Tråden om #26 Tommi Tikka

Sorry för att ev reta upp dig, men tar en chansning. Även du kan väl bättre än såhär? :slight_smile: Jag vill tror det.

4 gillningar

147 000 är kvar efter skatt om man är bosatt i jönnet. Sedan vet jag inte vilket liv folk lever, men 15 papp i utgifter per månad inklusive boende? Tror inte det va? Betalar troligen 15 000 bara för boendet. Räkna med iallfall närmare 50 000 i utgifter, per månad. Så även om vi räknar extremt lågt här, typ 30 000, så är du nere i 36 x 117 000 = 4.2 millar. Troligen landar han precis där jag sade: mellan 3-4 millar netto. Så långt ifrån de 10 som bruttokontraktet är på.
Dessutom är nog stora delar av detta avsatt till pensionsfonderna som Sanny alltid pratar om, i podden. Så min gissning är att netto-pengen att sätta på en indexfond är försvinnande liten.

Vilket gör att killen kommer behöva hitta en arbetsgivare inom hockeyn efter HV och agenten har satt Tikka i en svår situation nu. Eller så funkar det inte alls så och ingen bryr sig och Tikka får ett precis lika bra kontrakt som om HV aldrig hade hänt. Vad vet jag. Folk verkar ju uppenbart dumma i huvudet i agent och värvarvärlden.

En av moderatorerna öppnar upp Nubbens tråd för att skriva “SOPA!” och möts av applåder (bland annat av övriga mods).

Samtidigt blir Steve avstängd för att han uttrycker sin åsikt i Tikka-gate. Inget dåligt språk eller liknande, han har inte kallat någon för sopa eller annat nedsättande. Nästan lite genant att bevittna detta…

24 gillningar

Aa fyfan blir ju ännu mer förbannad när man hör hur de tänker.
Nubbens “superscouting” innebar några matcher i sweden hockey games där tikka var bra och därför så ska han givetvis hålla i SHL. Och vem var mer bra den turneringen? Ruotsalainen.

Och verkligen, vilken klubb skulle han budat mot :rofl:

Är det i sanny&svensson podden eller?

1 gillning

Ja ni kanske har en annan verklighet där nere! Det är trots allt 10 år sedan jag bodde hemma i Jönköping nu :slight_smile:
I Umeå betalar jag 7000:- i månaden för min trea, i det priset ingår verkligen allt inklusive carport. Mat går på 3000 och då äter jag ganska bra skulle jag vilja påstå. Släng på en tusenlapp eller två extra i Tikkas fall då han är idrottare och bör behöva ett gäng kalorier etc mer än mig.

Bilen har jag via jobbet och kostar 1000:- i månaden, tankar för 800:-.

13000:- går jag runt på om man räknar med mitt mobilabonnemang och blandade räkningar.

Då bor jag 5 minuter från stan med cykel skall tilläggas, bostaden nyrenoverad :slight_smile:
Känner ingen här uppe som inte skulle gå runt på 15papp, så Tikka klarar sig nog och har stålar så det blir över

Vill du ha hela storyn så kan du höra av dig till någon av oss moderatorer så kan du få hela storyn. Med det sagt så har vi nolltolerans mot att ha flera registrerade konton här vilket det visat sig gjort. Dessutom har tidigare varningar/avstängningar utfärdats och då blir toleransnivån lägre…

Angående ordet Sopa i tråden om vår fd sportchef så är det tråkigt om du tog illa vid. Men jag står fast vid mitt ord. Han är inget annat än en sopa, han misslyckades totalt med sin tjänst här och skulle aldrig ens ha rekryterats. Men det snacket hör inte hemma i denna tråden. Även om just kontraktet med Tikka är hans största plump.

6 gillningar

Finns det nån med insyn i verksamheten här om vad gruppdynamiken ser ut efter det har blivit officiellt med Tikkas lön?

Som redan påpekats: personen har varit på radarn sedan tidigare. Varnad. Så lugn nu. Ibland är det bättre att fråga saker i pm än att ifrågasätta saker publikt, som man inte har koll på. Vi är ingalunda perfekta men vi gör så gott vi kan.

