Tråden om #21 Mattias Tedenby

Nu vet jag ingenting om vad som står i Tedenbys kontrakt, men jag vet att HV har blivit erbjudna spelare som har haft krav på att det ska finnas vissa garantier om speltid, spel i PP osv. i kontraktet och att man då har tackat nej, eftersom det är omöjligt att utan att ens ha testat spelarna kunna ge en sådan garanti.

Ofta handlar det om spelare som inte har kontrakt i starten av säsongen, men som vill vänta in och utnyttja bottenlags desperation under säsongen.

Men som sagt. Vad som står om detta, eller om det ens står något alls om detta i Tedens kontrakt vet jag inte.

2 gillningar

Skiter i vad som står i Tedenbys kontrakt vilket jag inte tror det gör.
Då får han väl bryta kontraktet om han inte får den istid han anser sig förtjäna.
Han har passerat bäst före datum för längesen.
Sprattlade till en match kan man inte leva på!

Det nämns ofta, men vore väldigt konstigt.

Om det nu är så att kontraktet är sponsrat, och det skulle vara anledningen, varför får sponsorn ingen som helst extra exponering av/med Tedenby då?

Vilken sponsor ställer upp på att sponsra ett svindyrt kontrakt, ställer krav på att just den spelaren ska spela, och är sen helt tysta om det?

Jag har fått intrycket att sponsorn sponsrar Tedenby mer av personliga skäl.

Det blir logiskt om det skulle vara så att sponsorn är från Linköping.

1 gillning

Det var fan spiken i kistan för Tedenby. Begrav!

Mer än 3 månader sedan en av dom bäst betalda spelarna i serien gjorde poäng, det känns stabilt.

3 gillningar

Hjärta för klubben så sätt dig själv på läktaren.

-1 och en fantastiskt onödig hög klubba som renderar i 2 baklängesmål… Snälla bryt ditt kontrakt!!

5 gillningar

Ni som har bättre koll på läget i Jönköping/Huskvarna. Hur stort ramaskri skulle det bli bland de genomsnittliga HV-supportrarna om Teden fick gå? Att hans prestationer inte står högt i kurs här på forumet förstår jag, men vad är er bedömning om allmänhetens syn på hans insatser? Vad är “snacket på stan”?

Antar man att det är Facebook-nivå på folk så tas det nog inte emot väl.

Du vet.
Heja HV, ni spelar bäst ändå.
Vad alla klagar på dom, spela själva då så får ni se.
Ni kommer igen i nästa match.

1 gillning

Det är liksom det jag funderar på är en anledning att vissa spelare inte avskedas. Att det är någon form av avvägning mellan resultat/goodwill?

Tror ingen hade sörjt ett sånt besked…

Snacket handlar i min uppfattning om att han är slut, cirkuskonsterna har gjort sitt. Det va roligt när han kom upp. Sen kontraktet och dess värde, retar folk.

Sen är det nog tudelad reaktion om han skulle få gå, finns väl kanske några som skriker om att det är HV produkt som skickas ut och någon med annan bakgrund är kvar.

Är ju en Värnamo-produkt.

Jag vet men för vissa är det kanske ändå en HV kille

1 gillning

Äntligen!

Tror jag hade varit den mest vanliga reaktionen. Inte många som tycker att han borde vara med i laget. Så hade uppfattats som väldigt positivt. Inte en sekund för tidigt.

“You either slutar spela frivilligt as a hero or spelar long enough to see yourself become a villain.”

9 gillningar

Tedenby har varit som för många andra en av favoriterna i HV. Hans skridskoåkning och teknik var underhållande och bidrog till extra spänning då han kunde vända eller skapa något helt plötsligt och bryta mönster.

I början av säsongen såg det bättre ut. Trodde och hoppades att han kunde hålla den nivån. Sedan kom en svacka och hjärnskakning och nu ser det ut som det gör.

Har svårt att förstå hur det gick från vad jag förstått som bra säsonger i Schweiz och KHL till att inte platsa i sämsta laget i SHL. Tror tyvärr inte att det kommer att bli bättre.

Kommer att minnas Tedenby som han spelade innan han lämnade 2019 :yellow_heart::blue_heart:

4 gillningar

Varför är vi inte överraskade? Detta från 2019

3 gillningar