Jag struntar i poängen. Nån här och där visst. Jag vill att han går in för att spela 0-0. Och att han köper den rollen. Tyckte mig se det.
Precis den bilden fick jag också.
Absolut. Lönen är åt helvete för hög, men det är inget vi kan påverka nu tyvärr. Han gjorde en bra match igår i fjärdekedjan. Poängproduktionen är inte bra, men bidrog på andra sätt som var positivt jämfört med många andra matcher
Kan vi bara släppa Tedens lön en gång för alla? Ja han har ett fruktansvärt kontrakt från Hvs sida. Men det är påskrivet sedan länge. Gäller även Tikka. Dom har de kontrakt de har.
Nu får de användas på bästa sätt för att vi ska vinna matcher. Innebär det läktaren, 1-kedjan eller fjärde? Det skiter jag i så länge vi vinner matcher.
Mycket intressant det du skriver för det är precis det som mycket handlar om. Hur använder man spelares styrkor i spelet på isen? Hur minimerar vi spelarens svagheter under match? Hur får vi mest nytta av spelaren helt enkelt. Det är just detta jag tycker alla tränare de senaste 10 åren varit så usla på rent generellt. Att fatta spelares styrkor och svagheter och anpassa spel och roll utefter dessa förutsättningar. Men nu är jag OT.
Tedenbys offensiva sida räcker inte längre till och då handlar det om att hitta andra styrkor i hans spel och nyttja dessa så mycket det bara går.
Ja. Tedenby kommer aldrig leva upp till den lönen och det behöver inte ens diskuteras. Om han däremot likt igår kan göra bra saker i en fjärdekedja så är det ett klart steg upp mot vad vi sett tidigare, och då ska vi berömma Teden för det. Tycker Teden - Kero - WIN ser ut som en OK checking line
Ja, tycker nog att dom var bättre än tredjelinan igår.
Förstår hur du resonerar men i en klubb som HV måste man sätta högre krav. bars för att Teden har en högre lön så ska han inte gå fler spelare som spelar bättre bara för hans lön eller vad vet jag.
man måste ha högre krav. Det är inte tillräckligt bra. Sätt han på läktaren och visa att det inte duger.
Som jag skrev. Skit i lönen, sätt honom där han gör bäst nytta. Bänken, läktaren, första. What so ever. Men lägg ner tjatet om deras löner.
Nu måste Tedenby har gjort sin sista match i HV71 tröjan. Totalt värdelös i alla zoner.
Karln tjänar alltså 300K i månaden och det är enda anledningen till att han spelar! Så når man inte framgångar!
Hade vi haft en ordentlig coach hade han suttit på läktaren för längesedan. Trist. Väldigt härlig och skön karaktär men helt slut som hockeyspelare. In med honom på kansliet istället, han skulle nog kunna sälja allt HV-relaterat till företagare där ute.
När man ser hur han matchas denna säsongen och speltiden han har haft så ska vi nog inte vara förvånade över att vi ligger där vi ligger. Klarar man inte av det så är det inte konstigt att man inte heller klarar av att matcha och coacha laget på ett bra sätt. Tyvärr.
Skulle inte bli förvånad om hans kontrakt, likt coachens, gäller även vid ev spel i HA. Allt som kan gå fel verkar gå fel med både kontrakt och spel.
När man t om använde honom i BP tidigare så är det något som är galet!
PP också, glöm inte det. Hur sjukt är inte det?
Finns det inte skrivet i hans kontrakt att han “måste” få speltid om han inte är skadad?
Har för mig att det nämnts tidigare forumet att det var ett utav villkoren för att få kontraktet sponsrat?
Rätta mig om jag har fel.
Det här är en s.k. “forumsanning” som jag inte sett något belägg för, inte heller hört talas om att man skrivit kontrakt så någonsin i SHL (på den sista delen är jag inte säker men det är åtmisntone extremt ovanligt).
Därför bad jag Liljander att bekräfta eller dementera det ryktet en gång för alla i tråden på Twitter där HV ville ha frågor till sin pod.
Jag hoppas vi får ett svar.
Måste ju vara historiens sämsta kontrakt om det nu är så. Finns väl ingen som skriver ett kontrakt att man ska spela oavsett prestation.
Kanske om det hade varit McDavid! Men Tedenby?
Nu tror jag inte att det står så! Men fan vet när det kommer till HV71 de senaste 10åren. Är väl ingen som skulle chockera.
Det börjar med en oskyldig fråga, sen kommer det ett antagande, följt av en diskussion. Sen blir det ett påstående.
Undra om Tedenby har PP inskrivet i kontraktet?
Man skulle kunna tro att Tedenby har PP inskrivet i kontraktet.
Tedenby spelar mer PP en vad som är rimligt med hans speluppfattning. Man undrar varför.
Tedenby har PP inskrivet i kontraktet.
Sluta upp med detta pöbel beteende, det finns inte i någons kontrakt och kommer aldrig att finnas.
Man kan få ett “löfte” när man värvas om att man förväntas vara en ledande spelare och kommer få chansen mm. Men det går inte reglera i kontraktsform, ska klubben erlägga en straffavgift varje gång en spelare inta matchas i PP.
Jag tror vi krånglar till det för mycket. Jag tror det handlar om att han har en bra inställning och kämpar under matcher och träning i kombination med att han är ett viktigt ansikte för HV:s varumärke.
Han drar förmodligen in jättemycket goodwill och fans till klubben. Säkerligen paritet med Önerud.
Det är såklart inte hållbart i längden. Men men.