Vaaaaaaa? menar du att teden inte ser sig själv i tredje person???
Teden älskar hockey och älskar HV. Så tar det som givet att han gör allt för att få spela, så länge inget annat kommuniceras från ledningen. Allt annat vore ytterst märkligt.
Och nej. Även om han älskar HV så ska han inte agera av välgörenhet. Det är HV som skrivit ett långt dyrt kontrakt med honom. Då är det HVs skyldighet att se till att de ärar kontraktet alt köper ut honom för en rimlig summa. Jag är 100% team Tedenby i detta. Varför ska han frivilligt avstå ca tre miljoner i lön bara för att han tjänat bra i karriären?
Och som jag sagt i en annan tråd… han förtjänar respekt från både oss och ledningen. Killen som aldrig spelat som senior i nån annan svensk klubb. Tre guld med klubben. En sån spelare behandlar man inte som vem som helst, även om hans tid som spelare är ute.
Om detta inlägg är riktat till mig så tycker jag att det är en smula märkligt.
Jo absolut, klart jag förstår det? Har framkommit väldigt tydligt att teden tror att han har chans att ta en tröja. Jag tror inte att han gör det, hans insatser sedan han kom tillbaka har inte imponerat på mig. Jag tror inte han har en chans på en start plats därav min åsikt. Att ev sitta på läktaren och tugga den enorma lön tror inte jag kommer göra han så poppis bland supportrar. Lite märkligt svar, förstår inte vad du vill ha sagt med det om det var mig du svarade.
Det kommer ju heller aldrig hända att det är det han blir ihågkommen för.
Skulle tro att långt mer än 99% av alla som på något sätt följer HV skulle ha en positiv bild av Tedenby, även om han “klamrar sig fast” sista året på kontraktet.
Vilka supportrar skulle motsätta sig det? Det är väl inte Tedenbys fel att han får lön utan att spela?
Jag är en av dem. Nä det är absolut inte tedens fel, det har jag inte påstått. Hade mer tyckt att man kunde få ut mer av de pengarna än att betala 250k plus för en spelares läktar plats. Jag anser att han borde ta hvs erbjudande han fått och lämna.
Sen bör man komma ihåg att Tedenby “bara” har ett år kvar på kontraktet. En sak om HV försökt köpa ut honom för en, två säsonger sedan.
Men nu med ett år kvar på ett kontrakt som troligen är Tendens sista på högsta nivå. Ja, då kan jag förstå att det kan finnas en revanschlusta hos Teden och att han vill fullfölja det. Kommande säsong kan mycket väl vara det sista han gör som professionell hockeyspelare.
Dels vill han visa att han håller, dels vill han vara med och ta HV uppåt i tabellen. Kan jag tänka mig.
Optimalt? Nej. Men jag kan förstå Teden.
Sen bör ju naturligtvis pengarna även det spela in. Ingen säger nej till 300 papp i månaden, bara sådär.
Samma tänk kring Tikka?
Jag har annan syn på saken. För mig har Tedenby tappat sin glans och kommer bli ihågkommen som en rätt medioker överbetald forward. Tyvärr! Å andra sidan har jag aldrig riktigt förstått Tedenby-hajpen.
Njaeo. Vill Tikka vara kvar riskerar han att sabba sin framtida karriär. Han är ju faktiskt inte 30 år fyllda. Teden kan inte göra mer än, som påtalas ovan, att sabba sitt eftermäle.
Sen vettetusan hur mycket Tikka brinner för HV. Vi kan nog slå fast att Tendens hjärta oavsett vad dunkar hårdare för föreningen. Jag gissar att Teden tar det mer personligt än Tikka att HV spelat kval två år i rad.
Hoppas inte.
För mig kommer han alltid vara vår virvelvind full av energi och HV-hjärta
O andra sidan, vad ska han säga?
-Nja, med tanke på förra säsongen tror jag att jag får svårt att ta en plats…
Nja, tror ärligt talat att hans arv nog inte tar någon större skada av det just för att har han varit väldigt lättförglömlig denna sejouren. Många matcher minns man knappt atthan är med i under matchen. Om några kommer ingen minnas att han var med i 2024 års upplaga av HV förrän man av nån anledning blir påmind om det, man kommer bara komma ihåg bumbibjörnskedjan och virvelvinden
Nja. Håller inte med dig där.
Tedenfart kommer bli ihågkommen som en av de största profiler vi haft. En underhållare. En spelare som är HV. Han kommer inte bli ihågkommen som den viktigaste spelaren för att vinna matcher eller säkra guld, men en av de viktigaste för underhållning och personlighet, glädje och framgång. Kärlek till föreningen.
Den dagen de värdena går ur föreningen, eller slutar att uppskattas, då är vi inte värda något. Så fortsätt gärna kritisera dagsformen på teden, men känner man inte uppskattning för hela hans gärning så kan man lika väl heja på lökars.
Amen.
Och tyvärr har vi tagit stormsteg mot att bli som Lökars de senaste åren (med undantag för resultaten…).
Visst, det är väl någon form av kapitalförstöring att behålla Teden med tanke på att hans speltid lär bli sparsam i vinter. Men 300 000 i månaden för någon som andas och lever HV kan också vara värdefullt. Någon som faktiskt var med under gulderan och spelade med de stora jättarna. Någon som faktiskt vet vad HV betyder för Jönköping med omnejd. Någon som kan föra detta vidare till nya spelare. För hur mycket vi än uppskattar och gillar spelare som Alsing, Ang och Luoto så kan de omöjligt veta och känna allt det Teden vet och känner för HV. Dyrt, som sagt. Men också värdefullt.
Okej, planen står klar!
Tedenby ringer Nubben/Timrå och utger sig för att vara agent eller analytiker och lurar på ett gäng kontrakt.
Tikka 5 år?
Hugo 3 år?
Lysande!
Enig. Ur ett gruppsykologiskt perspektiv tror jag dessutom att fler i laget kan acceptera att en gammal klubbprofil är lite överbetald. Jag tror det är lättare att acceptera (kanske till och med respektera och vilja sträva efter) än att en random finsk landslagscenter är mest välbetald och knappt platsar i fjärdekedjan.