Tråden om #37 Jonas Gunnarsson

Han borde ha 3 av målen, två stycken är ju fri-sikt rakt framifrån typ. Har högre förväntningar på en målvakt i HV än det Gunnarsson gjorde i kväll. Sen är returerna han släpper en stort problem.

Du kanske vill kolla upp vilket datum Inzane postade sitt inlägg.

Skumt, va ett nytt inlägg och hans var de enda jag såg. Men detta forumet är lite skumt, inlägg mm verkar inte postas som det ska. Men mitt fel sorry, borde kollat mer noggrant. Dock stämmer det jag skrev.

Hur kommer Rahm som är så oerfaren kunna lyfta båda våra målvakter som är långt ner i det blå?
Tycker verkligen inte Gunnarsson var het idag! Släppte mycket returer och puckar med fri sikt!
Wesslau har ju kommit in helt fel denna säsong!

Tycker givetvis att Gunnar inte fick någon större hjälp men ändå!

Har en svag känsla av att Gunnarsson kanske gör en “Ahl” nu denna säsong

Håller på dig “Gunnar”, mer HV-hjärta än “Wesslan”

Helt sjukt vilket monster Jonas har varit de matcher han spelat med J20 denna säsongen.
I SuperElit Södra där han stod fem matcher så hade han en räddningsprocent på 95.77%, och nu i Top 10 där han spelat tre matcher så har han sjuka 97.41%.
Idag när J20 mötte Färjestad BK tog han 42 av 43 skott och var absolut en avgörande nyckel till att man vann.
Jonas är den bästa målvakten HV71 fått fram sedan Stefan Liv. Ge han ett eller två år till så kommer han troligen att vara en SHL-målvakt av rang. En sak som jag imponerats av väldigt mycket när jag sett Jonas i år (i J20) är att han snackar otroligt mycket med sina medspelare och verkligen hjälper dom. Där är han ett antal nivår bättre än alla andra J20-målvakter jag sett. Jag trodde inte att Jonas var så passa verbal på isen som han faktiskt är. Han känns ju som en ganska tystlåten kille som gärna håller sig i bakgrunden, men på isen så dominerar han, både spelmässigt och verbalt :slight_smile:

Ja det gäller nog att vi tar hand om denna kille så han inte försvinner till nåt annat shl lag. Vet att han är jävligt sugen på att spela och skulle nog kunna konkurrera ut Wesslan om han får chansen. De matcher han gjorde i höstas gör honom inte rättvisa eftersom hela laget var kass. Hade han fått stå när alla nyförvärv kom och fått förtroende hade det nog varit han som stog i kassen nu istället för Wesslan.

Go Gunnar Go!

Ser att Gunnarsson diskuteras i matchtråden. Tänkte fortsätta här.

Först om tisdagens match. Jag var där och hade plats bakom Gunnarssons mål i två perioder. Tycker han borde ha tagit minst 6 av målen, kanske till och med alla. Jag har nog inte sett en sämre målvaktsinsats sedan… Ja, Scott Langkows tid i HV-tröjan.

Nog för att hela laget stod för en usel insats. Men klart är att Gunnarsson sätter standarden med sina två insläppta mål på Brynäs två första skott.

Förstod tidigt att Wesslau inte skulle ersätta. Ska man tänka på laget var det helt rätt. För varför låta Wesslau hoppa in när det står 0-4 och riskera att även han kommer ur matchen med ett sargat självförtroende? Tänk på att vi har tre viktiga hemmamatcher framför oss, samt minst en avgörande play in-match på bortaplan.

Ska man bara se till spelaren Gunnarsson tycker jag förbannat synd om honom. Redan i första ville han byta, men Jämtin pushade på och höll tillbaka honom. Man kan lugnt säga att Gunnarsson tog en för laget, och det ska han ha all heder för. Frågan är dock hur hans karriär kommer må av det här?

För jag har väldigt svårt att se honom bli kvar i HV till nästa år. Både för hans egen och lagets skull bör Stillman nog se sig om efter en ny andremålvakt.

Precis som i mycket annat tycker jag nämligen HV gjort precis allt fel vad gäller målvaktsfrågan. Allt har nämligen varit svart eller vitt de senaste åren, så när man ska byta målvaktspar inför säsongen 2011/12 ersätter man en rutinerad äldre andremålvakt, kanske den bästa i serien, med en ung orutinerad kille som inte platsat i allsvenskan säsongen innan.

