Tråden om #40 Oskar Stål Lyrenäs

KÄFTEN! :downcast_face_with_sweat:

Mvh nyfyllda 30.

Sorry för OT.

5 gillningar

Redan trött på denna sopan

3 gillningar

vi brukar inte kalla folk för sopor
det går att uttrycka sig lite bättre.,

9 gillningar

Tycker att denna väldigt mycket mindre bra spelaren.:wink: Har fått sina chanser nu… Han är inte bättre än såhär. Varför envisas ännu en tränare..

2 gillningar

Sticker ut hakan och säger att han kommer göra minst 20 poäng kommande säsong.

4 gillningar

Ska bli kul att se hur det ska gå till eftersom han missar tom öppet mål hela tiden.

Möjligen om han cementeras med Mysak och Rousek. Hoppas nån annan går in där OSL ska spela i 3:e som högst.

OSL är i nuläget den perfekta fjärdekedjespelaren. Vid behov kan han flyttas upp i hierarkin och användas lite som en joker (likt Liket) när man behöver vaska om under matcher.

Önskar att HV resonerat likadant när man förlängde hans kontrakt i våras…

6 gillningar

Förra försäsongen fick Heppo äran att lyfta OSL. Denna säsong Mysak. Det är tufft att komma ny till HV71 :sweat_smile:

1 gillning

Ja och det var ju det man hoppades på med den förlängningen och lönesänkningen. Med en center och fw in så hade vi kunnat ha WIN LL OSL som fjärde…

1 gillning

det hade varit en ok fjärde, förutom att det är noll uppsida på utvecklingen. Ingen junis som kan få tid att ta steg etc. Men OSL skulle, baserat på sin tid i HV göra sig bra där.

1 gillning

För mig personligen så tyckte jag att han sett riktigt bra ut när han spelat som bäst, men sen har det varit långa stunder när han varit grått anonym och sen inte heller producerat.

Tycker han liknar Brännström i att när det sett ut som bäst så har jag hoppats på mera - men sen kom nån skada och så vart det sämre igen.

Kan jämföra honom med Brännström på det sättet - tyckt att det borde finnas mer i att när han haft fart ser han riktigt bra ut. Men precis som med Isac så lyfte det inte.

Jag tror också NE sett något i OSL för annars hade han inte lyft upp honom att spela med de kedjekamrater han just nu har. Men frågan är om det lyfter eller om han skickas ned.

Så tiden får väl utvisa om det blir tredje eller fjärde eller andra-femman och det beror på värvningarna och om han själv lyfter.

Dock tar jag hellre en spelare med en eventuell uppsida som KAN lyfta än någon där jag aldrig sett nånting , tänker på t.ex. Hampus Eriksson och Linus Lindström

Jag tror att OSL t.ex. kan ta en defensiv roll och punktmarkera en skicklig spelare och göra det bättre än flera andra spelare - jag tror det finns kvaliteter som inte riktigt kommit fram. Skridskoåkningen och att vara ute i ansiktet på motspelarna gör han ändå rätt bra - speciellt om man jämför med LL och HE t.ex.

2 gillningar

Fördelen är att Mysak och uppenbarligen även Rousek kan ordna målen själva, vilket gör att OSL kan fokusera på att vara kedjas skridskoåkare, energispelare, brunkrare men även med ett deffensivt ansvarstagande så Rousek/Mysak vågar gå högt i banan. Kan se att NE tänkt något sådant snarare än att OSL ska lyfta flera nivåer i det offensiva spelet eller helt plötsligt börja spruta in mål.

6 gillningar

Fortsätter här.

Nog för att lejaceus visade på siffror här om dagen

OSL har haft sina stunder, bra, mellanmjölk och under isen moment

Nog för att det är lätt att vara efterklok

Men det har hela tiden kännts som att OSL är den typen som blev ledig över en natt och HV gick i fällan och högg direkt. Vad OSL skulle passa in, det har aldrig funnits en plattform för att utvärdera det.

Därav tänker jag att OSL aldrig riktigt har kommit rätt i HV, vad framtiden utvisar återstår att se. Men kanske vore det bra med ett miljöombyte. Men den är svår. För jag tror inte att han har så många ögon på sig. Om ens några!

Löven lär ju inte tveka en sekund om de får frågan. Men isf måste något riktigt skarpt in först.

Jag har hört att det skar sig lite mellan honom och Kenttä, så vet inte om man kan vara säker på det…

När då undrar man ju då naturligtvis? För OSL har väl aldrig haft Kenttä som sportchef? Ska det ha skurit sig så måste det ha skett under eventuella förhandlingar?

1 gillning

Frågan är om NE verkligen sett något inför säsong? För efter tre matcher har han uppenbarligen sett så pass mycket att han flyttar ner honom i hierarkin. I min värld skickar inte det signaler om att man ”sett något i OSL” på förhand. Tvärtom faktiskt. Hade man trott på OSL hade man haft större tålamod än tre träningsmatcher.

Kan det vara så enkelt att man gett honom en ärlig chans (av den enkla anledning att man inte hade så mycket annat val med anledning av den märkliga kontraktsförlängningen), för att sen krasst konstatera att det troligen inte lär funka i år heller, och att det nu är helt upp till OSL att jobba sig uppåt i hierarkin igen?

Sen håller jag med om allt det andra du skriver om OSL:s positiva egenskaper som breddspelare/gnuggare.

2 gillningar

OSL, WIN och en center som inte heter Eriksson kan ändå vara en helt duglig fjärde kedja som gör lite nytta. Men är helt enig med dig om att drömmen att OSL ska vara en producerande spelare den är helt borta. En nyttig gnuggare är gott nog och om det stämmer att han nya kontrakt ligger just under 100 i månaden så är det väl också en relevant förväntning.

Vet inte, det är bara prat jag hört på byn i Lövenland!

1 gillning