Har varit försvarande av Hugo hela säsongen och ändå tyckt det funnits något där men efter idag är första gången ja verkligen känner rakt igen. Fan vi har INGEN målvakt som håller för shl. Hur är det möjligt att man såhär nära inpå kvalet verkligen inte har någon målvakt att gå med? Visst kan de blixtra till någon match men över 7 matcher? Nej inte en chans
Nu vid 6-3 ställde han sig upp i alla fall så det är möjligt han gjorde det förra målet med men jag missade. Onödigt inlägg av mig från början.
Inte ens om Hugo skulle vilja vara kvar om vi åker ur vill jag ha honom i nästa års trupp.
Vill aldrig mer se dig (i HV tröja)
Aldrig.igen.
Det är ju ändå en tränare som väljer att ta ut honom.
Tur att inte AB har tillgång till Martinsson.
Eller Stakke, eller förresten, han kanske gjort skillnad nu med sin vita sticka.
För Liv var puckar som badbollar…för Alnefelt är badbollar som riskorn. Helt bedrövligt kass hela säsongen, finns inte en snöbolls chans i helvetet att vi vinner detta kval med honom i målet. Den momentum vi hade i början tvärdog och där tappade vi matchen/serien.
Alla märkte detta under tio första matcherna… utom HV?
Skaffa linser! Synen kan ju inte vara 100!
Förhoppningsvis har Hugo stått sin sista match. Oavsett serie vi spelar i nästa år. För skulle nu HV hålla sig kvar. Ja, då är Hugos kontrakt av yttersta vikt att bryta.
Närmare 200 000 kronor i månaden är direkt galet.
Men nu lär det ju lösa sig självt. HV åker ur. Kontraktet bryts.
Trist för Hugo att hans sista insats i HV-tröjan troligtvis lär bli den enskilt största anledningen till att HV åkte ur.
Tror helt ärligt att Hugo aldrig kommer nå dit han vill. Hugo är närmare att bli en ny Mattias Modig/Joel Gistedt än NHL.
Något brytningsfel är det, inte tu tal om saken.
Kommer ihåg när Toni Andersson släppte ett (löst) skott från mittlinjen och enligt ryktet fick han linser dagen efter…
Jag stod i mål i både bandy och fotboll som ung och började göra grova tavlor. Helt oförklarliga tavlor och alltid på långskott. Det visade sig jag var närsynt och behövde glasögon/linser direkt.
Problemet var att jag visste ju inget annat. Jag hade inte kollat synen på ett tag och synfel kan ju komma rätt fort.
Tycker mig känna igen de tavlor som Hugo gör mot hur jag var med mitt synfel. En målvakt på denna nivån gör inte de här tavlorna. Inte heller målvakter i allsvenskan, div 1 och div 2 heller.
Trist att det aldrig tog sig riktigt. Hur framträdande var han i U18-VM?
Nu räcker det. Gå till hästen.
Tänk er att Glifford går till NHL nästa år.
I tre säsonger får han spela mindre än hälften av matcherna i AHL, med högst mediokra resultat.
Därefter värvar vi hem honom igen som tilltänkt förstamålvakt. Kontraktet ligger på 190 000 kronor i månaden i tre år.
Förstår ni vilken jävla total härdsmälta det varit.
Måste väl ändå kvalificera sig som en av dom sämsta målvakter vi nånsin haft? I klass med wentzel typ…
I denna tråden funkar sågen alltså Nick