Tråden om #4 Niklas Hjalmarsson

Håller med.
Han kan väl gå in som sjundeback iallafall, och få ett gäng byten för att komma igång med matchtempo.

Rädslan är väl att han börjar spela “för tidigt” och får någon form av överbelastningsskada.
Tror dock inte risken är särskilt stor, då det känns som att han redan nu kommit igång och dessutom hållit igång på egen hand ett tag nu.

Enligt Zico tränar Hammer med 44 numera. Så uppdaterad tråd.

Får en klump i magen när man hör Nubben, i Studio HV, prata om att Hjalmarsson ska bestämma sig denna vecka. Känns som att Hammer inte är övertygad om att han kan få detta sjunkande (?) skepp på rätt köl… So help me God!

Edit: Läst artikel med Nubben i JP. Ännu mer ångest. Låter verkligen inte så positivt som man trott.

”Ligger det ett avtal på bordet som väntar på Hjalmarssons påskrift?
– I fallet med Niklas så kommer det aldrig gå att övertala honom. Det är hans känsla som kommer avgöra. Vi hade ett snack idag och kommer fortsätta ha det. Säger han nej, så blir det så. Men jag har en förhoppning att han kommer spela för oss.

”Jag har en förhoppning om att Hjalmarsson ska bestämma sig i nästa vecka.”, säger Kent Norberg om Niklas Hjalmarsson som just nu tränar med laget.

Vad samtalet handlade om vill HV71:s sportchef inte gå in på. Däremot tycker ”Nubben” att Hjalmarsson formmässigt håller för att gå in i laget.
– Jag kan bara utgå från vad jag ser och jag tycker han kan göra det. Men hur han ser på sin form kan bara han själv svara på.”

SO HELP ME GOD!

Jag tror iofs inte att det är helt upp till Hammer själv nu. Han måste ju vara medveten om vad det gör med en stad, inbitna fans, en klubb i kris och ett lag när man börja träna med laget i det näst mest prekära läget som varit i modern tid. Det är inte bara att säga “nepp, det blev inget”. Jag räknar med hans medverkan iallafall tills annat visas.

Hammer själv till expressen →

Ett beslut närmar sig och Jönköping håller andan, ska han förstärka HV71 eller inte?

Många hoppas på det.

Han själv hoppas på det.

– Man vet hur mycket HV71 betyder för staden och så spelar man av orsaken att hjälpa klubben och föreningen att etablera sig där de hör hemma igen. Förhoppningsvis kommer jag kunna hjälpa med det.

Står det nåt mer intressant i den låsta artikeln från dagens Exp?

Tack tibia!

Det där var ångestdämpande. Om han själv är så positiv varför dessa skrämselskott från Nubben?

För Kent är kass?

Han har väl trampat vatten en del på sistone i sin kommunikation… det är just nu hult-nivå på hans snack. En mycket mer frispråkig och ett annorlunda sätt att snacka, men fortsatt på samma låga nivå.
Det började bra, men i motgång synas man.

Jag har alltid trott att det ligger i Hammers intresse att försöka ta sig in i truppen, när han valde att börja träna med laget. Jag antar att det enda som kan stoppa honom från att spela är om han inte själv kan göra sig rättvisa.

Det är naturligtvis bara han själv som kan känna detta. Även om vi tar Hammer i vilket slag som helst så har Hammer krav. Något föreningen just nu är kort om.

Jag tror inte HVs situation, dvs att vi inte är slagkraftiga nog, spelar in i det beslutet. Det vore inte i linje med hur en legend tänker.

Intervju med Hjalmarsson i expressen (premium)

expressen.se/sport/hockey/s … ck-i-hv71/

Precis som Ryan Stoa med andra ord :smiley:

Från denna artikel i expressen.

Låter verkligen troligt och vi har väl sett andra storheter överlag som gjort comebacker som kanske solkat ner deras karriärer något. Så det är ju helt förståeligt.

Vill han ens smutsa ner sitt namn o spela I detta bedrövliga lag?

Ja det är ju det man är så ofantligt rädd för. Därför suger alla dom här förlusterna vi drar på oss nu än mer. För varje förlust blir det högre press på Hammer som vår frälsare. Tror i högsta grad det bidrar till att han tvekar. Men alla verkar ju vara så säkra på att han verkligen kommer. Tänk vilket antiklimax om han drar sig ur nu…

Ja, det är nod det alla är oroliga för. Men jag tror det enda som håller Hjalmarsson från matchspel nu är att han själv ska känna att han gör sig själv rättvisa, och vill ge det tid för kroppen att svara. Inte konstigare än så. Det verkar som de flesta runt om ser att han är redo. Hoppas han signar under helgen så laget kan gå in i träningsveckan ett namn rikare (på pappret också).

Personligen tror jag han smutsar ner sig mer om han inte signar, nu när han sagt A, än om har skulle signa och det ändå går åt skogen.

Kroppen kanske inte "svarar " pga av att han helt enkelt inte vill längre. Vore rätt enkelt för honom att säga att de inte svarar som han vill, fast de kanske ändå gör de.

Kanske konstigt resonemang av mig. Men jag hill ha svar. Så de kanske finns en uns glädje i all bedrövelse iallafall.

Är inte alla dessa uttalanden rätt oproffsiga?
aftonbladet.se/sportbladet/ … rovtraning
Känns så oblodigt, att sätta en sådan press på en spelare. Man kunde ju uttryckt sig något mer diplomatiskt här och kanske inte dat precis vad man känner?

Upprepar mig som en papegoja men varför kommer inget besked angående Hjalmarsson? Allt är plågsamt med HV just nu. Snälla Hammer och HV. Lämna besked!!!

Vad jaf fattade det som ska han spela från 19 nov?

Har inte sett något officiellt om detta. Bara artiklar om att det är HV:s önskan. Vill ha officiell bekräftelse och se namnteckningen på kontraktet innan jag kan andas ut… Denna väntan tär. Vi behöver nåt positivt mitt i all bedrövelse.

Tror ni Hammer tagit tillfället i akt att ställa krav på sitt deltagande, vad gäller ev förändringar framåt?