Tråden om #44 Ryan O'Byrne

Här har ni en jäkligt trolig teori om vad som hände med Sylvander:

wikegard.blogg.tv4.se/2015/10/08/kaos/

Domarna kommer inte att anmäla Ryans tackling till disciplinnämnden, enligt Jnytt.

Edit: Såg dock att ärendet fortfarande kan komma upp där om referensgruppen anmäler den till disciplinnämnden.

När HV är fullt lag lär Ryan hamna på läktaren. Inte alls imponerat på mig. Slänger bort puckar till höger och vänster, missar markering konstant… Ne hoppas han kan mkt bättre!

Den som säger att inte ROBs tackling är ful är antingen blind eller riktigt partisk. Det är inget snack.
Och får jag fråga hur det kan vara Röglespelarens fel att han hoppas in med en armbåge i nyllet? Ska han gå upp i rök eller?

Jag är nog lite blind. Jag ser en kille som kommer in med röfven först, som håller uppe armen mest för att hålla sig ifrån plexit. Det set ut som den andra snubben kommer in lite lågt och försöker undvika tacklingen. Jag har gått in och försökt titta frame by frame och jag ser det inte lika klart som du.

Är inne på samma linje som Diabolics.

Bara för hv att sparka Byrne. J och J gjorde rejäl miss som tog in honom. Byrne har ju fan inte minsta koll!!!

Ælskar hur alla toksågar en back efter 8 matcher.

Fortsætt gærna med det.

Vaddå 8 matcher? Sätt honom 12 matcher nu plus en del i andra ligor. Han håller inte så enkelt är det. Ser ju tydligt att han är dålig på hålla markering samt räkna in. Rätt säker på han kommer hamna på läktaren.

mobile.twitter.com/HV71/status/ … 9781286912

Avstängd 2 matcher

Ni som såg matchen mot Malmö, hur var O’Björne? Är det så att hans uselhet börjar rinna av och att han faktiskt kan ha ett värde?
Det är ju inte första gången i historien en snubbe dundrar in i SHL å är tokusel i början. Jag vill naturligtvis att killen skall bli en toksucce, även om jag just nu känner att han kanske skulle dumpas…

Han får inte lika mycket speltid och då märks han inte lika mycket. Känns dock som han spelar lite säkrare nu.
Jag tycker däremot fortfarande att han är en felvärvning.

Av nån outgrundlig anledning så spelade han och Eidstedt PP igår vid några tillfällen och det var kanske inte helt lyckosamt. Han har andra kvaliteter och när han får ägna sig åt det så ser det helt okey ut tycker jag.

Har ju lyfts sig rejält sedan Campoli och Berglund kom tillbaka. Har gjort några stabila matcher men igår kom han tillbaka till när han ska vara en kreativ back, vilket han inte är. Gjorde så att blev några vändningar i baken.

Han fick spela PP då Adam vila efter Rosdahl.Tacklingen då valde Lindbom att gå runt på folk när de stod 6-2 bla.

Nä denna killen håller inte… Maken till många misstag har jag aldrig sett. Så fort han får press på sig så fastnar han i egen zon. Hade han varit lite rejäl vid 2-3 målet ikväll så hade vi fått poäng idag.
Tacka vet jag Lauridsen i Frölunda, han ägde försvarzonen ikväll. Det är så en stor och stark defensiv back ska spela…
Jag räknar med att han är borta när vi kommer tillbaka efter uppehållet.
Att spela honom istället för Emil Johansson är för mig obegripligt!

Ett annat problem med Ryan är att han inte vågar/kan tackla och spela hårt.
Det var just det fysiska spelet som jag förväntade mig att Ryan skulle briljera i men han är fan iskall.
Det känns som att de få gånger Ryan tacklar så kommer han så fel in i situationen/tacklar så dåligt att det blir antingen utvisning eller matchstraff/avstängning. Ryan har 13 registrerade tacklingar på 12 matcher, det är lika mycket som t.ex Tedenby. Att jämföra med exempelvis Chris Campoli som har 14 registrerade tacklingar på 7 matcher.
Och då ska vi inte ens tala om hur Ryan agerat i själva spelet. Det känns som att en liten jävla rumpnisse skulle kunna ta pucken ifrån Ryan, så otroligt pucksvag och långsam. Nej jag hade stora förväntningar/förhoppningar på Ryan men detta håller fan inte.

Ärligt talat, den här värvningen är på tok för dålig för den speltid, roll och lön han har i laget, det tråkiga är att jag är tveksam om Hult/Davidsson har stake att ens inse det, vågar dem inse sin floppvärvning och bryta hans kontrakt för HVs bästa ? eller fegar dem ur och går vidare på kompisspåret och tror att allt kommer lösa sig av sig självt. Jag själv har högre krav på de importer man tar in i HV och framförallt väntar jag mig att HV som klubb har samma höga krav för de spelare som bär våra tröjor oavsett hur rutinerad man än må vara.

HV-backen Ryan O’Byrne tvingades kliva av i segermatchen mot Modo.
Nu står det klart att han blir borta ett par matcher med en knäskada.

jp.se/article/ny-backskada-for-hv71/

Mycket tråkigt då O’Byrne lirat riktigt bra dom senaste matcherna.

Hur länge blir O’Björn borta? Spelade upp sig rejält innan skadan…