Som det är nu finns inget alternativ att skruva in i den kedjan. Oavsett vill jag ändå ge den chansen att själva skruva ett tag till. Funkar det inte bättre framöver med fler tillgängliga alternativ så testa.
Med nuvarande formationer presterar vi riktigt bra. Enögt att bara titta på 5/5-spelet. Inget kommer någonsin att bli perfekt och det går upp och ned i cykler
Det är just det som är problemet. Att man inte skruvar utan bara kör på. Hade det inte blivit skador hade vi gissningsvis fortfarande haft Dichow och Alnefelt i målet, Reber hade aldrig tagit en tröja, Träff hade inte kallats hem och vi hade inte värvat Ang och LaLeggia.
Att gå in och peta i det som faktiskt funkar. Det är en sak. Att försöka maximera något som uppenbarligen inte funkar. Det måste man. Annars kommer det slå tillbaka hårt förr eller senare.
Skojar du nu? Han togs in för att producera poäng efter en bra säsong i rögle. Han har en lön därefter. Så konkret det kan bli.
”
Forwardssidan i HV71 förstärks ytterligare med ett namn. Det är Oskar Stål Lyrenäs som skrivit på ett treårskontrakt med klubben.
– En ung och hungrig forward som är spetsig, inte minst i det offensiva spelet. Oskar har en stark säsong i ryggen och vi är övertygade om att han har minst en växel till i sig i framtiden, säger Kent Norberg, sportchef i HV71.
Den 25-årige högerfattade forwarden från Umeå kommer senast från spel med Rögle BK och har gjorde 33 poäng (15+18) på 46 matcher den senaste säsongen. Nu blir HV71 ny klubbadress.
– Jag är otroligt glad att få chansen att komma till HV71. Jag hoppas kunna bidra med stabilt spel över hela banan, men framför allt i det offensiva spelet där mina styrkor ligger. Det ska också bli fantastiskt kul att spela inför ett fullsatt Husqvarna Garden som HV-spelare, säger Oskar Stål Lyrenäs.”
– En ung och hungrig forward som är spetsig, inte minst i det offensiva spelet. Oskar har en stark säsong i ryggen och vi är övertygade om att han har minst en växel till i sig i framtiden, säger Kent Norberg, sportchef i HV71.
Den där växeln han hade i sig? Var det att stå på fyra poäng efter halva sin andra säsong? Spetsig offensivt, är det vad vi ser av OSL?
Forwardssidan i HV71 förstärks ytterligare med ett namn. Det är Oskar Stål Lyrenäs som skrivit på ett treårskontrakt med klubben.
Den 25-årige högerfattade forwarden från Umeå kommer senast från spel med Rögle BK och har gjorde 33 poäng (15+18) på 46 matcher den senaste säsongen. Nu blir HV71 ny klubbadress.
– Jag är otroligt glad att få chansen att komma till HV71. Jag hoppas kunna bidra med stabilt spel över hela banan, men framför allt i det offensiva spelet där mina styrkor ligger. Det ska också bli fantastiskt kul att spela inför ett fullsatt Husqvarna Garden som HV-spelare, säger Oskar Stål Lyrenäs.
Så konkret det kan bli. Han är här för att producera. Vilket han inte gör.
Jag noterar också att du sa att vi skulle hålla oss till konkreta saker.
Tillägg. Ber om ursäkt för det sista. Kunde inte hålla mig. Tog bort. Men jag börjar bli så sjukt less på folk som i det här fallet kräver konkreta saker och sen när de får det rakt upp i ansiktet svarar med någon dräpande kommentar istället för att hålla sig till diskussionen. Tyvärr gick jag själv i fällan den här gången. Ursäkta för det till allt och alla!
Man vill ju att det lossnar för OSL och hela kedjan innan exempelvis Reber är tillbaka och kan testas där. Kedjan har ju någonting, även om det inte är poäng just nu. De är sannolikt inte roliga att möta i alla fall.
Reber har ju uppenbarligen bidragit mer i spelet och poängprotokollet än OSL. Därför vore det perfekt om det “räcker” med OSL i kedjan med finnarna.
Brännan - Kero - Reber andas lite mer potential än Brännan - Kero - OSL.
Ja, asså. Det är ju inte att jag tycker man ska göra något nu nu nu, typ slänga in Forslund i andra bara för att jag vill ha igång Luoto och Borgström.
Jag gissar att man kommer köra på med OSL i andra fram till att JVM är över. Då lär vi nog ha definitiva svar på om han ska vara kvar. Har inte kedjan som helhet steppat upp tills dess tycker jag man ska testa med Reber direkt.
OSL är ju egentligen ingen spelare för en förstakedja. Påminner mig dock mer om Björn Melin än Foppa kan jag tycka. Händer inte mycket gällande poäng även om han har det mesta för att bli en toppspelare. Ingen PP spelare heller och kör mycket för sig själv.
Problemet är ju vad man sätter in där? AP funkar ju inte heller så kanske Reber men då blir Tikka center i fjärde. Vill ju helst inte röra runt för mycket men kanske det som krävs?