Tråden om #26 Tommi Tikka

Tikka i HVTV idag. Han var fåordig. Men kul att se de hårda kamperna med Nättinen och Sjöholm i klippen från träningarna.

Blicken, fokuset och kampen! Kommer nog bli en mardröm för motståndarna framför kasse och runt sargen :sunglasses:

Varför har han saknats på träningarna? Nån som vet?

Lite oroad över skridskoåkningen. Ibland ser det bara konstigt ut för större spelare men tyckte han mest vaggade i sidled.
Bra vid sargerna. Ska det fungera kommer han behöva spela mycket hårdare runt mål och i defensiven.

image

** MOST WANTED **

9 gillningar

Den svärmorsdrömmen skojar man inte bort.

1 gillning

Måste säga att Tikka är en besvikelse så här långt, långsam och osynlig

Inte så lätt att synas när man får matchstraff efter 5 minuter.

1 gillning

Det var i en match resterande 120 minuter har jag inte sett röken av honom

Långsam vet jag inte om han är?
Han jobbar i de tysta och vinner puck i sargdueller och skapar ytor för teden och OSL . Därför man kanske inte ”ser” han så mycket.

Sen att han bara spelade liten stund mot Färjestad var ju surt. Men att han stod upp för våran målvakt på de sättet är helt jävla perfekt. Värt ett matchstraff såhär tidigt i säsongen för att markera för motståndarna direkt.

Tex hade inte OSL gjort målet om inte Tikka vann tekningen i egen zon.

1 gillning

Tycker inte Tikka förtjänade matchstraffet idag, men är ändå skeptisk till hans spelstil och prestation.
SHL domarna kommer ha stenkoll och ge honom utvisningar som andra spelare hade kommit undan. Han är inte tillräckligt bra spelare för att väga upp mot det.

Han är en stabil tredje-fjärdecenter. Men nu är han värvad som andracenter i HV71, och det är han på tok för tekniskt dålig för. Efter dagens match känns det helt sanslöst att man skeppade Sam Vigneault för att ersätta med Tikka.

6 gillningar

Alla verkar räkna bort Tikka på torsdag. Är det verkligen säkert att han blir avstängd? Blev ju friad efter förra…men det kanske är andra regler när man döms för huvudtackling? :man_shrugging:t2:

Fick inte Sandberg 2 matcher för något snarlikt (ska in framför spelaren och råkar komma mot huvudet)? Minns inte exakt hur den såg ut, men jag räknar med avstängning…

“Däremot har Tommi Tikka i HV71 inte anmälts efter sitt matchstraff mot Modo.”

Förvånande ändå, inte för att han förtjänade att bli anmäld, men för att det mer eller mindre bekräftar vilket jävla clownbeslut den femman var.

4 gillningar

Betänk att dessa två clowner till domare dessutom har tillgång till videobedömning och ändå lyckas dom få det till en huvudtackling! Kvalitén på domarna i SHL är katastrofalt dålig, å andra sidan så var HV71 ännu sämre än domarna igår!

3 gillningar

Det är ju inte ens en tackling. Båda sträcker sig efter pucken och Tikka är först vilket resulterar i att motståndaren åker in med huvudet först i Tikkas hjälm.

Tycker lite synd om Tikka faktiskt. Han får två helt felaktigt dömda matchstraff tidigt i två matcher på kort tid. Inte optimalt när man vill spela in sig i laget och i en ny liga.

4 gillningar

Vad tycker vi om Tikka egentligen? Värvad på 3 års kontrakt och bör vara välscoutad. Tycker mest han ser seg och dålig ut. Sen förstår jag också att det är en stor omställning från Liiga → SHL, men hittils är jag faktiskt orolig för Tikka, tror ej han gör över 15 poäng i år.

Kedjekamrater? Är det där skon klämmer?