Tråden om #41 Chris Campoli

Har missat några av de senaste matcherna men om man ska döma efter matchen igår så tyckte jag att han slarvade en hel del. Det syns att han är en bra spelare och han är inte varit direkt dålig heller men igår virrade han till det för sig och var inte ett tillräckligt hot framåt med tanke på hans meriter och vad han är värvad för

Men som sagt, ge han tid så kommer han bli ett riktigt vapen för oss

Tyckte han var bra i går, han var lugn som bara den när de blev farligt. Spelade även ganska fysiskt. Säker att det inte var Stefan Johansson du tänkte på igår Regnet? Han var ju totalt ur balans annars.

Nä , jag noterade också att Stefan Johansson var rent dålig.

Men som sagt, Camploi var väll inte direkt dålig. Antar att jag hakat upp mig på ett par dåliga grejer bara. Kan ha vatt nått slarv han gjorde i AIK matchen som påverkar mitt omdömme men kommer inte ihåg specifikt vilka situationer. Har för mig att han släppte till ett friläge i den matchen också

Jo, AIK-matchen var ingen höjdare. Då var han inne på alla baklängesmålen. Dock så var han ju däckad av magsjuka dagarna innan, och det vet alla som varit det nån gång att det tar några dagar innan man är tillbaka i samma form igen :slight_smile:

Jag tycker han sprider ett oerhört lugn och han kastar verkligen inte iväg pucken som var ett av problemen när HV var i sin djupaste kris då motståndarna bara i princip kunde hämta rensningarna och starta ett nytt snabbt anfall samtidigt som HV inte hunnit byta alla spelare. Han spelade 27+min igår och matchades jäkligt hårt mot en av seriens mest produktiva enheter (Klasens) och gick +1, offensiven kommer men jag tycker han oftast är helt rätt ute i defensiven och gillar att han som flera andra redan påpekat nästan alltid hittar ett hårt förstapass på bladet på avlastningssidan.

Frilägenerna mot AIK berodde till viss del på katastrofala byten av tidigare backparet samt dålig press på puckföraren som slog passningarna av HV-forwards, inte lätt att byta innan den man ska byta med kommit till båset. Det utnyttjade AIK skoningslöst.

Campoli är en mycket bra back… offensivt. I det defensiva arbetet tycker jag ännu att det finns mycket att hämta och jag är lite kluven om man ska spela Campoli tillsammans med Salmela i annat än PP.

Det är ju just defensivt han varit som bäst. Offensivt så finns det att hämta.

Har sätt några matcher med Campoli och han visar att han har grym potential och har ett ruskigt första pass som vissa här redan har sagt. Han har ej gjort någon jätte match än men har varit stabil (förrutom mot AIK som han var inte alls bra). Jag förväntar mig att han blir bättre i anfallszon där jag hade förväntat mig mer av honom.

Har enligt mig gjort två mindre bra insatser, utan att vara dålig, sen uppehållet. Spelar oftast klokt och står upp för laget på ett bra sätt. Vi får inte glömma att han var magsjuk inför matchen mot AIK och att spela så mycket som han gjorde i den matchen efter det är starkt. Luleå är ett riktigt bra lag så att det blir lite fel ibland får man räkna med, sån enorm press som de satte in för att komma ikapp målmässigt.

Fortsatt tveksam till Campoli. Överarbetar situationerna och försöker vara alldeles för konstruktiv i egen zon. Sätter därför sina medspelare i svåra situationer. Har heller inte övertygat offensivt så här långt. Vi måste kunna kräva mer med tanke på vad han troligen kostar

Jag kan inte förstå denna kritik? Först och främst är han ingen direkt bra offensivspelare. Han har mer och mer blivit än defensiv back de senaste åren med ett sjukt bra förstapass. Sen när sätter han sina medspelare i svåra situationer? Om det är några backar som konstant gör det är det Johansson och Petrasek även Williamsson. Känns som många här inte alls vet vem Campoli var innan han kom till HV och vet man inte det ska man inte prata om vad man ska kräva mm. Känns som folk sitter och kollar på eliteprospects och vet vad det är för spelare och sen kan ställa dessa krav direkt. Skumt. Försvaret har blivit sjukt mkt bättre sen han och Salmela kom. Sen spelar Campoli 26 min/match så självklart kommer det missar ibland. Sen har Campoli spelat 6 matcher varken mer eller mindre, vet inte hur mkt man kan begära efter det? Finns ju andra backar i HV som tjänar riktigt bra som är mkt sämre, det är dom vi verkligen ska kräva prestation av nu. Menar Campoli har +6 på sex matcher bäst av alla backar i HV71. De håller ju verkligen inte… Han är ju bara topp 10 av alla backar i SHL på det.

Känns som att du verkligen försöker överbevisa alla om hur bra han är. Hur som helst tycker jag han tillfört ett lugn i spelet, men som CarlTheMan säger så tycker jag också han sätter medspelare i svåra situationer ibland, speciellt i egen zon. Tycker han håller i den för länge ibland så han till slut tappar den eller bara slänger iväg den, är väl det enda negativa jag har att säga om han. Kan kräva lite mer offensivt också, har trots allt gjort 146p i NHL.

