Att lämna är väl inte synonymt med att bli skickad till J20 och bli ombedd att lämna omklädningsrummet man blev värvad till.
Vad menar du med att sätta hårt mot hårt? Har Tikka gjort HV illa med någon sorts uppsåt?
Om en spelare är lat på eller utanför isen, beter sig illa eller allmänt drar ner stämningen i gruppen har jag inget emot att man avlägsnas, men jag har aldrig hört något sånt om Tikka.
Gör han det han kan ska han väl inte straffas för det?
Hittar man en ny klubb som han accepterar är det så klart en annan situation, men att han ska separeras från A-laget medan han fortfarande är kvar förstår jag inte vinningen med.
Fast inte med den lönen. värvad för en 2 kedja men spelar i en 4
dem andra 3 musketörerna är ju tänkta till dem lägre regionerna och har en lön som är tänkt för det så…Tikka underpresterar grovt och är helt klart sämst.
Tikka är verkligen ingen bra värvning. Tre år med ganska hög lön som han inte är värd.
Dålig rekrytering helt klart.
Att den skulle vara sämst är ju dock långt ifrån sant. Tyvärr hård konkurrens om det epitetet, Hult/Nubben/Lindbom och deras bedrifter, men finns ju en solklar vinnare där.
#21 har mycket, mycket högre lön än Tikka och dessutom ett fyraårs kontrakt. Där snackar vi…
Sen presterar ju trots allt #26 klart bättre än #21, säger inte så mycket tyvärr, och besitter ju trots allt en del spetskvaliter. Dock är inte skridskoåkningen en av dem.
Precis. Tittade enbart på honom i bytet där han sumpade iväg pöcken innan 1-4. Innan misstaget så gjorde han ett mycket bra byte. Låg nära, gick på rätt gubbe, på rätt sida, osv.
Frågan är om farten finns där när det väl drar igång på allvar eller kommer han vara det där lilla ögonblicket för sent in hela tiden då?
Den som lever får se, hoppet lever.
Jag tror inte det står i spelarnas kontrakt vilken kedja dom ska spela i. Jag antar att man spelar i den kedjan där man passar bäst och att det är tränaren som avgör det.
Håller inte med, Så det kan finnas 3 eller 4 kedje spelare likt en viss teden med minst 300 i månaden i andra SHL lag??? tror vi är ganska ensamma om det.
Ju mer betalt du har desto högre upp är väll tanken att du ska spela sen förstår väll jag med att det kanske inte alltid faller ut så.
Är väl o andra sidan inte Tikkas fel att han är överbetald? Han gör vad han kan utifrån sina förutsättningar oavsett lön.
Att sen Nubben var helt fel på det ska inte Tikka lida för.
Lite olika bud. 180-190 k har vissa sagt. Madhawk har sagt att han är högavlönad. I en artikel från Hockeynews tidigare i år skrev de att han hade en lön på 230 k.
Oavsett vad. Alldeles för mycket sett till roll och vad han presterar. I mina ögon borde Tikka ligga på en lön under 100 k.