Snack med Justin!
“Jag kan inte återvända till Sverige före oktober, november (av skattetekniska skäl) så vi får se framöver”
Trodde han skulle vara här i September kring premiären ![]()
De var vad han sa i mars. HV säger att han ansluter 16e september och det borde stämma.
Edit: råkade svara på fel inlägg.
Missade, såg det nu. Tack!
- Hur många poäng gör Justin Kloos 25/26
- 0-15
- 15-30
- 30-45
- 45+
Gäller ’utanför landets gränser’ även om man besöker landet som turist?
Hade ju varit klockrent om Justin semestrade på Gotland och råkade titta förbi precis när det är teambuilding. ![]()
Tyvärr ja, vi får ha lägret i Danmark istället nästa år ![]()
Enligt Björn i JPs livechatt så är planen att Kloos kommer till Köpenhamn några dagar innan han får komma in i landet för att acklimatisera sig till dygnsrytm osv och sen hoppas de kunna spela honom match 2 eller match 3.
Jag tycker det här var intressant (om än inte oväntat), från JP’s chat:
Kommer Kloos hålla igång i tex Danmark som endel importer gjort innan?
Fredrik Sandquist (skriver åt Björn L):
Ja, vi har en plan där Justin med familj ska komma till Köpenhamn ett par dagar innan för att acklimatisera sig till dygnsrytmen och vara fullt redo när han väl är på plats.
Den iden är inte alls särskilt dum, borde vara fler SHL-lag med importer som skulle kunna dra nytta av och skapa en grej av.
Istället för Svenska Spel Trophy i Visby så kör vi Skatteverket Workaround Trophy i Herning.
Haha
Undrar vad den fysiska statusen är på Kloos när han ansluter? Övriga laget har ju ändå avverkat ett antal matcher mot bla SHL motstånd så vi behöver nog ha lite tålamod innan han börjar leverera.
Kollade lite highlights på denna herren, satan vad snygga mål! Känns som detta är precis den spets vi är i behov av!
Det var en intervju med Justin i Sillynews-podd, Carl Juborg frågade bland annat: ”are you a winger or a center for HIV 71?”![]()
Och svaret blev???
”Jag var dom vill förutom målvakt”
Bristande lojalitet helt klart. Behövs en kropp i målet så ställer man sig där….
(Obs, ironi! Bra svar av Justin på frågan!)
Tror jag sett två olika diverse youtube-kanaler tippa serien och prata om värvningar och båda nämner Kloos som en grym om inte bästa värvningen i serien. Känns gött vi har lite sparkapital på väg in!
Hans son heter ju Luka. Hoppas verkligen att han är döpt efter Luka Modric, då blir jag glad
![]()