Tråden om #28 Justin Kloos

Är det inte just järnskakning de gör i gymmet?

5 gillningar

Kloos är ihop med Borgman den som imponerat mest på mig så här långt.

Han borde absolut gjort fler poäng, som många andra i laget, men när jag tittar på isen är det full gas varje gång. Han känns som någon att ta rygg på då han också är rätt fysisk.

Med +2 i ett lag som ligger tvärsist med -18 i målskillnad säger jag med beröm godkänt. Vi skulle behöva en Kloos-typ i varje kedja.

19 gillningar

kolla på kloos hur många uppspel han bryter med att stöta upp i mittzoon han har sånn extrem känsla i spelet! ser många likheter med Justin & AP20 :slight_smile: årets bästa värvning!

2 gillningar

I Kloos har vi också en spelare likt Borgman som lite oftare än övriga kamrater vinner detaljspelet. Skapar tid för sig själva. Tycker mig även se att en viss Rindell är där ibland också.

Tyvärr så mynnar det sällan ut i större övertag då övriga 4:a på isen inte riktigt är där i situation 2.

5 gillningar

kloos gör mål ikväll grabbar!!

5 gillningar

Kloos är grym, men likheter med AP? Njaaa

1 gillning

Kloos gör mer jobbet över hela banan.

AP är ju tok-spets och hittar mål.

De tillsammans dock kan man bara drömma om för de lär aldrig hända…

4 gillningar

AP är minst lika bra på att vinna puck. Tycker däremot Kloos har en helt annan fart. Om vi börjar spela en mer normal hockey där man använder sig av omställningar så tror jag Kloos kommer göra många poäng.

4 gillningar

Hade vi haft AP och Kloos i samma kedja så hade vi inte varit på det stället i tabellen vi är. Vi hade legat på typ plats 10 (eller bättre). Det eller Borgström och Kloos. Vi hade haft PP som gjort mål och en förstakedja som kunde dunka in den… Vi kunde konverterat alla “oj nu har vi pucken hela första perioden” till mål.

1 gillning

Bara för HV att erkänna misstaget och värva AP nästa säsong. Helt jävla ofattbart

tror inte han vill spela i Allsvenskan

1 gillning

Jag får Jukka V vibbar när jag ser Kloos. Storleksmässigt, skickligheten och sättet de åker skridskor på. Nu ska han bara lossa bössan och sätta dit puckarna oxå…

Vi har varut urkassa även med AP i laget. Han är skicklig, men är ofta skadad eller osynlig när resten av laget går tungt.

Vi behöver fler spelare som Kloos som står för det hårda jobbet OCH kan göra poäng. Som Friberg exempelvis.

Edit: detta skulle vara ett svar till Dysso ser jag nu.

1 gillning

Vi lär aldrig få facit på den men jag tror ett spelande lag (som HV är mycket mer nu) hade passar AP mycket bättre, och det vi saknar är en eller par riktiga snipers - och det kan ingen säga att AP inte är. Sen det där med skador, who knows. Jag väljer att komma ihåg APs kanoner och soloräder, inte när han satt på bänken - för han är ändå inte här och glaset i övrigt är helt tomt så tar på mig mina rosa glasögon. :slight_smile:

2 gillningar

Ja i detta laget vore det spännande att se vad han kunde uträtta. För näsa för målet är verkligen hans spetsegenskap. Förhoppningsvis får vi se nästa säsong

2 gillningar

PPPPPPASSSIC¡!!!

1 gillning

OT :smiling_face:

1 gillning

Hahahahaha sorry!

1 gillning

22 matcher, 2+6. Flopp.

2 gillningar

Japp. Flopp.

2 gillningar