Tråden om #31 Joni Ortio

Och känns som Ortio verkligen älskat att spela i det sista här. Att han vuxit till ett monster. Som gjort att vi fått studsarna med oss. Som Liv och alla hans legendariska nollor. Eller ja, inte på den nivån riktigt men :slight_smile:

Ortio steppade verkligen upp när det behövdes som mest. Verkar funkat bra ihop med Gunnar också.
Gött att vi har honom nästa säsong också.

1 gillning

Stort tack mitt finska mumintroll, tack för att du storspelade och räddade oss :heart:

2 gillningar

Faktiskt varit inne på ditt spår. Kan denna filur vara den målvakten kanske?

Carl Lindbom - Elite Prospects

Joni Porsche

3 gillningar

Kollade på HVTV-klippet med Ortio nu. Han känns så proffsig, lugn och är precis en sån målvaktskollega man vill ha som lite yngre, att se upp till och lära av. Känns som han både kan - och vill - skicka vidare allt han lärt sig genom åren. Gör han en bra säsong är jag inte helt oäven till att se honom i HV-tröjan även nästa år, beroende på vem vår andrekeeper blir.

1 gillning

Jonis mask 23/24, riktigt fin

3 gillningar

Lite för rörig för min smak men hoppas oavsett att han kommer stå på huvudet i den.

1 gillning

Gillar när färgerna är så identiska med dräkterna som möjligt. Därav att denna inte är någon favorit hos mig.

Den där måste fan skrämma livet ur varje motståndare, Hehe….

Misstänker det blir mer blått än gul. Bilden ovan glimrar ju dock gul - GULD 23/24. PUNKT!

Forza Joni Ortio :facepunch:

1 gillning

Ortio med på en 4 plats

3 gillningar

Skadad. Nån som vet hur pass allvarligt?

Lät som de va lättare smäll och inget man ville riskera under försäsong så.

1 gillning

Nån som vet om han fortsatt är borta? Man blir ju lite orolig.

Ortio bör vara spelredo till premiären.

"– Han (Ortio) fick en smäll på träning för två veckor sedan och har rehabat sedan dess. Nu är han på is igen. Han känner sig bättre och vi kommer stegra hans träning och rehab nästa vecka.

– Det finns hopp om att han är spelklar till premiären, säger Jonas Kalman. "

2 gillningar

Kommer Ortio stå i premiären?

Yes det kommer han, om inget förrändras i veckan.

2 gillningar

Ortio gjorde det bra igår. Han blir otroligt viktig om vi ska ha nån chans att vända det här.

Skickar signaler av “nu får ni fan skärpa er” till resten av laget när han står på huvudet för att rädda puckar

2 gillningar

Joni Bastu. Fy fan vad jag gillar denna karl. Han är så jävla solid och professionell.

4 gillningar