I HVTV (läs 14 januari) så sa Johan Lindbom att Björnen inte varit med och tränat så jag förutsätter att han fortfarande är skadad.
Tror att Björnen’s aktier, trots sin “lilla” svacka, är betydligt vassare än Axel Eidstedts.
Om alla andra backar håller sig friska resten av säsongen (eller undviker avstängningar) så tror jag inte vi kommer få se så mycket mer av ROB i HV-dressen.
Man kan ju torrt konstatera att det hittills inte blivit mycket pang för pengarna av denna värvningen. Vi får hoppas att det ändrar sig till ev slutspel och nästa säsong.
Skulle inte alls bli förvånad om man bryter kontraktet till nästa säsong. Beror lite också på om man förlänger med Karalahti eller inte, men skulle faktiskt inte bli ledsen om varken #8 eller #44 spelar i HV nästa säsong.
Ja. Fast jag har inga som helst källor på detta, utan är enbart en gissning. Men jag har mycket svårt att se hur han ska kunna slå sig in bland ordinarie backar nästa säsong och då är det bättre för båda parter att bryta kontraktet.
Sen skulle det iofs inte förvåna mig ett dugg om han går till annat SHL-lag och gör samma utvecklingsresa som Welch eller Rahimi…
Läste precis på Twitter att ROB spelade minre än tre minuter mot Brynäs och på den tiden lyckades vara inne på ett baklängesmål, få en utvisning samt åka på en hjärnskakning. Ett nytt slags hat-trick…
Känns lite tveksamt att tycka så här, önskar verkligen ingen spelare skadad! Men på något sätt är det skönt eftersom det garanterar att han inte kan spela.
Måste vara en av de största felvärvningarna i HV71 historia!
Hade han åtminstone visat lite Ward karaktär så hade jag kunnat köpa det, men visar ju inga skills alls.
En märklig värvning redan innan man sett honom på isen. Man sökte Marc-andre gragnani och var muntligt överens säger rykten? Sedan försökte man enligt rykten på mikko mäenpää. Men det sket sig och man värvar O’Byrne… Jag förstår bara inte, hjälp mig att förstå hur tänkte man?! Hockeysverige skrattade ju åt värvningen. Uffe Brodin utsedde ju redan innan säsongen detta till årets flopp. Frågan jag undrat över hela säsongen är hur scoutingen gått till. Jag tycker vi fans förtjänar att få veta hur Johan Hult tänkte angående Ryan. Hur scoutades Ryan?! Nej någon nytta i HV71 gör han definitivt inte. Dumstruten på för Johan o alla inblandade i denna värvningen.
Kanske bara jag men blir lite illa till mods när jag läser kommentarerna här. Fattar att ingen vill O´Byrne illa men han har trots allt åkt på en hjärnskakning! Att skämta eller sucka över det blir smått märkligt.
Är det någon som suckar över någons olycka?! Ser bara konstateranden över att det är en hitintills misslyckad värvning och funderingar om brutet kontrakt?! Han är inte klappkass givetvis men han hänger ej med i tempot tar onödiga utvisningar sätter dessutom ofta lagkompisar i trångmål. Han är dock väldigt brytsäker och läser spelet bra och står bitvis på rätt plats. Men precis som Douglas Murray så passar hans spel inte lika bra på stor is som liten is… tex Douglas Murray platsade i nhl då ,men knappt i Djurgården i allsvenskan under luckouten. Vissa spelare gör sig bättre på liten is och viseversa. Ryan är en sådan enligt min bedömning. Det jag egentligen vill komma fram till med allt mitt svammel är att Ryan är givetvis en bra hockeyspelare men han behärskar ej med tempot i Shl. Således ingen lyckad värvning.