Tråden om #40 Oskar Stål Lyrenäs

status??? behövs nu!!

Inte före uppehållet

typiskt

Inte för att laget står och faller med honom, det faller nog i vilket fall. Men kan ju vara gött att få in någon som i alla fall kan åka skridskor…

ja satan tänk att få byta ut … mot OSL

OSL har varit skadad två perioder i år .

När han kom tillbaka från skadan första gången tyckte jag han gjorde ett antal sjukt bra matcher (som någon skrev - han var överallt på isen både offensivt och defensivt). Då inleddes den starkaste perioden för HV även om det naturligtvis inte bara var hans förtjänst.

Senare föll han liksom laget tillbaka i en sämre period igen och sedan vart han skadad igen.

Nu kom han åter relativt nyligen från skada och hade en sån där superbra match igen med mål och defensivt arbete, även matchen innan dess var riktigt bra med en backcheck över hela planen etc.

Hoppas verkligen att han kan hålla detta i kvalet för jag tycker det syns att när han är som bäst kan han bidra riktigt mycket.

Jag tycker ibland att det onyanserat sägs att spelare X är bra eller spelare Y är dålig, men jag tror det kan ha med skador och så vidare att göra

Totalt sett över säsongen har han ju inte kommit upp i nivån som han borde kunna, men jag tror på vad ögonen säger mig och det är att han har en mycket högre högstanivå än vad han kunnat visa i år

Men naturligtvis , om skadeproblematik etc. fortsätter så kanske det blir att han säljs ändå.

4 gillningar

Enligt mig såg Oskar helt okej ut i Rögle. Varken deras bästa eller sämsta spelare, han var stabil.

1 gillning

Det har nog en hel del med psyket också att göra. Förra året vågade han ju knappt ta avslut på mål när han var som mest stukad. Sen om självförtroendet i spelet gick hand i hand med skador är ju svårt att säga.

1 gillning

OSL snittar 0,42 poäng per match sen han kom till HV.

Med tanke på att han ligger på 180 papp i månaden och värvades för en topproll så kan jag inget annat än konstatera att det inte är tillräckligt bra.

OSL har en riktigt bra säsong i SHL. I Rögle. Skador eller ej. Han har långt från visat att han etablerat sig bland spelarna i toppskiktet i ligan.

OSL är i mina ögon en perfekt tredjekedjespelare. Så länge han levererar så lite han gör, sett till lön och tilltänkt roll, så är det ett problem. Precis som många andra kontrakt vi har i truppen.

5 gillningar

Jag vill ändå ge en hel del plus nu till Oskar. Dels för att han höjt sig sista tiden. Hoppas jag inte jinxar…
Men också för hur han tog sig an de jobbigare perioderna.
Jag minns någon intervju där reportern nästan försökte provocera fram gnäll. Men Oskar bara bet ihop och sa att han inte förtjänade mer istid men att han skulle kämpa för att förtjäna mer framöver!
Just nu ser det ju faktiskt ut som att han gjorde som han sa…

20 gillningar

Ja, det har varit en tuff säsong för OSL, jag tycker han varit i samma kategori som Brännström, att man anat att det måste finnas mer att hämta - men han har fått loss en hel del nu.

Det jag gillar med honom är att även när han inte producerar så gör han det jobbigare för motståndarna med sin skridskoåkning

Ibland kan jag tycka att hela laget blir för stillastående , men det gäller sällan OSL som därför är viktig defensivt också !

5 gillningar

Någon info vrf pettersson tog Oskars plats?

Om någon sitter på info, så håll det för dig själv. Vi vill inte ge MoDo ett minsta lilla halmstrå.

7 gillningar

Det här är det AB gått ut med i JP:

Oskar Stål Lyrenäs klev av i den andra perioden och spelade inte mer.
– Det stämmer. Han klev av och var inte tillgänglig mer.
Vad handlar det om för skada?
– Det kommenterar jag inte. Men jag utgår ifrån att han är med på tisdag igen.

6 gillningar

Han hittade målformen tillslut! Gillar hur han grävde fram sig själv från graven denna säsong utan att gnälla.

6 gillningar

Tack Oskar för insatsen i kvalet. Poäng i samtliga kvalmatcher. Hoppas du kan behålla den form du kommit upp i :blue_heart::yellow_heart:

2 gillningar

Dåligvi serien. Grym i kval spelet. Tack!

2 gillningar

När produktionen uteblev la han ner ett jävla jobb och blev en riktigt fin tvåvägsspelare med sin fart. Förtjänade lyftet i poängprotokollet i kvalet. Bygg vidare på detta nu!

13 gillningar

Kval-statistik :

OSL hade 7 poäng vid lika många spelare på isen , bäst i laget, tvåan i HV hade 4 poäng vid lika många spelare på isen !

OSL hade +5 vid lika många spelare på isen , också det bäst i laget tillsammans med LaLeggia, Brännström, Alsing +4, Tikka(!) & Fransson +3, Lenc +2, AP20 +1

Han gjorde ett jättebra kval totalt sett efter ett skadedrabbat år …

11 gillningar

Att Modo stod på andra sidan borde om inte annat fungerat som en extra tändvätska.

Tänk att som Lövenfostrad få skjuta ner Modo i allsvenskan. Är väl bara Skellefteå som toppar Modo i det här fallet.

10 gillningar