Ortio om sin nolla:
“I’m too slow to get out of the way. The pucks just keep hitting me…”
Ortio om sin nolla:
“I’m too slow to get out of the way. The pucks just keep hitting me…”
Blir petad efter säsongens bästa insats. Idag plockas han inte ut efter andra, utan får stå kvar och släppa in fyra mål till.
Snacka om att bygga hans självförtroende
KUNG ORTIO! Fortsätt så här.
Varför straffas inte Ortio för sina filmningar? Det har ju varit ganska många situationer där han förstärker.
Troligen har du svaret i att hans position, målvakter är ganska skyddade oavsett sport. Sen ibland krävs de att man visar tydligt då domare ibland missar saker framför mål…
Tycker inte han ska ha det. Förstärker lite men vet inte om jag köper att det är solklara filmningar. Gränsen bör ju va rätt hög då Anton Rödin slapp straff trots rejäla förstärkningar varje match mot HV.
’REJÄLA förstärkningar VARJE match’
Bara KÖÖÖÖÖR!
Har för mig det var någon av experterna som pratade om det någon gång att målvakter behöver “slänga sig” för att undvika skaderisken ifall de står emot - behöver följa med rörelsen, kanske är därför det inte analyseras lika mycket
Ja, jag läste samma sak. Försökte hitta vart det var jag såg det men det har försvunnit.
Sanny lindström sa det i något poddavsnitt
Var i Sanny & Svensson de tog upp det för ett eller två avsnitt sen. Tror det var Sanny som hade pratat med en målvaktstränare som hade förklarat att målvakterna står så låsta i sin position att de måste följa med i kollisionerna för om de försöker hålla emot så är skaderisken väldigt stor. Minns inte exakt hur han sa det men det var åt det hållet.
Bara jag som stör mig på att hans mask inte är samma blåa nyans som matchstället?
Ja, troligtvis…
Har tänkt på det jag också, OCD osv
Ortio är verkligen inte vad vi behöver för stunden. Joni för all del, men hoppas Dichow kan kliva upp. Vi behöver någon som kan hålla 90% minst, Ortio för stunden har nästan sämre stats än bägge Oscarshamns målvakter. Plats 17 i hela ligan för stunden när man kollar %.
Backsidan är ett enormt problem, men alla missar Ortio gör går inte skylla på dom.
Såg inte matchen, var det ’hans’ mål eller var det virrigt försvarsspel?
Två försvarsmissar och två pp där HV glömde bort hur man försvarar målet.
Svår match, Luleå sköt första skottet efter typ tio minuter, OFM blev bortvänd i slottet.
En bra Ortio räddar åtminstone ett av målen men det går verkligen inte att lasta honom.
Tittar man på topplagen så roterar de sina målvakter.
Vilka mål mensr du att han skulle tagit de senaste matcherna?
Såg FBK matchen på plats och Ortio fick noll hjälp.
Tycker synd om Ortio.
Spelar man Joni kommande matcher så blir det svårt att vinna matcher. Han är inte bra för tillfället. Kryper ner mot 87% denna säsongen.
Men frågan är om det hjälper med annan målvakt med tanke på hur försvarsspelet ser ut ibland.