Jag tycker OSL är en av dom som ifrågasätts mest, så håller inte med om att han inte får kritk
Ja, han användes i PP just i förra matchen, det var nog enda gången han spelat PP i år - och jag tror kanske man ville se till att han fick producera också för att komma igång offensivt.
Sen har han ju haft skadeproblem också (även förra säsongen), men jag hoppas likt alla andra att han får in nåt mål så det släpper loss mer offensivt också.
PS skillnaden i grafen ovan mellan offensiva siffran och defensiva siffran är intressant
Som sagt - gör bra defensivt jobb, skapar en del offensivtoch förhoppningsvis lossnar det poängmässigt. Värdefullare än t.ex. Brännan, Teden och WIN.
Osl är en spelare för de lägre kedjorna i ett topplag. Behåll.
Antalet skapade chanser i förhållande till poäng är ju en historia i sig. Men i positionsspel, beslutsfattning och agerande i defensivt spel skiljer det i min syn fortfarande mycket i jämförelse med tex Tedenby som börjar hypas. Förstår att han spelas mkt i utsatta lägen.
Göra om OSL till back? Har de defensiva kvaliteterna, storleken och spelsinnet.
Såg ni hans back-check senast mot Leksand där jag först trodde att det var en back.
Säsongens sämsta siffror av alla spelare i alla matcher igår.
Spelar han skadad?
Otroligt “lealös” på isen.
CF% på 14%, makalöst dåligt.
Fick normalt med istid och spel i både BP och PP.
Förstå det den som kan.
Wow, att det går neråt det visst jag, men ändå…
Gör en Vesel av OSL!
Denne mannen är ett mysterium
Tycker bara han känns så sjukt svag mentalt denna kille.
Det måste vara så.
Tycker inte vi ska göra oss av med OSL. Enligt mig är en utlåning till typ HA/Liiga det bästa alternativet. Låt honom få igång självförtroendet. Han har det i sig, får många lägen, skapar många lägen, gör ett bra arbete defensivt. Säsongen 23/24 i ett uruselt HV kasserade han in 28 poäng. Inte illa. Oskar har tappat självförtroendet. Jag vet inte hur, men om vi får upp det igen får vi nog igång honom. Kanske en utlåning till en “sämre” liga kan hjälpa?
Värt att notera är även att han har blivit sämre sedan han fick en ny huvudtränare vid namn Anton Blomqvist, det är enkelt att förstå, Blomman tar kol på alla.
Svårt se att han skulle gå med på det men vem vet.
Det är dags att vända blad tycker jag
All styrka till dig Oscar! Må detta gå väl!
Såg riktigt illa ut. Gled med huvudet rakt in i sargen
"HV71:s läkare Jonas Kalman meddelar att Oskar Stål Lyrenäs är vaken och talbar men förd till sjukhus för vidare undersökning.
Krya på dig Oskar!"
Krya.
Krya Oskar! ![]()
Vi håller tummarna. Fy fan vad läskigt. Samma del av isen som Sanni skadades väl. Måtte det gå väl.
När jag såg det i efterhand trodde jag det var han som åkte genom målet, det kunde gått illa också.