Tråden om #40 Oskar Stål Lyrenäs

Fullkomligt fenomenal, vilket komplett spelare! Kötta Oskar!

3 gillningar

Han tar det till en ny nivå! Tycker han är tom bättre än han var i rögle och redan då var han bra. Håll hårt i denna man.

4 gillningar

Satan vad fin han är just nu…

5 gillningar

MVP

1 gillning

Den skridskoåkningen och puckkontrollen är härlig att se, redan där skapar han oreda som ger möjligheter :ok_hand:

2 gillningar

Bra skott också. En riktig klasspelare.

Intervjun efteråt, ser ut som han har lipat och hela hans kroppsspråk går inte att dölja.

Du kan stå rakryggad Oskar! Klasspelare!

3 gillningar

Oskar har sett riktigt blek ut de senaste matcherna, framförallt i gårdagens match mot Rögle. Han hade flertalet riktigt bra skottlägen men det var likt att han inte vågade ta ett avslut mot Rifalk. Oskar uppvisar stundtals fin fart under skridskorna och har sina ljusa stunder men han måste börja utnyttja sitt skott. Så som han agerade igår så var han en stor bromskloss i en kedja som redan går på halvfart.

Ja, det blev nästan skrattretande igår när han i uppenbara lägen bara lät bli att skjuta…

Banderoll till nästa hemmamatch:
“SKJUT, LYRAN! BARA SKJUUUUUUT!”

1 gillning

Vet att de finns en historik.
Men Oskar beteende igår på planen att vägra att skjuta trots bra skottlägen är inte okej tycker jag.

Den historiken spelar nog ingen roll i detta fall. Tycker man ser samma problem hos flera. De ska passas en gång för mycket hela tiden för att de ska bli så snyggt som möjligt.

1 gillning

Håller med, och OSL har haft dessa tendenser ett antal matcher. Tror mer det handlar om hjärnspöken, och att man inte vågar ta chansen när den dyker upp, eller väntar lite för länge.

Det såg väl likadant ut det året man åkte ut, man letade det perfekta läget varje gång istället för att bara skjuta. Eller minns jag fel??

Kan det vara att de är rädda för att skotten fastnar och de får snabba omställningar/kontringar emot sig? Att de präntat in det så hårt i dem att de letar det perfekta skottläget innan för att inte sätta laget i skiten med snabba omställningar?

1 gillning

Jag tror också det är en mental grej och det är inte bara Oskar. Saknar man några procent i självförtroende och killer instinkt så kanske man letar en passning istället för att lita på sitt skott.

Tycker ändå OSL är fortsatt en av våra bättre spelare. Få i ligan kan åka in med pucken och skapa anfall som honom. Tycker han gjorde i stort sett samma som han brukar göra mot Rögle med.

Kärt barn har många namn.

Låt mig presentera Oskar Vrål Lyrenäs

1 gillning

Oskar Skål Lyrenäs!

1 gillning

Oschar Ståhl Lyhrenäs. Givetvis…

Oskar Mål Styrenäs

3 gillningar