Dags skola om OSL till en Falk-light.
Gör väldigt få misstag i det defensiva spelet. Såg ett idag, men det redde ut sig.
Just nu bäste defensiva forwarden i laget.
Går till jobbet även när det minst sagt går emot offensivt.
Kudos!
Ja varför inte. Han kan brinna till offensivt men visar det för sällan, så kanske är bättre att låta honom spela på det som han gör bra.
Då är det väl optimalt att han spelar i tredjekedjan, som han redan gör?
Optimalt hade varit lite produktion. Falk kunde producera lite
Vet inte varför men jag känner lite extra för OSL, även om man är väl medveten om att han varit en flopp hittills.
Extremt kul att han fick näta ikväll, hoppas att det kan börja lossna lite för honom nu, hade varit otroligt kul.
Tänkte även innan målet att “äntligen börjar han ta lite avslut också”
Jag brukar gilla hans jobb i det dolda. Men fortfarande för lite produktion. Hoppas det lossnar!
Kul att se hans glädje vid målet! ![]()
Det jag gillar med OSL är hans inställning när han tappade istid förra säsongen. T.o.m. när media försökte få fram lite gnäll om utebliven speltid tyckte han själv att han inte förtjänade mer men skulle jobba på för att förtjäna mer framöver. Perfekt inställning för en tredje/fjärdeformationsspelare.
Dagens nobelpris går till den som kan lösa OSL måltorka och obefintliga självförtroende. Killen har ju det i sig men det funkar inte alls längre.
Han ska ha creed för han är där och faktiskt får en målchans det är många spelare som knappt kommer i lägen. Samma gäller Pasic som missar mycket men kommer i många bra lägen.
Sen tycker jag väl ändå OSL borde försöka ingå i nån trade för allas parter.
Sen tycker jag att OSL sliter hårt i defensiven. En typisk fjärdekedja spelare nuförtiden. Skulle man kunna hitta en defensiv center av Kero typ billigt så har du en grymt jobbig fjärdelina att möta. Alternativt att Lindström steppar upp några snäpp.
Problemet som med många andra Nubben värvningar är att han har lön för att vara en producerande pjäs. Men där är han tyvärr inte.
Han verkar ha självförtroende i allt förutom just att få in pucken i mål.
Defensiven är alltid suveränt bra.
I matchen mot Leksand gjorde han även det mesta rätt offensivt.
Det är det där med att göra mål som spökar.
Jag kan tänka mig en förlängning med OLS för en defensiv roll till rimlig peng.
Det finns även uppsida i honom som man kanske inte ska räkna med men som samtidigt inte ska bortses ifrån.
Han har alltså gjort 1 poäng på 16 matcher…
Finns liksom ingen som har ett sämre poängsnitt som får så mycket istid som han gör.
Gillar OSL mycket. Tycker om att han alltid är där och kämpar, han tar jobbet defensivt och jag tror att han är en viktig pjäs i detta laget. Han kan producera framåt också, 28p 23/24 hos oss. Kvalet förra säsongen 7p på 6 matcher. Han skapar och får lägen men får bara inte till avsluten just nu.
Just nu? Det var en underdrift som hette duga.
Helt fascinerande att OSL inte får mer kritik med tanke på hur vissa andra sågas längs med fotknölarna.
Ja det är nästan obegripligt.
Tänker att OSL får förtroende av samma anledning som WIN. För att han kämpar. Väldigt endimensionellt sätt att fatta beslut på.
Det här har ju du och jag pratat mycket om .
Men jag vill bara flika in två saker
dels detta diagram som visar offensiv och defensiv xG som någon la in i statistik-tråden
Att vara bäst i laget på defensiva axeln, det måste ändå vara värt något ?
Ibland gäller det ju att stänga ned en match och inte släppa till mål bakåt också, och då är det bra att ha spelare som OSL att slänga in och ta viktiga minuter.
Plus att han kanske kan lyfta igen som han gjorde i det viktigaste av allt - kvalet - när han var bäst i kombinationen poäng samt +/- i lika styrka .
Tråkigt att han inte lyckades sätta två chanser förra matcher - det har nog satt sig mentalt.
Du fokar väldigt mycket på det offensiva och poäng (likt många andra) men det defensiva är minst lika viktigt.
Absolut är det defensiva viktigt.
Men hans offensiv är helt obefintlig. Ändå används han i PP och får chansen bredvid bättre spelare. Och där kommer min bedömning in. Då kan inte betyget blir annat än underkänt.
Sen har jag svårt att se att OSL ser sig själv som en defensiv spelare. Därför har jag också otroligt svårt att se att han skulle vilja kvar för att harva runt i en fjärdekedja och BP.
OSL kommer frivilligt att lämna HV den dagen kontraktet går ut.