Men ge dig, med facit i hand är det lätt att hugga huvuden men då dom värvades så kändes det nog , för alla, som riktiga kalasvärvningar.
Samma med Laine.
Absolut. Men som frågan ställdes så är ju svaret med facit i hand fortfarande nej. Både Tedenby och Laine har inte motsvarat förväntningarna. Särskilt inte Laine, men sett till Tedenbys lön så betalar HV en topp 4 lön i SHL för en brunkare/breddspelare och så var det väl knappast tänkt? Och då kan man fråga sig varför det har blivit så.
Men att snacka om Kompisvärvningar och liknande är att ta i, Tedenby har en hög klass och är även från bygden, Laine är väl nästan en levande legendar i HV71 och har gjort det vääldigt bra i sina klubbar i KHL. Att lyckas få hem båda samma säsong är väldigt starkt. Att sedan dessa inte lyckats kan ha många faktorer, framför allt nya regler och rinkstorlekar… Det är klart att man kan begära att alla “Hemvändar-stjärnor” ska göra 50+ säsonger med en gång…
Lek med tanken och tänk att både Thörnberg och Jesse kommer hem och floppar, vad säger alla då?
Spelar ingen roll om man har HV hjärta eller ej om man bara glider runt i 55 matcher för 300k i månaden. Tycker iallafall inte att det är orimligt att sätta krav på en spelare med den lönen.
Kanske inte “glidit runt”, men i samma stuk iallafall. Tycker han mest tappat puck efter att ha hållt i den för länge eller efter att ha försökt finta. Iallafall inget arbete man ska betala 300k för.
Ok. För att förtydliga ytterligare då: Jag förväntar mig inte 50+ poäng av Tedenby, eller nån annan i HV heller för den delen. MEN jag förväntar mig att en spelare med Tedenbys skicklighet OCH lön (för de hänger ihop, inte sant?) ska kunna utgöra tungan på vågen. Särskilt i täta och viktiga matcher som den igår. Tedenby hade 2 st frilägen där han hade kunnat sätta HV i ett avsevärt bättre läge att vinna matchen, men missade båda! Och jag förväntar mig, som sagt, att en spelare av Tedenbys klass ska kunna göra bättre ifrån sig i det läget. För det är väl därför han har den lön han har, eller?!
Och för att ytterligare förtydliga: JAG HATAR PÅ INGET SÄTT TEDENBY, eller nån annan spelare i HV för den delen. Jag bara konstaterar med facit i hand att vissa inklusive Tedenby ej har motsvarat förväntningarna denna säsong.
Jag tycker Tedenby jobbat hårt och bra utan tvekan men jag måste precis som föregående skribent säga att han måste producera mer, hade han satt ett av sina lägen som Cristensen så hade vi troligtvis vunnit matchen och det håller inte.
Ok, nu låter det mer förståligt vad du pratar om.
Jag håller helt med om att en spelare i Tedenbys klass borde kunna avsluta bättre än vad han gjort, under hela säsongen. Jag tycker att hans offensiv har hängt upp sig lite under hela säsongen men, tvärt emot några andra här på forumet, tycker jag dock att han tagit tag i defensiven betydligt bättre. Tedenby SKA göra mkt mål men när han inte gör det så väger hans dåliga självförtroende över för mkt. Jag tror han kommer att komma tillbaka starkare nästa säsong.
Någon jag dock velat kölhala hela säsongen är nog Laine, Snacka om att drälla med puck som siste man… men men… kul att han kunde ta ett sabbatsår och vila upp sig lite innan han drar tillbaka tll KHL, för det är precis den känslan jag får av honom. Jag blev överlycklig när han “vände hem” men efter några intervjuer och matcher så insåg man snabbt att han inte är kvar för att stanna…
Kan inte låta bli att tänka på vad jag precis hörde i HV-podden. Johan Freijd frågar kring laget 2010 och SM-guldet och känslan jag fick i Mattias svar tycker jag kan tolkas som en pik mot hur förra årets ledning skötte laget.
Mattias: “Vi hade ett grymt lag. Vi hade bra sammanhållning i laget kom jag ihåg. Hade kul ihop utanför. Vi hade ganska högt i tak också, det var liksom inga problem om nån tyckte något var fel, då kunde man liksom säga det. Det var inget man skulle skämmas för, det var bara säga det om man hade något på hjärtat inför laget.”
Kan vara så att jag övertolkar i och med den situation som har växt fram, men kunde inte släppa tanken efter lyssningen.
Att det var högt i tak pratade de om redan då, så jag tror inte att han säger det just för situationen förra säsongen. Det kanske bara är en reflektion över hur det var då.
Ingen har tagit upp de tidigare så nu efter gårdagen kände jag mig lite tvungen att göra det. Är jag ensam om att ha åsikten att Tedenby visar upp helt annat spel än så länge denna försäsong än vad han gjorde förra säsongen ? Alltså mer pigg, egna idéer. Hetare helt enkelt (:
Teddy tar spelet till nya höjder… Hans skott ser mycket bättre ut än förra säsongen. Han har samma smidighet och kreativitet som alltid men han verkar ännu starkare och mycket mer bestämd i år. Grymt, fortsätt så!!!
Håller med dig! Förra året hade han ofta fel timing och trillade mycket. Det kan ju ha att göra med att han i år har en hel försäsongsträning bakom sig och byggt upp fysiken och konditionen ordentligt. Det hade han inte ifjol
Att Tedenby var hämmad under AJ:s ledning var det ingen tvekan om, men fy fan vilken förändring han har genomgått. Han åker skridskor som en furie, han dribblar, han spelar fram och framför allt så gör han mål.
En ren njutning att se grabben de senaste matcherna.