Tråden om #40 Oskar Stål Lyrenäs

Vaken talbar och kan röra sig sa kommentatorn nu !

1 gillning

Skönt. Hoppas inte det är något allvarligt. Krya Oskar!

3 gillningar

Krya Oskar :heart:

2 gillningar

Krya på dig Oskar! :heart:

2 gillningar

43 gillningar

Vad skönt att höra och läsa.

1 gillning

Fy fan så obeskrivligt skönt att höra. Trodde det var det sista jag skulle se av pojken.

3 gillningar

Bästa nyheten ! :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Gud vad skönt att höra. Kämpa osl :heart:

3 gillningar

Så skönt att höra! Man fick en rejäl klump i magen igår

3 gillningar

OSL verkar ha all otur i världen. Han gjorde en riktigt bra match, troligen sin bästa för säsongen. Nästan så att man började hoppas att hjärnspökena är borta. Skapade ideligen lägen för sin kedja och fick till och med en assist. Hela kedjan OSL-Kloos-Woods synkade väldigt bra. …och så BAM! Skada.

Hoppas att han snart är tillbaka med bibehållen form.

11 gillningar

OSL på bättringsvägen, skönt!!

https://youtu.be/D-4IA33GUXo

Stål Lyrenäs: “Jag vill tacka alla för stödet” - YouTube

18 gillningar

Fint att se dig på is igen Oskar :heart::flexed_biceps:

35 gillningar

Kom igen idag då Oskar. Och alla andra matcher.

2 gillningar

Alltså vad i hela friden, två år till alltså? Cirkus HV.

Säger som många sagt i andra trådar, är lönen “den rätta” i det nya kontraktet så tycker även jag att han ska vara kvar

OSL är ingen dålig hockeyspelare i sina bästa stunder, tyvärr är de stunderna för få.

Jag ser därför inte argumenten för en förlängning, i synnerhet inte om vi vill bli mer HV och satsa på egna unga spelare.

Frågan är väl vems plats han i så fall tar. Det är ju inte omöjligt att spelare utifrån för den delen “blir” HV spelare. Tycker det är en fråga om Kostnad och vad som väljs bort.. Han kanske har börjat brinna för HV? I så fall, varför inte.. Blir en avvägning av Lön etc.

Jag tror inte han ”tar” någons plats. HVs sätt att se det kanske är att OSL är en del av stommen nu efter 3 (flopp-)säsonger. En riktigt ryggradsspelare. Någon att bygga framtiden på och laget kring.

Ingenting skulle förvåna mig. Stillman är på en annan nivå än vi andra.

Kanske inte tar någons plats just nu, men vi ser ju på backsidan hur olyckligt det blir när unga talanger från de egna leden inte får plats till förmån för mediokra spelare utifrån.

Dessutom som jag skrev ovan, OSL har visat för lite och det är också ett signalvärde till de egna leden, vad premieras för att spela i A-laget?