Tråden om #26 Tommi Tikka

Dags att skicka denne tikka nu va.

Tikka är sämre än Rogge i korpen

2 gillningar

Spelade han vinge idag? (Såg the substance på bio istället, 10/10 film)

han spelade kasst, det räcker… får kolla den rullen :+1:

Hans tredjeperiod var ändå bättre än vad man sett av honom på länge. Inte för att det säger så mycket iofs…

Jag såg inget av det, men jag fokade inte så mycket på honom… förvisso…

1 gillning

Jag var på plats och jag anser att tikka gör ingen bra match. Med motiveringen att han är för slö, lätt att plocka av pucken och får aällan tid att kunna göra något kreativt.

Du kan flytta nu. Det räcker.

Tikkas problem är uppenbart helt och klart tempot. Det tar några hundradelar för lång tid från reaktion i ryggrad/hjärna tills att det når ut i kroppen. Hade den kopplingen gått snabbare hade han gjort ett mål i går samt vunnit en tydlig kamp om puck som hade lett till bra chans.

2 gillningar

Tror vi kan konstatera att han inte ska spela center.

Tror det finns potential för en vinge i fjärdekedjan som jobbar hårt och kaosar kring motståndarnas mål. Han är expert på att få pucken att studsa in i eget mål så om vi bara håller honom kring motståndarnas borde han göra 5-10 mål per säsong.

Ser knappt någon uppsida alls med Tikka, med Foppas fanns åtminstone ett skytte och en teknik som man såg var högre nivå än snittet.

Det värsta var att man spelade Tikka istället för Lenc när man jagade mål på slutet.
Lenc spelade på hög nivå i tjeckiska landslaget alldeles nyligen och har gjort 2 poäng på 2 matcher och fixade dessutom fram en straff förra matchen. (klart mest poäng i laget per speltid i år)
Tikka har gjort 0 poäng på mer speltid och missat ett superläge förra matchen och sett allmänt trög ut. Har -3 Ändå spelar man Tikka på slutet när man jagar ett mål ?

3 gillningar

Ja, visst är det märkligt. Han står dessutom längst bort från tavlan vid timeout. Borgy “vinner” första teken, Tikka tar de två efterföljande.

Ramlar på den första. Reser sig upp vänd bort från pucken, skellefteåspelaren (centern, som Tikka alltså “ska ha”) tar enkelt pucken och lägger den i utsida målbur. Icing :relieved:

Tikkas andra tek ställer AP upp i mitten, men Tikka flyttar ut honom till vänster mot sarg. Pucken “vinns” inåt mitten.

Frustrerande att titta på, minst sagt :man_shrugging: Nog borde t ex Kero kunna gå in där och avlasta Borgy?

3 gillningar

Kan vi sälja honom? Trodde han skulle bidra med tuffhet och attityd.

Gjorde kanske sin bästa match i HV tröjan igår, och fungerar utmärkt som fjärdecenter mellan två fjunisar…

Är Lenc fjunis?

Dom körde ju Lenc - Tikka - Träff