Andreas Andersson kunde med sin rutin hoppa in ett fåtal matcher varje säsong och göra det bra. Gunnarsson har långt från övertygat de tjugo matcher han fått spela.

Utvecklingsmässigt har han stått still. Inte så konstigt när han knappt får spela. Här borde HV tänkt till men icke. Förra året kunde man i alla fall låna ut honom några matcher till Troja (där han inte heller övertygade). I år verkar dock inget lag vara intresserad så J20 blir det enda kvarvarande alternativet för att ge honom speltid.

Nej, för allas bästa tror jag Gunnarsson måste ha en ny klubbadress till nästa säsong. Kanske börja om helt i division 1 som Magnus Åkerlund gjorde för några år sedan. Gunnarsson har kommit in helt snett i sin seniorkarriär där han tilldelats en plats han inte varit redo för.

Till nästa år vill jag därför honom se honom utlånad, samtidigt som HV värvar in en rutinerad andrekeeper och kanske även ger Viktor Kokman en ärlig chans.

Håller med om att Gunnarsson borde tagit flera av målen mot Brynäs och att han, liksom hela laget. gjorde en usel insats. Hans insats var absolut inte ok. Frågan man kan ställa sig är hur användandet, eller det uteblivna användandet, av honom påverkade hans prestation. Vi får aldrig veta svaret, men jag tycker absolut att han borde fått spela med tätare intervaller samt att han borde fått chansen även nu ikväll. Vad har vi att förlora? Nu får han åter sitta på bänken med ett totalknäckt självförtroende och utan chans till revansch. Helt fel beslut!

Skönt att han fick stå och gjorde det bra när weslan var borta mot MODO. Betydde nog mycket för honom och självförtroendet. Jag håller nog ändå med föregående talare att han behöver en nystart i en annan klubb.

Som folk på forumet redan har varit inne på, så vill jag gärna se att man förlänger med Gunnar. Detta på PW:s bekostnad.
Malmö har två riktiga duktiga målvakter under kontrakt och Gunnarsson är således överflödig där.

PW har inte övertygat som förstemålis i HV och har blivit omsprungen av Söderström. Söderström kommer i sin tur att gå till Islanders nästa säsong och då behöver vi en duktig förstemålis, och där tror jag att Gunnarsson kan kliva fram. Att han dessutom är från bygden är ett klart plus och jag tror inte han skulle tveka en sekund om Hult ville ha hans signatur.
Min önskan till nästa säsong: Gunnarsson med förstaspaden och Niklas Rubin som backup.

Vad tror ni?

Utmärkt 2:a, men att ha Gunnarsson som 1:a tror jag inte vi kommer långt med. Vi vinner inga guld utan en riktigt bra målvakt, Gunnarström är bra men han är inte på den nivån tyvärr enligt mig.

Jag håller med, Gunnarsson och Rubin skulle kännas intressant för nästa år.

Där Gunnarsson startar säsongen som etta med målet att Rubin tar över på sikt. Ser vi att Rubin eller Gunnarsson inte klarar av att axla manteln som förstemålvakt så plockar vi in en ny etta runt jul. Som Rögle gjorde med Lindbäck. Det finns överflöd av duktiga målvakter att tillgå nuförtiden. Är ingen vän av att slänga 300000/månad på en förstemålvakt då både Gunnar och Rubin har stor uppsida.

Jaha! Nihlstorp skadad och Gunnarsson åker tillbaka till Malmö då.

Tack för den här tiden.

[url]http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2017/10/25/nihlstorp-opereras-gunnarsson-spelar-med-malmo/[/url]

skit oxå.
Det var för att han spelade för bra igår.

Där tappade vi bästa målvakten i laget för tillfället också. :frowning:

Kan inte låta bli att tänka på hur långt det hade kunnat bära för oss om vi fått behålla Gunnarsson.

Hade vi fått ha kvar honom samt en eller två RIKTIKGA backvärvningar innan deadline och vi hade mkt väl kunnat vara i semifinal nu istället…

Välkommen tillbaka!

hv71.se/artikel/dvktajftm-3 … -till-hv71