Tråden om #40 Oskar Stål Lyrenäs

Jag är otroligt förvånad över att OSL inte visade mer under säsongen. Det man såg i kvalet var den spelare man trodde man fått (till skänks). Jag kan inte fatta att denna spelare kunde underprestera så länge. Det är ett mysterium.

Killen är ju ödmjuk och erkänner sitt tillkortakommande, en mycket bra egenskap, så baserat på detta skulle jag inte säga att det är pga övermod/ego/divalater. Men man vet ju inte. Lex Elvenes.

9 gillningar

OSL hade det lite knackigt med timingen direkt efter skadorna men det blev allt bättre. Han visade slit och effektivt arbete i defensiven i varje match när/trots att poängen uteblev. Väldigt stabil defensivt. Vore perfekt i en 3:e kedja (t.ex. jämte Kero) som sköter defensiven och får till ett och annat anfall. Och OSL är tillräckligt bra att flytta upp vid skador i 1:a och 2:a kedjorna.

11 gillningar

Måste faktiskt ge dig poäng här :wink: OSL visar enorm moral och uppsida i kvalet som gav mersmak inför kommande säsong, som du säger perfekt 3e kedja spelare där han kan bidra i sin vanliga kedja men också vid skada flyttas uppåt.

1 gillning

Han hade en ganska lång period under säsongen då han skapade flera öppna lägen per match men medspelarna sumpade. Tur att han kom på idén att skjuta själv i kvalet!
Säsongen är underkänd men han är en av få som faktiskt gör något slags nytta även när han inte gör poäng.

5 gillningar

Jag kan tycka att OSL är värd en ordentlig funderare till nästa säsong. Han var länge en spelare jag inte saknat, men han har växt ordentligt hos mig, mest pga sitt beteende och uppträdande. Sen att han var jättebra i kvalet, det är en bonus. … som vi hoppas kunna skaka fram igen, i grundserie och slutspel.

Nyfiken, är min slutinställning.

8 gillningar

Dessutom inte hållbart att byta för många spelare. En viss andel spelare som vi ”hoppas på” måste vi kunna ha.

Funderar. OSL har faktiskt potential att bli en mångårig kulturbärare och del av en stabil ryggrad med rätt arbetsetik. Som Oscar Sundh, men med potential göra lite fler poäng.

5 gillningar

Jag håller med!
Att genom så svåra perioder och ändå visa både moral , kämpa glöd och därefter framgång så hoppas jag extra mycket att han lyckas växa in i en större roll. Han får gärna bli en framgångsrik kulturbärare framöver

5 gillningar

Säger tvärtom bryt med så många det går. Måste rensa ur alla dessa loser spelare som totalt tappar det vid motgång. Hv har för många av den typen.

1 gillning

Jag tror HV:s ledarskap ligger bakom detta också i kombination med att en ledande kärna saknats… en för stor omsättning spelare är inte heller bra. Den här typen av tredjekedjespelare ska man kunna få igång i ett mer harmoniskt välbyggt lag.

2 gillningar

Varför tycker du det är dåligt byta ut många?

Jag är glad att du inte är SC, Med dig vid rodret skulle vi ha 20 nya grabbar varje säsong…

I detta läge tycker jag man ska bryta med många. Helst 4-5 som är under kontrakt. Hitta lite ny energi i nya spelare som inte varit med om denna skit varje säsong som inte bryter ihop så fort det går dåligt.

Så många är 20st i din bok? :joy: Skrev inte vi typ skulle byta hela laget.

Bryt med

Tikka
Brännström
Nyberg
Hugo A
Tedenby

Då är jag nöjd.

Ang Lyrnäs så kanske man kan ge han en sista chans men ingen spelare jag vill ha i en 1a-2a kedja.

4 gillningar

Sett över de tre senaste säsongerna så har han haft en skit säsong OSL. Verkar som han haft lite små skavanker denna säsong. Men vi sammanfattar denna säsong med ett bra defensivt ansvar!

1 gillning

Möjligt men offensivt riktigt usel 9p är extremt dåligt.

Ja, sedan är det fler spelare i HV man förväntas extremt mkt mer av. Ser man på kvalet skall både OSL och AP prestera så hela säsongen! Det är maximal utdelning av deras potential.

Jag förväntar mig 15 mål av OSL.
Men har visar sig viktig i det defensiva spelet då HV släpper till färre mål med han på isen.

1 gillning

Jag tror inte någon av de spelare som nått SHL-klass är några loosers, de kommer aldrig så långt utan sorteras bort på vägen. Varför spelare inte presterar, trots bra facit, handlar om psykologi, alltså ledarskap. Med andra ord, se till att skapa rätt miljö för spelarna så de spelar på den nivå de kan.

2 gillningar

Det är ju ingen garanti att nivån de kan spela på är tillräckligt hög för SHL.

Nej, det är visserligen sant men när de väl fått det att stämma så har de flesta hållit SHL-klass, däremot alltför sällan, med andra ord psykologi.

Detta är OSLs tråd. Diskutera honom, allt annat på annan plats.

2 gillningar