Tråden om #40 Oskar Stål Lyrenäs

Tikka har alltså högre poängsnitt än Lyrenäs.

3 gillningar

Det är en prestation i sig.

1 gillning

Det låter helt galet

Både du själv och andra nämnde OSL i AP20-tråden och gjorde jämförelser mellan dessa herrar där

Så jag är väl lika skyldig som alla andra då (om det nu inte av någon anledning är mer korrekt att dra in OSL i AP20-tråden än tvärtom) men det ger ju Diabolics lite sysselsättning :slight_smile:

Jag har redan släppt det, och hänvisar i övrigt till mitt förra inlägg …

Det var ju du som från första början kände dig nödgad att förklara varför ifrågasättandet av AP minsann var rimligt, detta samtidigt som många menar att diskussionen är över. Det är du som börjar snacka om halmgubbar och AP-diskussionen här. Det är du och några andra som refererar till mig i matchtrådar om att nu är minsann lejacques glad.

Jag uppfattar det som att man inte släppt det då. Jag uppfattar det som småsint och att man inte riktigt kan acceptera att man kanske inte var helt rätt ute.

Slut på OT

1 gillning

Nu blir jag nog också lite OT :

Jag har aldrig sagt något negativt om dig vad jag kommer ihåg, men det gör du nu, genom att kalla mig “småsint”. Tråkigt att du tycker så …

Jag tycker jag till och med gav dig rätt i mitt inlägg i AP20-tråden - inte så mycket i att en frisk AP20 ska stå undan för OSL - men jag försökte förklara hur jag tänkte i att jag inte trodde AP20 var tillbaka i gammal god form.

Jag svarade inte dig specifikt här heller i mitt första inlägg , men hade i huvudet att AP20 diskuterats som att det var AP20 vs OSL och det var väl därför jag skrev det som du högg på.

1 gillning

PM:ade dig så slipper vi kapa tråden för de som vill diskutera OSL.

1 gillning

Nej, fortsätt här!

IMG_6036

16 gillningar

Du kan ta undan popcornen nu :rofl:

1 gillning

Under Hvs ‘streak’ skapade han många bra lägen. Han spelade bra defensiv ishockey, bra lagspel. Det kan du inte ta ifrån honom. Han hade haft högre xG etc om han skjutit själv istället för att servera öppet mål eller frilägen när spelare missar eller inte skjuter.
Det man som spelare kan jobba på när utdelning uteblir, är att göra jobbet. Det har varit en bristvara i HV i år. Men inte från OSLs sida, utan från många andra. T.ex Tedenby, helt under isen i 95 procent av matcherna. Kan han spela 0-0 trots att spelet inte stämmer? Knappt. Osl kan det. Spelare som inte säckar ihop fullständigt i motgång och gör jobbet värderar jag. Hade alla spelare i HV haft den inställningen när det går emot så hade inte HV legat där man ligger. Hade man bytt ut OSL mot en 40-poängslirare hade man inte heller legat där man ligger. Eller en stjärnspelare som AP hade kunnat spela fler matcher så hade man inte heller legat där man ligger. Statistik kan hjälpa dig att förstå samband, men utan att se sambanden i matcherna så är statistiken värdelös.

2 gillningar

Fram med popcornen :popcorn: igen @PapaEmeritus :joy:

4 gillningar

It’s on!

IMG_6038

4 gillningar

Diskussionen om OSL är ganska klarlagd. Han spelar för dåligt och är inte tillräckligt bra för HV ATM

1 gillning

Man kan inte heller resonera OM han gjort ditt eller datt, nu gjorde han inte det och det är fakta. Vi har många spelare som kan kämpa och slita. Ska man spela topp-kedjor måste man ha mer än viljan att köra på och kämpa det måste finnas skill Lyrnäs har totalt tappat det. Han var “oki” några matcher men en AP som inte spelat så mkt visar direkt hur enormt mkt bättre han är.

1 gillning

Vet inte om du svarade på något utav det jag skrev. Om du gjorde det så syftade inte jag på att han ska spela i någon toppkedja nu. Absolut inte. Där går andra före helt klart.

Jag har försvarat OSL under “formtoppen” och hoppats på att målen skulle börja trilla in.
Insett att så inte kommer ske. Däremot tycker jag fortfarande att han forecheckar bra och är nyttig defensivt. Perfekt spelare för 4.e line och BP :slightly_smiling_face:

1 gillning

Tikka Teden och Lyran, undrar vad den kedjan hade kostat? Som Fbks första?

4 gillningar

Hade inte förvånat mig ett dugg om nubbekedjan är dyrare.

Om dessa tre ska in i truppen tycker jag att de borde grupperas ihop i samma kedja med minimal istid. De kan spela när vi inte är i offensiv zon eller defensiv zon.

1 gillning

Bara när vi är i mittzon? :smile:

1 gillning

… eller åka in på isen under avblåsningar

3 gillningar