Jag är ändå lite överraskad över hur glad man är när Gunnar nu återvänder kopplat till hur relativt oberörd jag var när han lämnade. Då var det imho en person som inte tog det kliv man ville se i sitt spel, men som på något sätt blommat ut i nya omgivningar och nu verkar vara formidabel i dagens Malmö. Är det någon som kan förklara hur detta gick till?
Tror det kan vara så enkelt beroende på vem man har som målvaktstränare.
Han tog stora direkt efter en försäsong i Mif!
Välkommen tillbaka och hans slutspel var fenomenalt bra så lovar gott.
Härlig fingertoppskänsla av Hult att skriva med Gunnar redan i Januari. Kanske inte Ortio klass men känns inte sämre än Reidborn just nu. En målvaktssida med Gunnar, Felix och Åhman ser riktigt spännande ut.
Hatten av för J&J här.
Vælkommen tillbaka Gunnar!
Kommer kænnas tryggt med dig i kassen.
Mycket bra agerat av sportcheferna och med Felix Sandström och Adam Åhman
ska vi vara mycket nöjda.
Jonas Gunnarsson kontrakt är skrivet på två år.
Jag är nöjd nu. Räcker så.
Gunnarsson har hållit nollan i tre matcher hittills under säsongen, bäst i ligan just nu. Han har bara stått i tolv matcher så han har hållit nollan i var fjärde match.
Fantastiska stats hittills. Trodde faktiskt på en jämnare målvaktskamp, men just nu är Gunnarsson ohotad etta.
Och frågan är om man inte snart borde lyfta upp Åhman? Gillar ändå idén med konkurrens.

Fantastiska stats hittills. Trodde faktiskt på en jämnare målvaktskamp, men just nu är Gunnarsson ohotad etta.
Och frågan är om man inte snart borde lyfta upp Åhman? Gillar ändå idén med konkurrens.
Jag håller med. Har varit mycket klagomål på HV:s målvaktsspel, men jag tycker fan Gunnar har sett oerhört stabil ut samtidigt som spelet i eget zon stundtals lämnat mycket att önska. En stor likhet med vår senaste bra målvakt, Söderström, är lugnet i kassen. Det känns nästan konstigt att se när vi haft PW, Wesslau och Sandström som är ganska aggressiva målvakter
Tredje bäst räddningsprocent i ligan nu, med 93,1%. Han har spelat otroligt bra på slutet!

Tredje bäst räddningsprocent i ligan nu, med 93,1%. Han har spelat otroligt bra på slutet!
Glöm nu inte bort att han är den målvakt med flest nollor denna säsong
Kul att Gunnar kommit upp i nivå med slutspelet förra säsongen. Minns att man tyckte att han nästan var för bra för SHL då
Ænnu en 0:a och upp i ledning i Målvaktsligan med øverstyfva 93,23%!
STARKT SOM FAN!
Gunnarsson kan lämna för KHL nästa säsong. Detta enligt Mrmadhawk.
Jonas Gunnarsson är helt ur form.
På de senaste åtta har han släppt in 3,73 mål per match och har en räddningsprocent på 85,43. Dessutom åtta förluster.
Det påminner om hans senaste sejour i klubben.
Nej, fullständigt iskall just nu och vore jag Lillis skulle inte Gunnar stå en match till.
Låt Sandström spela av säsongen. Två matcher i grundserien + två matcher i play in.
Och sen får vi väl se om Gunnar blir kvar. Men om jag vore Hult skulle jag nog ta mig en rejäl funderare på om det inte är Adam man ska satsa på nästa år.
Och apropå det. Adam är verkligen ett klassexempel på hur Hult bestämmer sig för något och sen vägrar att ändra.
Adam har gjort succé i allsvenskan. Han är seriens bästa målvakt sett till statistiken. Jag tycker man gott kunde ha kallat tillbaka honom redan i år. Men precis som ifjol vägrar Hult. Har han bestämt sig för att det är Gunnar och Felix som ska tävla om förstaspaden. Då är det bara så. Oavsett hur de spelar.
Underkänd även på den punkten.
Och jag köper inte att Adam är ung och behöver utvecklas. Kolla på Linus, kolla på Stefan Liv. De slog igenom med dunder och brak, trots sin unga ålder.
Oklart varför denna varit låst?
Nu är det alldeles oavsett fritt fram att köra igen.
Gunnar måste stå framöver. Tycker han ändå är lite mer pålitlig trots att jag gillar Hugo mer.
Rutin i detta läge kan vara skillnaden.
skulle vilja se Gunnar som andra-målis framgent, Bosse Ahl-style.
Ursäkta mig men jag tycker Gunnar är helt värdelös på plockhandssidan!
Det verkar som att alla lag vet om det och skjuter där.
Det verkar fan som att killen har ett brytningsfel eller något med ögonen för vill man göra mål på honom så är det bara att skjuta ungefär i mitten av målet på den sidan så går den in.
Jag tycker inte att han ens håller allsvensk klass och ni får gärna säga emot.
Är det något HV kommer förlora på i ett slutspel så är det målisarna det kommer hänga på.
Gunnar har släppt in en hel del enkla puckar i mina ögon…Just på plocksidan
Ska HV 71 värva något nytt så borde en klassmålvakt vara det första dem satsar på.
Sen har han gjort några monsterräddningar men som sagt i mitten av målet på plocksidan där är han inte bra alls.