Jag säger behåll och spela honom för han passar in! Någon 1-4 center kommer han aldrig bi men som tuffing passar han in rätt spelad.
Sure, kan vi få honom till en stark spelare framför mål så finns det en roll i ett PP texvis, samtidigt som han är en bra tekare, vilket oxå är viktigt i PP.
Jag säger inte att man inte kan använda honom på ett bra sätt, bara att vi inte har plats för hur “smala” kompetenser som helst.
Jag tror inte han är en smal kompetens utan jag tror han kan bli ganska “bred” i sitt spel förutsatt att en tränare ser hur han bäst används. Jag är övertygad om att hittar en tränare rätt roll för honom så kommer han bli nyttig. Jag har iallafall sett att motståndare faktiskt har respekt för honom och det ska utnyttjas.
Kan man spela honom på rätt sätt så han skrämmer motståndare till att spela fel så är mycket vunnet.
Men som sagt det är bara vad jag tycker personligen.
Det SKKs bli jäkligt kul att kolla på Tikka med en ny tränare och en klar spelstrategi.
Fart och kvickhet är absolut något positivit. Men kolla tex Rosen , Rohomma ( stavning ) .
Spelar man smart behöver man inte vara snabbast som center.
Spelar tikka smart ? I Finland kanske . Här gör han inte de.
Han måste ha en tydligare roll , spela efter en tydligare spelidé så han vet att där ska jag vara i de olika situationerna. Förhoppningsvis är detta något som kommer att blomma ut när han går in på en 2a säsong i shl och att hv som lag kanske får ett tydligare tänk med AB.
Go han ä i tofflorna
De där är väl ändå sandaler??
Ne inte för mig haha
Helt klar tofflor, enl mig
Ser ut att vara dubbelt så bred, kylskåpet!
Tror Melins träning som riktar sig till de olika individerna kommer göra tikka gott
Han blir bara bättre och bättre. Kommer koras till säsongens spelare nästa. Ni vet vad ni hörde det först
Tikka är årets Nättinen. Alla förväntar sig ett lyft.
Min gissning.
Worst case. Så dålig att Abbott till sist tvingas bryta kontraktet.
Best case. Spelmässigt på samma nivå. Abbott bryter kontraktet efter säsongen.
Jag förväntar mig ingenting nu. Däremot lyckas man sätta ett grundspel och anpassa det efter tillgångar dvs de spelare man har. Ja då kommer mina förväntningar.
Håller han förra säsongen spel är han fortfarande bättre än Nättinen. Även om jag tyckte han var lite på G innan skadan med efter de var han fan katastrof
En kompis till mig stötte på Tikka på golfbanan och pratade lite.
De var tydligt att han var sjukt revanschsugen och att han tydligen haft problemet med ljumskarna hela säsongen men att han själv valde att spela. Han hade dessutom bara åkt hem en liten stund till Finland efter match 7 sen började han träna i gymmet själv innan de andra återsamlades.
Ljumskarna var nu mycket bättre.
Han tyckte väldigt bra om AB och sa att de kändes som AB förstod mer att tikka behöver en tydlig roll och att tikka upplevt olika ”spelidéer” beroende på vilken tränare han pratade med nästintill föregående säsong.
Han hade varit väldigt trevlig och social.
Finns verkligen ingen jag vill ska lyckas mer än Tikka, av helt orationella skäl förvisso, men det är något med denna luen alltså!
Vigneault vibbar!! Man blev alltid extra glad för hans skull när han gjorde mål!
Nättinen var också sjukt revanschsugen efter en skadefylld säsong. Han var bättre tränad än någonsin år två och blablabla.
Precis som Nättinen och Vigneault är Tikka en alldeles för dålig värvning sett till roll han värvades för.
Rapporterna från de här på forumet som sett Tikka i finska ligan, det jag själv fick höra om Tikka från annat håll, och med det alla farhågor vi hade stämde 100 procent med det Tikka sedan presterade.
Bara för att Tikka tränar mer, är skadefri, bara för att han får en tränare som “förstår” honom gör det honom inte till en annan typ av spelare från en säsong till en annan.
Jag hoppas innerligt att Tikka tar den där andracenterrollen han värvades för. Men jag tror tyvärr inte det. En flopp är en flopp är en flopp. Oftast i alla fall.
Håller helt med. En besvikelse för mig.