Vem har påstått att det vart islossning?
Men uppenbarligen trivs Borgström och Luoto att spela ihop med OSL. Det har bägge sagt i intervjuer. Så även om OSL i sig själv inte lyckats så bra så verkar han göra så att Borgström och Luoto trivs. Det tycker jag man ser ute på isen. De verkar väldigt glada i varandra.
Det har skrivits om det lite överallt här, några vill få det till att detta var dagen det lossnade. Så var det nog inte och så funkar det nog inte. Jag tycker det är kul att OSL varvar upp, han är värd detta då han verkar vara en relativt bra gubbe. Inte minst så var han ödmjuk och tacksam i intervjun med tvbajs och det verkar som han nu tycker hockey är väldigt kul igen.
Detta unnar jag OSL, samtidigt som det är otroligt viktigt att våra spelar har kul, trivs och är trygga. Day gav ju uttryck för samma sak i JP-intervjun. Mår man bra, spelar man bra.
Så jag tror att OSL kommer lyfta ännu mer efter nyår. Oavsett var han spelar i laget. För hittar man glädjen och köper in på laget, vilket jag får uppfattningen att han gör, ja då kommer OSL att prestera i de flesta lägen.
OSLs lyft är också bra inför nästa säsong. Man hade ställt in sig på att han var en i raden vi antingen tvingades dras med eller behålla en del lön för att bli av med, men om det fortsätter såhär så är det ju en spelare som även nästa år kan ta en plats (troligen i någon av de lägre kedjorna).
Då är det bara Nyberg, Tikka och Teden kvar att köpa ut
Klent psyke på pajken? Så fort AP kom tillbaka och började flåsa i nacken så dog hans form. Vissa blir bättre av konkurrens, andra blir nog sämre.
Håller med. Grymt besviken.
Jag tycker han varit riktigt bra spelmässigt ända fram till sista matchen (även om poängen uteblivit)
Sist gick han däremot inte in lika hårt i tuffare närkamper
Hoppas inte skadan är tillbaka, men tyvärr tror jag just det kan vara orsaken.
Fast att åka mycket skridskor och att vara bra är inte samma sak. OSL genererar åt helvete för lite poäng och offensiv för att ha kvar sin plats i topp6.
Precis, och platserna är dessutom redan överfulla med Ang Luoto, Borgström, AP, OFM, Reber, Lenc
På det har han inte presterat defensivt.
Får bli fjärdekedja eller hitta en ny klubb.