Tråden om #21 Mattias Tedenby

Fast just kämpa är väl det enda Tedenby gör — sedan att han inte får ut något av det, ofta hamnar på fel plats, kör enmansräder, trillar och tappar puck är en annan femma. Men kämpa gör han. Varje byte.

1 gillning

Kämpa kan betyda två olika saker. Kämpa för att komma vidare i karriären och hela tiden vill framåt.
Att han kommer in och åker 100km i timmen och sen trillar ger inget. Det kan jag också göra utan att behöva 300k/mån. Räcker med 50k! Win win för Hv med andra ord!

2 gillningar

Inte i egen zon. Han står ofta stil och viftar förföriskt med rumpan 2-3 meter från sin gubbe. Coachproblem då han inte är snabbtänkt nog att läsa spelet eller förstå vad syftet med försvarsspel ens är. Om vi haft en vettig tränare hade Tedenby fått punktmarkera en back så att han göra någon nytta.

Tedenby backcheckar dock bra och göra då brytningar och kan identifiera hot. I det uppställda spelet loggar han ut.

Egentligen är ingenting Tedenbys fel utan Lindbom som skrev ett för långt och dyrt kontrakt. Därefter ligger ansvaret på tränarna som väljer att spela honom.

1 gillning

Man ville ha spelare med anknytning till Hv! Men det får inte gå till strumdum! En spelare som Tedenby har aldrig gjort andra bättre eller kan leda en kedja som jag tycker en ledande spelare ska vara som ska vara kärnan. Man ville att Teden skulle vara en kärna.

1 gillning

Jag har hört från trovärdig källa att första året på Tedens 4årsavtal var delvis externt finansierat.
Resterande inte alls externt.

Positivt i den meningen att hans lön kan läggas på någon annan framöver.

Kul att se tillbaka på Tedenbys fantastiska insatser, bland annat detta mot LHC: https://youtu.be/EkqaKa8umxs?feature=shared

2 gillningar