Gunnar har faktiskt spelat mer matcher än vad man kan tro. Han har spelat 16 matcher i år vilket är ganska lagom enligt mig (med tanke på att han endast ska vara med och lära i år).
Men fortfarande aldrig mer än en match åt gången. Svårt att komma in och visa något då. Givetvis är han med för att se och lära men det är ett högt vågspel. Om Wesslau blir skadad i slutspelet så måste vi lita på Gunnar, och tyvärr finns det inget som just nu tyder på att han skulle klara ett sånt ansvar
Ansvar och ansvar. Tycker du att våra intelligenta och spelskickliga landslagsbackar hjälper honom? I mitt tycke inte ett skit. Ta bort Fernan och Fälth för de presterar skit. Luoma och Pettan är petade. Återigen så är det dåliga backar nästan rakt igenom och de hjälper bara till när det går i medvind ja då behöver de knappt göra ngt förresten.
Men jag tycker synd om Gunnar som måste ha det ganska jobbigt i såna här matcher. Det är inte första ggn som han lämnas vind för våg.
Jag tycker Jonas borde få spela för att skapa konkurrens, Wesslau har varit rent av usel hittills och förtjänar att bli bänkad. Det är en stor risk dock eftersom Gunnarsson inte ens är i närheten av Wesslaus kaliber och Dahlen skulle få en jävla massa skit om det inte skulle gå vägen…
Vi behöver Wesslau för att vina guld. Men nu får vi fokusera på nästa match och då har vi större chans att vina med Gunnarsson tyvärr. Det kan inte bli så mycket värre just nu.
Vi trodde alla att vi behövde Wesslau för att vinna men han har spelat som sämst när det har behövts som mest. Har han någonsin varit så så usel i sin karriär? Jonas SKA spela nästa match, även en medioker tränare som Dahlen borde inse det nu.
Honken Trophy till målvakten som har sämst räddningsstatistik, och idag blev det drygt 79 %…
Hur gör man nästa säsong när man vet att man har en förstemålvakt som inte kan gå hela vägen?
mrcadaza: du bara fortsätter att generalisera och vräka ur dig en massa skit. Du påstår, rent allmänt, att Dahlén coachar på ett sätt som inte borde finnas i vår förening? Kan du va lite konkret och ge 5 exempel på på Dahléns sätt att coacha som inte passar i vår förening? Kanske blir svårt, för då måste du ju tänka till lite.
Leker du moderator nu? Det var ju för helskotta du som drog in Dahlén i den här tråden så please, kom inte och mästra dom som bara svarar på dina inlägg.
Otacksam match för Gunnarsson att få spela efter inledningen och jag lastar inte honom för något av målen han släppte. Hoppas han får mer förtroende nästa säsong.
Tycker det är synd att Gunnarsson inte tränat bort sin förmåga att släppa returer under sommaren och när han måste släppa retur så får han inte ner den i rundeln. Puckarna flyger till höger och vänster och blir det inte mål så blir det ofta en farlig chans för motståndarna eller allmänt virrigt i försvaret där alla letar puck.