ReX0z: Åhman har stått tre matcher, vunnit alla. Men till syvende och sist spelar ju den statistiken du pekar på ingen roll om målvakten i fråga inte vinner sina matcher?
Med PW:s poängsnitt i år hade HV haft 65 poäng och legat 10:a.
Jag upplever att de som försvarar PW går på känsla, och inte fakta. Visa mig något som talar för varför han ska stå majoriteten av matcherna?
Sen har ju Söderström spelat småskadad misstänker jag sina matcher? Hur som helst nu handlar tråden om PW och exakt all statistik pekar på att han över tid är en målvakt på nedre halvan av statistiken. Är Söderström redo bör han stå pronto! PW lever mycket på känsla och snabba reflexer men hans spelsinne begränsar tyvärr honom ibland. ibland vid stressade situationer tappar han tyvärr grundspelet därav att han ibland upplevs vara ute och simma. PW är såklart en bra målvakt men inte tillräckligt bra i konkursens med Söderström eller en Sandström i form tycker jag.
Sen förstår jag inte riktigt att ni Mods? Tycker det räcker med kritiken mot PW? Väldigt mycket sakliga argument med underbyggd statistik i denna tråd det bör väl rimligen vara okej?.
Klart att PW har högra krav på sig detta är elitidrott och han är väldigt bra betald.
Jag tror majoriteten här inne håller med om man inte vinner guld med PW som förstamålvakt men ämnet känns lite uttömt. Vi har nu läst statistik upprepade gånger. Där kan jag hålla med mods om att det börjar bli lite uttjatat.
Är ju inte P-Ws fel att han får stå!
Vad ska han göra när coachen säger till honom att stå ikväll? Arbetsvägra?
Lider med P-W som inte är i sitt livsform men ändå måste stå!
Där är det ju faktiskt Lindbom som ska ha kritik som envisas med att ställa honom i mål med den form han har just nu.
Håller med dig. Att PW är en av seriens sämsta målvakter är ju ngt vi alla känner till men att han får förtroende gång på gång på gång måste ju tillskrivas William Rahm och Lindbom. Dom som bär det ansvaret och ingen annan.
Johan “Vi ska vara ett topplag över tid Mellan Mjölk” Hult bär ju dock det slutliga ansvaret då han är sportsligt ansvarig.
Kan ingen fråga honom vad han/dom såg/ser hos PW? Vore mkt intressant.
Johan Hult för 2 år sen när han förlängde PWs kontrakt: “– Fredrik är en nyckelspelare och en viktig kugge i det långsiktiga lagbygget. En målvakt som kommer till jobbet varje dag med ett driv om att vilja bli bättre, säger Johan Hult, sportchef i HV71.”
Vem tror ni får förtroende mellan stolparna ikväll mot ZAIK? Sannolikt PW?
Vad har han för hållhake på HV-ledningen egentligen???
PW:s snack med JP slår ju något rekord när det kommer till brist på självkritik.
Nej, jag försöker inte hetsa mot någon. Jag blir bara upprörd, precis som i Figren-fallet, när en spelare verkar sätta sig själv före laget.
Inte ett ord om att hab gör det som är bäst för HV. Och att han är en av seriens, statistiskt sett sämsta målvakter, verkar ha gått honom helt förbi.
Många oroar sig för att spelare läser vad som skrivs på forumet. Jag tror sannolikheten är betydligt större att de läser JP. Den här intervjun tycker jag är en riktig stämningsdödare inför säsongens viktigaste match. Demoraliserande. PW kan avstå intervju och bara kort konstatera att han gör allt vad som krävs för att HV ska gå långt. Oavsett om det är att sitta på läktaren eller öppna båsdörren.
Usch! Tajmingen är ju milt sagt usel! Börjar kännas rätt självklart varför laget underpresterat så hårt denna säsong. Omöjligt att få i hop en grupp där ett antal spelare kör på jaget framför laget. Ejdsell verkar vara en glad kille men fokus denna säsong har varit NHL, HV har i bästa fall varit sekundärt. Sweatt, med det sämsta kroppsspråket ever verkar mest sur över uteblivet nla kontrakt. Figren som hellre snicksnackar/twittrar med dicken än hjälper laget att vinna matcher. Jaakola som i bästa fall verkar måttligt intresserad av att representera HV. PW som på egen hand förlorat många matcher men ändå inte ser något annat än hur grym han är. Jag känner mig plötsligt inte lika kritisk till coacherna längre. Klart som f-n tränartrojkan får det svårt att få i hop ett lag med så många ruttna ”karaktärer”…
Instämmer med allt du säger. Dragit det tunga lasset december-Feburari långa och jobbiga resor känner sig blåst på konfekten.,. Herregud vilja svar. Hockey är ditt jobb och hade PW presterat hade han stått nu med. Dåliga svar dålig tajming.
För att rycka ut lite till #53s försvar. Man skall ibland ta intervjuer med en stor nypa havssalt. Han kan ha blivt felciterad. Dock känns JP som en reko tidning, som inte skulle vilja bygga upp någon form av opinion mot HV71.
Men har han inte blivit felciterad. Då SKA det vara läktaren resten av slutspelet för honom. Lika bra att ha den mycket bättre och lojalare Åhman som andra keeper tills Linus är tillbaka. I vilket fall så är det kanske inte kanon att under säsongens viktigaste tid gå ut och gnälla i media. Nu ska det vara en vi mot dem känsla.
Därför tycker jag att HV känns som en klubb i obalans. Det finns inget tydligt ledarskap varken på operativ nivå (coacherna) eller taktisk nivå (J&J). Med ett tydligt ledarskap skulle Sweatt få gå ifall han nu kom hit otränad (J&J), Figren på läktaren (tränar trojkan) och nu PW på läktaren (tränartrojkan).
Senast jag såg så här mycket disciplinära överträdelser var när truppen gick ut och gnällde på AJ. Då hade de också en förbannat bra point. En hjälte som Petrasek skulle aldrig klaga annars. Nu känns det mer som enskilt missnöje som man inte lyckats hantera inom klubben, beroende på att man inte sätter gränser för vad som är ok och inte ok.
Nästa säsong kommer PW att vakta ett mål i Allsvenskan, Österrike, Norge eller Danmark. Ska bli intressant att se hur “blåst på konfekten” han känner sig då.