Tråden om #60 Hugo Alnefelt

Ser ingen annan målvakt som vi har som skulle vara bättre över tid.
Vi måste satsa på Hugo nu och ge han förtroendet som 1:a.

3 gillningar

Urkass idag igen tyvärr. Räcker inte med att spela som gud var tredje match för att sedan var supersvajig

Dessutom är han svajig i de matcherna också men med mer tur. Den typen av spel håller inte över tid, det är lite som Heljanko i LHC, far och flyger. Idag är han inte ens halvt redo när puckarna kommer.

2 gillningar

Kändes som han var nån annanstans.

1 gillning

Dom matcherna Hugo är bra så vetifan om han är bra eller om flaxandet faktiskt bara råkar funka. Ser helt oskolad ut. Målen idag va ett skämt, man får inte släppa dessa på denna nivån, det är oförlåtligt.

8 gillningar

Bara ribbträffen där han ska nicka hade varit droppen för mig om jag varit coach.
Där visade han tydligt att han inte alls va med i gamet.

2 gillningar

Citat från intervju: “Jag ska inte säga att jag går in och gör en riktigt dålig match, men jag säger inte heller att jag går in och gör en tillräckligt bra match.”

Han tycker alltså inte att han gör en jättedålig match. Personligen tycker jag att detta var den sämsta målvaktsinsatsen jag har sett sedan Bryan Schoen vaktade kassen.

4 gillningar

Förstår mig inte på Alnefelt alls. Ena dagen tar han allt och nästa match står han och sover i mål. Nåt mentalt som inte lirar? Vad håller Hvs målvaktstränare på med?

1 gillning

Vi roterar inte målvakterna, så tillslut kraschar dom av både fysisk och psykisk utmattning.

4 gillningar

Sämsta första målvakten i ligan!

När man inte har ett stabilt ämne som förstaspade så måste man rotera, har man det så bör man ändå rotera men kanske mindre ofta. Nu kräver ju coacherna att man gör en plattmatch för att få vila, så att man lämnas riktigt djup i en svacka varje gång.

Vi har målvaktsproblem, men sättet att hantera situationen gör det än värre.

Att inte Alnefelt inser att han gjort en match långt under SHL-nivå är också ett problem. Även om han inte kan lastas ensam för förlusten, det handlar mer om utebliven funktion i att spela 5vs5.

5 gillningar

Jag får såna Ortio vibbar av Alnefelts målvaktsspel och då var jag ingen fan av Ortio. Alldeles för flaxig, aggresiv och ojämn i sitt spel.

Jag vill ha en trygg och lugn förstamålvakt som försvaret litar på och som kan stå på huvudet

2 gillningar

In med en ny förstamålvakt.

Alternativet är att ge Dichow en ordentlig chans på nytt, han har ju räddat oss kvar tidigare…

3 gillningar

Ligger nog mycket i det!

Personligen tycker jag vi ska ge Dichow chansen nu. HAn gjorde det bra senast han stod mot just Leksand.

1 gillning

På tok för lätta mål som släpptes igår även om backarna inte gjorde jobbet. Hade hellre gått vidare med Glifford.

Kändes nog rejält när han byttes ut.

Jag tror inte att vi behöver vara livrädda och sömnlösa för att tappa honom till NHL. Jag tror faktiskt inte att jag vill ha med honom ens till HA.

Brynäs tar sin keeper, Ludvig Persson, från typ college i USA och vi tar Hugo och betalar tre gånger mer.

1 gillning

Är mer livrädd att vi behåller honom i HA

När Hv reducerar till 3-2 står hela laget upp och gör High-five. Ser att Alnefeldt sitter ned som enda spelare då :face_with_peeking_eye:

Han skäms nog och känner kanske inte att han vill fira ett mål, med det han har ställt till med idag.

Det blir avdrag på mutorna om han skulle göra det