Den är ju en no brainer. Han är riktigt dålig och fyller ingen funktion.
Tycker OSL senaste matcherna varot riktigt bra. Inga må, vilket såklart önskas men vilket jobb han gör över hela banan och han har mer eller mindre frispelat sina kamrater 2ggr per match som brännt i princip givna mål.
Jag säger AP,kero, brännström
Kan bli en poängkedja det också. Svåra blir peta in reber. Han ska inte lira 4e
Men osl funkar riktigt bra i nuvarande lina… bara todsfråga innan det smäller i poängprotokollet
Jag tycker OSL var mycket bra igår. Radan borde gjort mål på framspelningen av OSL. Samtidigt kunde han gjort ett på sin inbrytning.
I hockey är man väll kanske inte där ännu. Men i fotboll bedömer man spelare offensivt efter hur mycket man skapar i form av målchanser och offensiva hot. Man vet att en spelares xG brukar konvergera till gjorda mål över tid. Väldigt få spelare i fotbollen slår faktiskt sitt xG över tid.
Jag tycker OSL skapar ganska mycket plus att han tar ett helt annat defensivt ansvar än vad man sett tidigare under säsongen.
Ska man flytta på honom så måste kedjan bli bättre i båda riktningarna annars kan man lika gärna hålla honom där. Bättre i så fall att försöka skapa en tredje producerande enhet med de offensiva spetsarna som finns över.
Det är mycket ”om” när det pratas om OSL. Fakta är att det inte blir mål när han är på isen och det gäller över lång tid.
Jag tycker inte heller att han har varit dålig rent spelmässigt men han går inte före AP, Reber eller Brännström då produktionen är för dålig. Man kan inte vara del i en kedja som ska producera och bidra med så lite poäng som han gör.
Ja. Det är lite lustigt. OSL hyllas för att han “växlat upp” spelmässigt. Poängen uteblir dock och hans kedjekamrater producerar inte heller.
OSL är väl på så sätt årets Vigneault. Nivån har varit så extremt låg tidigare att man plötsligt tycker han är fantastisk när han egentligen bara gör det minsta man kan begära av honom. Om ens det. Poäng gör han ju fortfarande inte, trots att han fått chansen bredvid två av våra bästa spelare.
Sam var inte i närheten av att skapa så mycket chanser. OSL har varit grym det senaste och man behöver skilja på prestation och utfall. Över tid kommer det han gör nu att leda till poäng, viktiga är bara att hålla i och hålla ut. En helt annan spelare än för tio omgångar sedan.
Fortsätter han såhär så borde det bli ett tjugotal poäng på resterande matcher.
Trodde meningen var att vinna matcher…
0+4 på 21 matcher är uselt. Inget snack.
Men även om han inte ska höjas till skyarna så har vi fått nytta av OSL senaste tiden, och det är det jag tycker Blomqvist har utvecklat på slutet. Han får ut mer av sina spelare generellt.
OSL är fortfarande en dålig värvning allt som allt, men just nu hjälper han oss vinna matcher. Jag tycker han gör mycket rätt i alla zoner ute på isen just nu, och hade gärna sett underliggande statistik på hans senaste prestationer för mitt ögontest säger att han med vassare avslut från sina kedjekamrater haft 4-5 assist ytterligare. Sen behöver han hitta nätet själv också, men jag håller inte med om att hans kedja spelat dåligt på slutet
Det är inte heller OSLs fel att Borgy brännt 25-30 frilägen den här säsongen. (Obs liten överdrift)
OSL 4 President😅
Ping @lejacques
Gud vaaa tråkigt att han gjorde mål. Vill ju inte att andrakedjan producerar. Alls
Grattis OSL!
Det kommer, MERA!
Man blir ju extra glad för Oskars skull att han äntligen fick göra mål. Det har han kämpat för.
Fortfarande en otrolig mängd motstuds för Oskar. Hade kunnat vara minst ett hattrick hittills idag, han spelar bra dock!
Jag satt å skrek förra matchen. Han behöver islossning. Få bort spöket och börja leverera.
Jag tror inte många vart gladare än jag att det kom så snabbt. Hoppas på god fortsättning.
Jag gillar karaktären, vart petad, gnuggar på det han kan även om produktion uteblir. Verkar inte tjura utan köper den sits han sitter i. Fortsätt bara!
Ja verkligen. Positivt att han är på rätt ställe i princip hela tiden. Utan Shl:s bästa målvakt i motståndarlaget hade nog det varit minst ett mål till idag.
fast trots mål så missade han massor idag, så någon islossning var det nog inte. Men ett viktigt steg i rätt riktning.
Håller inte med, till och med på straffar där man kommer själv med målvakten så görs det mål på typ 30% av chanserna.
Han hade väl typ 3 rejäla chanser och satte en.
En satt i virket
Helt normalt.
Han la också fram en macka som en annan spelare missade.
Men jag tycker hur som helst kedjan funkar jättebra nu