JohanB

Verkligen inte, mer ute efter hur mkt kräver folk av en spelare som spelat sex matcher och har +6? Tycker inte det är helt rätt att gnälla så tidigt på en spelare. Sen de där som ni säger att han slänger iväg puckar köper jag inte. Kan förstå om man gnällt på Fälth eller Johansson för dom två gör det hela tiden. Det är just det jag tänkt ang Camploi att vad skönt att ha en back som inte slänger bort puckar haha. Kul att se hur olika man ser på saker =)

Alla tycker olika tur det.

Vet inte vad de där +6 egentligen bevisar. Han har varit på isen när Rajala och gänget har skojat med motståndarna, men jag kan inte minnas att han varit direkt delaktig i något mål. Spelar man nästan 30 minuter per match i ett lag som går väldigt bra är det inte konstigt att man får bra +/- statistik. Campoli har inte varit dålig, men hittills har han inte infriat mina förväntningar på honom. Kanske blir det bättre om man, som många varit inne på, särar på honom och Salmela. De har släppt igenom 3-4 långpass som lett till frilägen de senaste matcherna. Vill bara poängtera att jag inte dömer ut Campoli på något sätt, men hittills har han inte varit mer än okej.

Ne med det är ju så, vi tycker olika helt enkelt där kan vi nog hålla med varann. Jag tycker det är en klassback du tycker han är oki back CarlTheMan. Jag tycker Campoli och Salmela spelar på en helt annan nivå än resten av HV71 backar. Nu ska jag sova. Ha det fint alla.

Nu handlar ju inte det här enbart om vad man tycker, fakta är ju att han varit slarvig defensivt emellanåt, som CarlTheMan säger och även studion i Cmore pekade på så tappade han sin gubbe ett antal gånger mot tex AIK där dom fick friläge på friläge, det är inget man tycker, det är något som faktiskt hände. Så är det bara.

Med det sagt ser jag hellre Campoli på isen alla dar i veckan hellre än Johansson eller Petrasek, där har vi 2 stycken som verkligen inte håller måttet för tillfället. Blir nervös så fort Johansson tar i pucken.

Har förstått att du är inne i en period att kritisera och visst har alla rätt att göra det. Men, ser du på händelserna mot AIK och deras frilägen så föregås de av otroligt dåliga och långsamma byten av backparet som ska skifta till 41/11 vid dump i kombination med att båset är långt ifrån eget mål. Skulle Campoli och Salmela hoppa in tidigare och riskera att åka på “för många spelare på isen”?

Fakta? Fakta är att Campoli spelar mest och varit inne på 6mål mer framåt än bakåt. Jag är imponerad att han kommit in med det pondus och spel han gjort med tanke på att han fick lämna sitt tidigare lag och hamna i ett helt nytt land och i ett lag med taskigt självförtroende.

Fast jag håller varken med dig eller några “experter” Är rätt säker på att jag har bättre koll än dem. De ser någon match i veckan och dömer en spelare helt efter det. Så jag står fast vid min åsikt och struntar totalt i vad du och någon annan tycker! Fakta är som sagt att han varit inne på 6mål mer framåt än bakåt och har bästa förstapasset överlägset i HV. Han startar anfall på anfall klockrent med sina fina pass. Han gör så sanslöst mkt mer bra än dåligt så jag orkar inte ens bry mig om de saker som uppstår. Samma sak med Salmela, klantar sig med ibland rejält men han är så bra att man behöver inte klaga på honom heller. Det är sport och ingen kan vara 100% varje match hela säsongen. De kommer dåliga matcher så enkelt är det. Campoli var ju tex magsjuk dagen innan de mötte aik, svårt att vara 100% då. Sen tror jag att matchen mot aik är den enda matchen Campoli gått minus då gick han minus -1.

Håller med till 100%

Jag undrar varför Dovahkiin hänger på forumet om han “skiter i” vad JohanB och andra tycker.

JohanB är en av de bättre när det kommer till sakliga och nyanserade inlägg - en bristvara här forumet. Skräm nu inte bort honom och andra duktiga skribenter genom att använda sådan “skit”-retorik.

Med det sagt. I frågan håller jag med Dovahkiin. Även fast jag kanske önskat mig ett par poäng till, tycker jag att Campoli spetsat och breddat backsidan till det bättre.

Tycker du verkligen det är så farligt att jag struntar i vad JohanB tycker? Just i frågan ang Campoli struntar jag i vad han och andra tycker. Sen hugger du verkligen direkt, man skriver en sak du inte gillar och då undrar du varför man ska vara på forumet? Man får verkligen inte göra minsta fel här utan man ska få frågan om varför man ska hänga här? Tur att du inte är tränare för HV71 och jag spelare, då hade jag varit på läktaren nästa match :wink: Lite får man tåla… Sen ber jag om ursäkt om nu folk här tog illa vid när jag skrev “skiter i” ska skriva “struntar i” nästa gång. Meningen/ordet “skiter i” är inte så känsligt för mig, men å andra sidan finns det personer som inte gillar det då får an acceptera det. Sorry. Att jag skrev som jag gjorde berodde lite på att JohanB svar var drygt och konstigt och inte alls så nyanserade som du tycker, jag tycker snarare tvärtom. Jag får inte tycka Campoli är en klassback bara för han missade lite mot aik tex det är så jag tolkar det. För enligt fakta gjorde han lite fel och är då ingen klassback. För det var de han svarade på att jag tyckte Campoli är klass och CarlTheMan tyckte inte det.