Om du inte gillade “sopa” så är det ok. Jag tyckte det var roligt, passande och punktligt. Förstår man inte att det var ett skämt eller tycker det gick över styr, då kan man anmäla eller skicka fråga till mods.

1 gillning

Då är jag med :slight_smile: Tack för förtydligande till dig och @TimpanHV71 :slight_smile:

Jag köper resonemanget.

Har själv tackat nej till jobberbjudanden som jag känner är utanför mitt kompetensområde.

Att vara i en situation som man inte kan hantera, allt går åt skogen och man framstår som helt oduglig och ansvarar för det som gått dåligt känns som en riktig mardröm.

Tikka kan ju inte må bra som det är nu. Hade säkert gått fortsatt bra i Liiga och haft en bra men inte lika hög lön.

3 gillningar

Tack @Diabolics för du tog frågan vidare (att det slår tillbaka på spelaren själv till slut), jag tappade orken när jag fick ett sarkastiskt inlägg till mig kring detta från Steve, om motiv, när jag just gett motiv. Med det bemötandet köper jag lätt motiveringen till avstängningen.

1 gillning

Tack för förtydligande gällande avstängningen! Angående “sopa” tog jag inte illa vid mig, men tycker att det är olämpligt att kalla föreningens personal/f.d. personal för tillmälen.

6 gillningar

Tikka 300 kakor i månaden!
Ingen skugga ska falla över spelaren men det hela är faktiskt häpnadsväckande.

Då har vi alltså Teden och Tikka på 300 kakor vardera.

Ganska fascinerad av denna typ av kommentarer och som tyvärr verkar komma allt oftare. OCH att i skrivande stund 18 (!) personer gillat inlägget. Drar ni slutsatser på samma sätt i andra sammanhang i er vardag också? Exempel: Ni ser ett filmklipp på 15 sekunder. Drar ni utifrån detta en slutsats utan att ens bry er om vad som händer före eller efter det ni ser men som aldrig framgår av klippet ifråga? Jag hoppas inte det. Ha lite källkritik och kött på benen innan ni går in i opinion.

Jag skriver det igen: Ni ser en bråkdel av allt som händer här. Ni har ingen aning om vad som skrivs internt till oss, när vi skickar tillsägelser via PM, men faktum är att vi allt som oftast sköter sådant här i PM / internt. Vi mods är långt ifrån felfria precis som vem som helst här, men undrar ni över något så fråga oss istället. Tycker man inte om något så skriv det direkt till någon av oss mods eller anmäl inlägget så granskar vi det - för det kan missas saker tyvärr.

Vi behöver allas hjälp med att hålla ordning och en god ton här, men för guds skull döm inte utan grund att stå på för det blir jävligt tråkigt då.

4 gillningar

Vi ser det vi ser…inget annat. Vi måste få ha synpunkter.

6 gillningar

Jag förstår och håller med.
Vi vill att ni hjälper till, som quila sade, men för att undvika dessa långkörare i den publika delen så skicka gärna PM.

4 gillningar

Ber om ursäkt om jag drog förhastade slutsatser angående avstängningen. Förstår att det pågår mycket bakom kulisserna som vi vanliga användare inte känner till.

Tycker dock fortfarande att det är uppseendeväckande att en moderator öppnar upp en stängd tråd för att kalla en f.d. anställd för sopa. Det inlägget har dessutom gillats av andra moderatorer.

Det framstår inte som så förtroendeingivande och när det följdes upp av att en användare såg ut att bli “godtyckligt” avstängd så drog jag för långtgående slutsatser.

Men nu släpper jag det och litar på att ni gör korrekta bedömningar när ni bannar någon.

4 gillningar

Vi bannar färre nuförtiden. Vi “tystar” oftast, under en tidsrymd. Då kan vederbörande läsa och “likea” men inte skriva under tyst-perioden. Detta är bra imho.

3 gillningar

För att gå on topic igen :wink:

Vaknade upp med en bitterljuv känsla. Å ena sidan fortfarande skogstokig över gårdagens nyhet. Å andra sidan glad över att nummer 290 000 inte spelar ikväll.

7 gillningar