakt men faktum att Reber (en 18årig grabb som gjord SHL debut) gjort nästan trippelt så många poäng denna säsong jämfört med Tedens 5 så tycker jag det säger att Tedenby förtjänar en DEL kritik. Han sticker verkligen ut i detta lag på ett inte så positivt sätt.
Ja, han gjorde sin bästa match på ett bra tag.
Köpt att han lirar i 4de linan, åkte skridskor, var på rätt plats(!) och var allmänt jobbig för motståndarna.
Tror inte jag såg honom peka med hela armen i försvarszon en enda gång, gjorde jobbet istället.
3 av 5 för insatsen.
Ja mer den här Teden vi vill se, spela mer efter sin förmåga, ramlade inte hela tiden, som @Jackass2 sa inget pekande utan mer körande. Sen är det fortfarande ett uselt kontrakt men det är ju inte Tedenbys fel. Kör hårt!