Tråden om #26 Tommi Tikka

Självklart får alla ha synpunkter och visst ser man vad man ser. Jag säger såhär: Att ha underlag för sina synpunkter är ganska bra i största allmänhet.

2 gillningar

Tack!

Det blir bara så tungrott och därför jag svarade dig. Bättre som sagt att fråga istället eller helt enkelt lita på att vi gör så gott vi kan när vi göra våra bedömningar även om de inte alltid syns eller motiveras. Vi mods både bollar tankar och tillrättavisar varandra internt så ingen är untouchable på forumet, det ska gudarna veta :blush:

2 gillningar

Det underlag vi (forumskribenterna) har, är ju vad vi ser. :grinning: Ställer oftast en fråga, ibland i ett eget ställningstagande. Så ett enkelt svar från er mods löser det mesta.

Vi behöver ju inte göra vetenskap av detta, så vi avslutar väl detta nu då. Det är trots allt, på det hela taget, rätt bra forumklimat.

3 gillningar

Precis och ibland kanske man får finna sig i att det kanske inte är ”tillräckligt” underlag för att välja en sida utan kanske avvakta med det.

Du har helt rätt, vi släpper det och går vidare. Viktigt ibland bara att stanna upp och reda ut även om det blir OT och publikt.

Tack för förståelsen och för kloka svar! :+1:t2::grinning:

3 gillningar

Tycker mer att hela den grejen med att öppna å stänga var rätt rolig, iallafall lite näsfniss från min sida!

5 gillningar

Anledningen till att den öppnades var enbart pga att han var så fruktansvärt kass som sportchef och sajnade upp Tommi Tikka på 300.000 x 36. Helt jävla sanslöst! Så återigen, ja han var en sopa i HV71. I bästa världar önskar man att man kunde spola tillbaka tiden och inte ens behöva öppna upp tråden om honom… Så vill ni fortsätta lipa över att en sportchef som var föreningens största skamfläck någonsin(?) kallas för sopa, varsågoda!

Kul dock att Tommi Tikka får lite klick till sin tråd…

2 gillningar

Diabolics, stäng av de andra moderatorerna fem matcher, så sjunger vi gemensamt “we shall overcome” och glömmer detta .m

7 gillningar

Det kan vara en av de bästa förslagen någonsin :+1:t2::grinning:

För att återgå till Tikka - Jag tror att han kan nyttjas mer till att vara den där jobbiga jäveln som mest är inne för att gnaga på motståndarna och vara obekväm. Skicka in när det ska stökas lite helt enkelt. I matcher där tempot är lågt och där det behövs tyngd så kan han vara användbar. Minns matchen mot FBK, då gjorde han ett hästjobb!

3 gillningar

300kSEK i månaden till en extraforward vore också nåt slags härligt bottenrekord att få pris för!

Jag har sagt till mods om att @Diabolics gnällt för mkt på Nubben; att det blev tröttsamt och gick över gränsen. Han har lugnat sig med det och jag är kvar här. :grinning: Alltså ok att säga till.

Sorry, fel att ställa inlägget just till dig. Mer till @Zico

I övrigt har du mkt bra och läsvärda inlägg.

1 gillning

Någon som kan skriva vad Abbott har att säga om Tikka och Blomman?

Absolut okej att säga till. Som både Quila och Diabolics varit inne på så är ingen felfri. Långt ifrån. :slightly_smiling_face: :+1:

2 gillningar

Fullt förtroende för tränarna. Synd att vi inte kan nyttja Tikka de kommande två matcherna.

2 gillningar

Ouf. Tur skulle jag säga, men Abbott kan väl inte säga det i media

2 gillningar

Lite version indeed! :sweat_smile:

1 gillning

6 gillningar

Hatten av till Tikka och hans agent (vem är det?)! :tophat: :clap:

Håller inte alls med om att TT inte ska borde ha kritat på givet lönen. Som arbetstagare kan man inte annat än utgå ifrån att rekryterande chef sätter en lön som är rimlig sett till existerande lönespann. Tikka blir värvad som toppcenter, självklart ska han ligga i den häraden. Han har liksom inte en miljon i månaden.

Två andra spelare som fått böter nyligen är Björninen (260 200 i månaden) och Studenič (307 170 i månaden). Två toppforwards, spelar i regel i första eller andra.

Att en center som är tänkt spela i andrakedjan får 295 000 i månaden är helt rimligt, imho. :memo:

Helt rätt. Tyvärr gjorde man en felbedömning av Tikkas kapacitet. En duglig fjärdecenter, men absolut ingen 1-2 center.

1 gillning

Ja, det får man nog säga :joy:

Givetvis borde kontraktet aldrig ha erbjudits – inte rollen och därmed inte lönen, inte heller längden.

Håller inte för fjärde heller är jag rädd, inte i SHL. För långsam i både kropp och knopp.

Nä men det borde vara prestationsbaserat med möjlighet till att omförhandla/bryta.

1 gillning