Tråden om #27 Jonathan Ang

Den här random Schweiziska Youtubekanalen har den här svenska låten som bakgrundsmusik till en highlightvideo med en kanadensisk forward. Kul ändå :stuck_out_tongue_closed_eyes:.

4 gillningar

En OSL runda som slutar på ett annat sätt än vi är vana vid.

6 gillningar

Fin screen av Ekeståhl-Jonsson som bäddade för den

2 gillningar

Huh, vilka migränframkallande dräkter. Är det CHL-spel eller kör de alltid med den där fåniga top scorer-grejen?
Annars bra mål men rätt tamt försvarsspel?

2 gillningar

De kör alltid med det, såg det när jag kollade Luotos highlights. Hade jag varit hockeyspelare hade inga pengar i världen varit värt att spela i en liga där sådana tröjor existerar.

1 gillning

Figren som har rätt bra koll på den ligan tycker det är en “ersättare för Malte Strömwall”
Hoppas han har mer ryggrad än Figge…

5 gillningar

1 gillning

Det är inte så random i sig med tanke på att Kloten har den som mållåt i arenan.
DET å andra sidan är random som tusan!:sweat_smile:
Figren berättade om bakgrunden till detta någon gång i Släpp Sargen-podden under tiden han lirade i Kloten.

3 gillningar

Enligt säker källa till mig så var MoDo med och bråkade om Ang också. Misstänker att Abbott var bidragande orsak till att han landade i HV.

3 gillningar

Fan, det är nästan så att jag måste åka dit :rofl:

1 gillning

Vi håller tummarna för att han är vår nya förstecenter. Han borde ju kunna anpassa sig bra efter att ha spelat ett par säsonger av europeisk hockey. Bra på rören, ett offensivt hot samt högerskytt. OSL 2.0?

Drömmen vore ju att han blommar ut, räddar kontrakt åt oss och bestämmer sig för att Jönköping är bäst och stannar karriären ut.

(Men i vanlig ordning lät han väl vara lika mycket kattskit som alla andra importer.)

2 gillningar

Välkommen till Overcut Järnström!

Hoppas detta blir bra!

2 gillningar

Blandning av Borgy och OSL låter det som.

Känns väldigt osäkert men om vi får ut max av honom kan det bli succe.

Inte så troligt kanske med våra coacher dock.

Hur som helst puttar det ner en del spelare i hierarkin vilket bara är positivt.

Känns ju inte alls som en center om han är så dålig i egen zon.

Borgy - Ang -Lenc?

Ang är en intressant spelare. Skicklig offensiv spelare. Kommer han göra hv bättre? Svaret är ja. Är han den typen hv behöver? Där är jag mer tveksam. Som de verkar är han ingen renodlad center. Utan mer en vinge med bra fart och okej mål och ass sinne. Dock är han kanske lite lik ap, Borgy och OSL att han är duktig individuellt men gör inte andra bättre. Lite så Shore gjort för oss de övriga 2 säsongerna. Vi saknar en tvåvägsspelare centralt och där ser jag inte Ang vara de lilla jag sätt han.
Men kommer bli intressant o se hur mycke bättre han gör hv, dock är jag skeptisk till han löser problemet

Borgström är ju allmänt skillad, skulle ändå säga att han bidrar till andra. 2 mål och 10 assist på 13 matcher säger väl sitt lite!

Hoppas att han och Ang kan hitta varandra, känns som givna kedjekamrater :slight_smile:

1 gillning

Figren pratar lite om Ang här: https://youtu.be/kdEh5iajJEw?si=nD_KD1yQ5tN4pgGr&t=127

3 gillningar

låter ju kanon. Sen att Figge inte värderar hemjobbet, eller ens vet att det finns, det får man ta med i åtankt :sweat_smile:

3 gillningar

Man blir ju inte mindre peppad på att se Ang efter att ha lyssnat på Figge.

1 gillning

“Ang, the Last Puckbender”

Welcome!! :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

12 gillningar

Han ser akrobatisk ut och vig ut. Fin skridskoåkning. Ingen trött ex-NHL gubbe här inte