Tråden om #4 Niklas Hjalmarsson

Har oxå tänkt i dom banorna men landar i att det skulle vara rimligt att han hade gjort det, men känns ändå inte som han är en sån person.

Nä jag landade i samma jag med.

Bilden jag fått är att han är en perfektionist när det kommer till hockey. Om han inte kan vara bäst på det han gör, att va defensiv back, så vill han inte lira. Så lät det i hv podden för en massa år sen iaf.

Han sa iof också i samma podd att SHL inte var aktuellt för om han inte platsade i NHL så fick det va. Så kanske har inställningen ändrats något :stuck_out_tongue:

Besked tack!!

Kan ju hoppas på en bomb på medlemsmötet imorgon.

Ja jag antar att de är de man väntar på… annars blir man ju orolig.

youtube.com/watch?v=_EQMaega1Os

Ni kan ju se #44 åka förbi kameran i övnignarna här vid 2:36 så ni kan nog vara lugna :wink:

Då får man hoppas att det blir presentation ikväll. Tycker det är dåligt skött. Varit flera artiklar om att Hjalmarsson tränar på o siktar på comeback. Intervjuer med honom själv där allt låter positivt. Nubben har sagt att besked skulle komma förra veckan. Men bara tystnad. Vad väntar man på? Nu uppgifter om tröjhissning i Chicago och ev. ytterligare väntan på comebacken. Vi hade behövt Hammer förra veckan. Är han inte med mot Malmö ligger vi ännu mer pyrt till. Vad tjänar denna väntan till när alla verkar överens om en comeback??? Trött blir man…

Besked ska komma den här veckan, inte förra. Och matchen mot Malmö kan vara i farozonen för Hjalmarsson enligt MrMadhawk då Marian Hossas tröja ska hissas i Chicago den 20:e och Hjalmarsson kanske ska närvara på det.

Det är bara att vänta. Och vi väntar på Hjalmarssons besked. Inte HVs. Och om jag minns rätt, sa Nubben förra veckan att Hjalmarsson skulle ge besked “till veckan”. Jag har en del släktingar i Västernorrland och när de säger “till veckan”, då menar dom veckan som kommer, alltså den här veckan. Så att man tillkännager detta på kvällens medlemsmöte är nog troligt, om det inte basuneras ut under eftermiddagen. Allt annat vore ytterst märkligt.

Han sa redan för 2 veckor sedan att besked kommer till veckan. Alltså besked skulle kommit förra veckan. Men han kanske menade denna. Vad vet jag.
Han har ju uppenbarligen inte bestämt sig. För då hade ju ett kontrakt varit påskrivet, sen från vilket datum spelar ju mindre roll i sammanhanget.

HAN E KLAR

Länk: hv71.se/article/h1oealabb-3 … r-for-hv71

Andrae tar över nr 44 och hammer kör 4

Jag följer NHL närmre än SHL och folk fattar inte hur bra han är, vet han varit borta ett tag men ni kommer tappa hackan när ni ser hur bra han kommer vara. Fy fan vad roligt!

ÄNTLIGEN!!! Oerhört skönt och så behövligt men känns surt att han missar både MIF och IKO… aldrig får man va riktigt nöjd… :wink:

Fantastiska nyheter!!! Välkommen tillbaka Hammer

Chansen på kval är fortfarande mkt stor men komma till ett kval med Hammer är en jäkla skillnad!

Häftigt Niklas nämns i detta sammanhang, kring Hossans tröjhissning, som en potentiell kandidat. chicago.suntimes.com/blackhawks … eve-larmer
” Brent Seabrook (No. 7), Patrick Sharp (No. 10) and Niklas Hjalmarsson (No. 4) also were important players and leaders on all three Cup-winning teams. Sharp had more points for the Hawks (532) than Hossa. Seabrook’s 1,114 games for the Hawks rank third in franchise history, behind only Keith and Stan Mikita.”

En av de tyngsta värvningarna/återvändarna i SHL någonsin - även om han inte är killen som fått störst rubriker. Han har tre Stanley Cup och rankas av en del experter som en av de bästa defensiva backarna i NHL. Jag hoppas folk fattar hur stort detta är?

Sen är han givetvis ingen frälsare, men han kommer att göra enorm nytta med sin rutin och sina ledaregenskaper.

Så, då är vi, efter en lång vandring på rätt plats vad gäller tröjnummer.