Tänk att någon skulle behöva yttra den meningen.
Tommi har ändå varit helt okej på sistone så jag hoppas att det inte är något alltför allvarligt. Tycker han gör ett bra jobb med att centra en tredje, och senare när OFM är tillbaka en fjärde kedja. Aningen dyr för den rollen men ser man bara till prestationen på isen så ser det okej ut. Han behövs även vid teckningarna där både Måns och Reber är riktigt svaga.
Måste säga att jag håller med. Skulle t.o.m kunna sträcka mig till att han har gjort ett bra jobb tillsammans med Lenc och Träff i 3e.
Vinner mycket dueller i sargerna, ligger numera bättre defensivt och håller det ganska enkelt.
Precis som du säger, något dyr för rollen men hade vi pratat typ 100-120k så hade jag varit nöjd med honom i den rollen. I grunden en bra 4e center som kan vikariera som 3e nu när vi har skador.
Det märks att vi sänker vår krav… denna gubbe borde inte platsa i ett HV i SHL på 4 kedjor. Han bidrar kanske i tek, kanske kan han gruffa lite… men fan, nog behöver man kunna mer hockey än så för att platsa?
Som jag skrev i en annan tråd kollade jag igenom ingångarna i 1:a perioden senast. Tikka hade den enda kontrollerade ingången. Jag noterade att han generellt har bra tajmade åkningar i uppspelet med fart i rätt riktning men att han sällan får pucken av backarna. Backarna kör enklare uppspel utmed sarg eller kör back-back en gång för mycket.
(OBS! Säger inte att Tikka är bra.)
Tikka är en hockeyspelare, inte den bästa vi har, men han kan säkert sina åkningar. Problemet är att vi behöver så mycket mer just nu, från våra spelare.
Även om alla höjer sig 10% (hur man nu mäter sånt?) så är vi för dåliga, som kollektiv. Tikka är inte på SHL-nivå, men tyvärr så överglänser han just nu, minst 3 andra forwards.
Nu är han nere på 50% vunna tekningar. I dagens match, 37%.
Inte mycket uppsida kvar här.
Instämmer helt.
Sen är det ju inte så att han och flera andra som jag tycker är “för dåliga” för att spela i vårt älskade HV, aldrig gör något bra. Det gör dom absolut. Men det är för lite, för sällan och de höjer inte medspelarna tillräckligt. För lite skills, i min bok Men kämpar gör han f-n, det ger honom
inget fel på någon av gubbarna i de nedre regionerna, vad gäller grit och vilja. Så ingen skugga skall falla över dem som person. Det är inte de själva som anställer dem, eller ställer dem på isen. Det vi diskuterar här är ju bara huruvida de borde lira med HV i SHL. Förvisso medelst olika typer av psykbryt från våran sida och en del hårda ord… men i botten är det ju inte spelarnas inställning det är fel på. Inte oftast iallafall.
Tommi har ändå en titel att försvara från fjolåret, tikka vad man vill om det – antalet felaktiga tekningar. Var tionde tekning är ett regelbrott, hittills.
Tänkt på det. Att han varnas ofta. Men att det var så mycket. Anmärkningsvärt.
Vidhåller. Tikka ska inte spela i HV. Att han idag snittar 16 minuter säger väl allt om vilket dålig lagbygge vi har.
Tyvärr ser jag inte hur vi ska kunna få någon att ta över kontraktet. Enligt min mening det sämsta kontrakt som någonsin skrivits. I SHL.
I den situationen är det förståeligt att CA vill ha Jasek. Även om det såklart finns bättre centrar.
Visst dras vi med honom t o m nästa säsong?
Dåligt kontrakt, Ja.
Ett av de sämre, troligen.
Dock inte i närheten av det sämsta.
Finns värre tyvärr även i dagens trupp i HV.
Lika kass spelare sett till allting, högre lön och längre kontrakt.
Sen i SHL har det funnits många dåliga liknande kontrakt.
Förutom Tikka så har vi dessutom bland spelare Stakkestad, Hansson, Lindbäck, Nyberg, WIN och OSL kontrakterade. På ledarsidan har vi Blomman, Davidsson och CA. Det är verkligen fascinerande hur ett och samma lag kan sitta på så många dåliga kontrakt…
Jag håller med, till 100%. Han är inte riktigt där tyvärr.
Samtidigt gillar jag det jobb han gör i sitt fysiska spel. Han gör på nåt sätt det han är bra på, i den delen. Han är dessutom ganska ensam om det.
Säger dock mer om resten av vår offensiv än om Tikka.
Gissar att du syftar på Teden.
Ställ Teden och Tikka mot varandra. Vem bidrar mest poängmässigt? Vem kommer offra allt i ett kval?
Tedens kontrakt må vara uselt. Men Teden till skillnad från Tikka håller SHL-nivå. Att lägga 180 papp (eller mer. Det tvistar de lärda om) på en spelare som inte bidrar och på det knappast skulle vara en toppspelare i allsvenskan. Det gör att i alla fall jag klassar Tikka som det sämsta kontraktet i SHL.
Tycker ändå Tedenbys kontrakt är ännu sämre. Mycket dyrare, längre och som helhet lika dåliga i prestation tyvärr.
Bortkastade pengar hur som helst på båda två.
Nu vet inte jag vad de två herrarna har i lön men vad jag läst på forumet så har Teden en högre lön, ja.
Men det finns två parametrar till att ta hänsyn till.
-
Vi vet inte vad Nubben köpte loss Tikka för men det har skrivits en ansenlig summa.
-
Sponsorer har tagit delar av tedenbys kontraktskostnad.
Väger man in dessa två aspekter är jag inte säker på att Tedenby kostat HV mer per säsong än Tikka.
Men det är ganska mycket spekulation från min sida
Du är rätt nära sanningen skulle jag vilja tillägg